וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרופה לאין-אונות: חליפות איירון-מן מיקרוסקופיות לזרע

אילן גלר

19.1.2016 / 10:16

מה אפשר לעשות במקרה של מוביליות מוגבלת של תאי הזרע? רופאים רבים יגידו לכם שהפיתרון הוא הפריה מלאכותית, אבל כמה חוקרים מגרמניה בטוחים שהם מצאו שיטה שתהפוך את השחיינים הקטנים למהירים וחזקים יותר בזכות שלד חיצוני

צילום מסך

אחד הגורמים הנפוצים לבעיות פריון בגברים הוא מוביליות מוגבלת של תאי הזרע, המתקשים לנוע בדרכם לביצית במהלך ניסיון ההפריה. עד היום הפתרון הנפוץ לבעיה זו היה הפריה מלאכותית, תהליך ארוך ויקר שסיכויי הצלחתו אינם עולים על 30 אחוזים, אולם לצוות חוקרים מגרמניה יש רעיון אחר שנראה מוצלח הרבה יותר: "חליפות מתכת" מיקרוסקופיות הנצמדות לתאי הזרע ומאפשרות להם לנוע במהירות רבה יותר.

לכל חליפת מתכת שכזו מבנה טבעתי, המותאם לגודלו ואורכו של זנב תא הזרע - האיבר שמשמש לדחיפה קדימה ולצורך ניווט. המבנה הטבעתי מסתובב ודוחף את תא הזרע במהירות קדימה, וכך מסייע לו להגיע ליעדו בשלום ובזריזות. שדה מגנטי, הנוצר באופן מלאכותי מחוץ לגוף, מושך אליו את החליפה המתכתית, וכך מאיץ עוד יותר את מהירותה, וגם מאפשר לרופאים לשלוט באופן מדויק בתהליך.

החדשות הרעות הן שהטכנולוגיה הזו נוסתה עד כה רק בניסויים בצלחות פטרי, בתנאי מעבדה מבוקרים. לצוות המחקר עדיין אין הערכה ברורה מתי יוכל לעבור לניסויים מלאים על בני אדם ונותרה עוד לא מעט עבודה עד שהטיפול הזה יוכל להביא למהפכה אדירה בתחום ההפריה.

שלד חיצוני לזרע. צילום מסך
חזק יותר, מהיר יותר./צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully