וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה רחוק מגיע באמת קליע רובה שנורה במים? צפו

אילן גלר

28.1.2016 / 9:34

עד כמה סרטי קולנוע לא מציאותיים בכל מה שנוגע לקרבות אקדחים מתחת למים? כנראה שבכלל לא; לפחות זה מה שניסה להוכיח הפיזיקאי אנדראס וואל שהעמיד את עצמו מול קנה בבריכה וסחט את ההדק

צילום מסך

לא מעט משחקי מחשב וסרטי קולנוע מציגים ירי קליעים במים כעניין פשוט למדי - הקליע פשוט ממשיך בדיוק במסלול שבו נכנס לתוך המים, לעתים הוא יוצא מהמים באותה המהירות שבה הוא היה עף אילו היה נורה באוויר, ובמקרים רבים הקליע מסוגל אפילו לפצוע ולהרוג.

לפיזיקאי אנדראס וואל נמאס מכל האזכורים הלא מציאותיים הללו ובידיעה מוחלטת שכניסה לתוך המים משבשת לחלוטין את מסלול מעופו של כדור הנורה מרובה, והופכת אותו ללא אפקטיבי בעליל, הוא החליט להוכיח את זה לעולם.

וואל היה כל כך משוכנע שהמדע שלו נכון, שהוא החליט לבחון זאת תוך סיכון חייו. בסרטון וידאו שהפיק, צלל אנדראס לתוך בריכת שחייה, ואז משך בחוט שהביא לירי קליע לעברו מתוך רובה שהוצב במרחק של כמטר וחצי ממנו.

התוצאה? אפילו לא קרובה למה שהייתם מצפים לראות בסרטים; הקליע שיוצא מהרובה מתקדם סנטימטרים ספורים בלבד בטרם הוא מאבד את מרבית המומנטום שלו, ושוקע בתוך המים. "קשה יותר ליצור תנועה במים מאשר באוויר, מאחר ומולקולות המים הרבה יותר צמודות זו לזו מאשר מולקולות האוויר", מספק הפיזיקאי הסבר מדויק לתופעה.

קליע מתחת למים. צילום מסך
אף אחד לא נפגע במהלך הניסוי./צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully