וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האקר שפרץ לסלבס נתפס לאחר שניסה למכור תוכן גנוב

אילן גלר

24.12.2015 / 9:30

אחרי הפצת תמונות העירום של הידועניות בספטמבר, שנה שעברה, נראה שהאקרים רואים בחומרים גנובים של סלבס מקור הכנסה רווחי במיוחד. רק שהפעם ההאקר מאיי הבהאמה ניסה למכור את הסחורה הגנובה לסוכן סמוי - ונתפס

צילום מסך

אלונזו נולס, בן ה-23, המתגורר באיי הבהאמה החליט לנצל את כישוריו בתחום אבטחת המידע לצורך עשיית רווחים מהירים בדרך מקורית: פריצה ממוקדת למחשביהם של מפורסמים, כוכבי טלוויזיה וקולנוע, גניבת תסריטים ותמונות חושפניות, ומכירתם לכל המרבה במחיר. התנהלותו הרשלנית הביאה לתפיסתו תוך זמן קצר יחסית, אך לא לפני שהספיק לפרוץ למחשבים רבים.

שיטת הפעולה של אלונזו הייתה שליחת הודעת דואר אלקטרוני לכתובתם הפרטים של המפורסמים, אליה צורף וירוס או קישור לכתובת שנועדה לכאורה לאפס את הסיסמה - אך למעשה העבירה אותה ישירות לידי ההאקר. זו אומנם לא שיטה מתוחכמת במיוחד, אך מתברר כי רבים מכוכבי הוליווד אינם מקפידים על כללי האבטחה הבסיסיים ביותר ונפלו בפח.

תוך שהוא מצויד במאות תמונות פרטיות, תסריטים לסדרות וסרטים שטרם יצאו, ואפילו מספרי זהות אישיים, יצא אלפונזו לניו-יורק בכדי להפגש עם קונה פוטנציאלי, אלא שזה התגלה כסוכן חשאי שעצר אותו מיד לאחר שנחשף לחומרים.

לפי הדיווחים, אלונזו אמר לסוכן הסמוי שיש ברשותו "תוכן אקסקלוסיבי" בשווי של "מאות אלפי דולרים". בפגישה ביניהם הוא ניסה למכור לסוכן 15 תסריטים לסרטים וסדרות טלוויזיה שלא הופצו עדיין, ומספרי זהות של שלושה ספורטאים מפורסמים ושחקנית קולנוע אחת תמורת 80,000 דולרים. במשרד התובע הראשי של ארה"ב מסרבים, לעת עתה, לחלוק עם התקשורת את שמות המפורסמים שנפלו קורבן לשיטותיו של אלונזו טרם מעצרו.

כזכור, בחודש ספטמבר 2014, הרשת סערה בשל הפצה של מאות תמונות עירום, שנגנבו משרתי אחסון בענן של שחקניות, דוגמניות וזמרות בינלאומיות. בין הקורבנות היו אז ג'ניפר לורנס, בר רפאלי, קייט אפטון וקירסטן דאנסט.

ג'ניפר לורנס. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
התמונות המפורסמות שנגנבו בפריצה הגדולה מג'ניפר לורנס./מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחת התמונות שנגנבו בפריצה הגדולה מקייט אפטון./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully