וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספיידר-אוטו: המכונית המטורפת על שלט שנוסעת על קירות. צפו

אילן גלר

3.1.2015 / 4:06

VertiGo מבית דיסני נראה די משעמם, עד שהוא מגיע למחסום אנכי; המכונית הקטנה והחכמה מרימה שני גלגלים ומתחילה לנסוע על הקיר תוך מה שנראה כמו הפרה של כוח המשיכה

צילום מסך

מתברר שחוץ מסרטים מצוירים, ופרקים חדשים בסדרת מלחמת הכוכבים, משקיע תאגיד הענק דיסני גם בייצור רובוטים. הדגם האחרון שיצא ממעבדת המחקר של החברה בציריך הוא VertiGo - רובוט הנשלט מרחוק ונראה משעמם למדי - עד הרגע שבו הוא פוגש בקיר, מרים גלגלים ומטפס עליו בקלילות כזו שנראית כמו הפרה בוטה של חוקי הפיזיקה המוכרים.

VertiGo מצליח לבצע את הטריק המגניב הזה באמצעות צמד מדחפים רבי עוצמה, המופעלים כשהוא מגיע למחסום אנכי וגורמים לו להיצמד אליו תוך שהוא מרחף באוויר, בדומה לרחפן. הישגים טכנולוגיים נוספים בפיתוח הרובוט הם מבנה קל במיוחד, המבוסס על חומרים מורכבים ומנועים המאפשרים לשלוט בכל אחד מהמדחפים בנפרד. תיאורטית, המבנה הייחודי הזה אמור לאפשר לרובוט לנסוע גם על התקרה.

שאלה אחת שעליה איש בדיסני אינו מוכן לענות בשלב זה היא לשם מה, בעצם, נועד הרובוט הזה? לחברה אין כוונה למכור אותו ישירות ללקוחות, והיא גם לא מתכוונת לשתף את הפיתוח עם חברות חיצוניות או חובבים. ככל הנראה, VertiGo (או דגם מתקדם יותר שלו) ישמש לצורך אטרקציה כלשהי בפארקי השעשועים של ענקית הבידור האמריקנית, או על מנת למשוך קהל לרשת החנויות שלה באירופה ובארה"ב.

רובוט VERTIGO. צילום מסך
לא ברור למה פיתחו אותו, אבל טוב שעשו את זה./צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully