וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל חשפה כמה שילמה לאיש שהחזיק ב-Google.com למשך דקה

אילן גלר

31.1.2016 / 11:06

לפני כשלושה חודשים הצליח הגולש, סנמיי ווד, להפתעתו ולהפתעת כולם לרכוש בסכום צנוע של 12 דולרים את הדומיין הפופולרי ביותר בעולם. ה-"טעות" תוקנה אך גוגל עדיין שילמה לו סכום שנון במיוחד

גוגל. ShutterStock
לפני שני עשורים הוא היה עושה הון קטן./ShutterStock

בחודש אוקטובר האחרון התכנסו כל אלי האינטרנט במחשבו של גולש פשוט והעניקו לו מתנה - סנמיי ווד, איש עסקים מהודו, הצליח להיות הבעלים של האתר הפופולרי בעולם ולרכוש את שם המתחם Google.com משירות רשם הדומיינים של גוגל עצמה. הוא אף החזיק בו למשך דקה שלמה.

סביר להניח שהעניין לא גרם ליותר מדי פאניקה במטה תאגיד הענק מעמק הסיליקון אך כנראה שלא מעט אנשים שם הופתעו מכך. אך, כאמור, אחרי זמן קצר מישהו בגוגל שם לב לכך וביטל את העסקה. לו הרכישה אכן הייתה מתבצעת ומאושרת כחוק, ווד היה משלם רק 12 דולרים עבור הנכס הווירטואלי ששוויו מוערך במיליונים רבים.

רובנו שכחנו את הסיפור אך כעת חושפת גוגל, במסגרת עדכון האבטחה השנתי שלה, כמה שילמה לסנמיי בכדי להודות לו על כך שמצא את הבאג במערכת שאפשר לו לרכוש את הכתובת הנחשקת (ושלא ימהר לתבוע אותה). הסכום המדויק עמד על 6,006.13 דולרים, שהם לטענת החברה המילה "גוגל", כתובה בספרות מתמטיות. זה כנראה שעשע מאוד את סמניי ווד, שהסכים למחווה.

סנמיי הודיע לגוגל כי בכוונתו לתרום את מלוא הסכום לארגון הודי, העוסק בשיפור תנאי החינוך והמחיה של צעירים במדינה. כשבחברה שמעו על כך, החליטו להכפיל את סכום הפיצוי. זה עדיין הרבה פחות משוויו האמיתי של Google.com, אך עושה רושם שכל הצדדים מרוצים למדי בסיכומו של דבר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדומיין פשוט היה פנוי לרכישה - באמצעות גוגל./מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully