וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיאורית קונספירציה: האם גוגל מפות מטשטשת אתרי חוצנים וניסויים סודיים?

אילן גלר

29.1.2016 / 5:41

מערים סודיות לאתרי נחיתה של חוצנים - חובבי תיאוריות קונספירציה תוהים למה גוגל מטשטשת צילומי לוויין מרחבי הגלובוס, לבקשת ממשלות העולם. ההסברים שלהם אף פעם לא פשוטים

אילוסטרציה. ShutterStock
סורי, אני לא פוטוגני./ShutterStock

אתר המפות הפופולרי של גוגל כולל צילומי לוויין של כמעט כל פינה נידחת בעולם. כמעט - מפני שגוגל מוכנה להסיר או לטשטש צילומים כשהיא מקבלת הוראה מפורשת לכך מצד הממשל המקומי, ולא תמיד הסיבות לדרישה ברורות לחלוטין.

כמובן שבעבור חובבי תיאוריות הקונספירציות למיניהם, צילום לוויין שנעלם לפתע מהמפה הוא ההוכחה האולטימטיבית לניסיונה של הממשלה להסתיר דבר מה מהאזרחים עצמם ולא ממדינות או גופים אחרים.

הדוגמה הבולטת לכך היא צילומי הלוויין המטושטשים של "Haarp", מכון מחקר הניצב על הגבול בין מדינות וושינגטון ואורגון שבארה"ב. לא ברור מדוע הממשלה קבעה כי אסור להציג את הצילומים הללו לציבור הרחב, אך ישנן לא מעט קונספירציות הקובעות כי ב-Haarp מופעלת מכונה השולטת במזג האוויר, ואף גרמה לרעידות אדמה קטלניות בשנים האחרונות.

אתרים נוספים שהוסרו מהמפה בשל בקשת הממשלות הן ערים שונות ברחבי רוסיה המוגדרות כ-"ערים סודיות", לא ברור מדוע, והעיר ולנסיה שבפיליפינים, שנעלמה למרות שמתגוררים בה קרוב ל-200,000 תושבים. בית הכלא "פורטלאויז" שבאירלנד זכה לטשטוש מאסיבי, כנראה כדי שאיש לא יוכל להשתמש במפות של גוגל על מנת לתכנן בריחה, ונמל התעופה "וולקל" שבהולנד, שלפי השמועות משמש מאז שנות ה-60 מפציצים אמריקנים הנושאים פצצות אטום, נעלם מהמפה אף הוא.

שלוש דוגמאות מתוך רבות, שרצות ברשת:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אף אחד לא יודע למה האזור הזה בסיביר טושטש. ממוקם סמוך לגבול האמריקני עם אלסקה./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בסיס חיל האוויר בוולקל, הולנד./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מזקקת נפט בהונגריה. מה מוסתר שם?/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully