וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמת נמצאת אי שם? נחשף מדריך ה-CIA לצילום עב"מים

2.2.2016 / 2:28

בשנות השישים הפיץ ארגון הביון האמריקני חוברת הנחיות לסוכניו עם הסברים ברורים כיצד יש לצלם כלי טיס בלתי מזוהה. זה נראה כמו מקרה למאלדר וסקאלי

צילום מסך

(בסרטון: תיעוד של עב"ם מתחנת החלל הבינלאומית)

רק לפני כשנה ג'ון גרינוולד הבן, פעיל אמריקני נלהב למען חופש המידע, העלה לרשת כ-130,000 עמודים של חומר חסוי לשעבר, שהותר לפרסום, העוסק בחקירות בנושא דיווחי עב"מים, שנערכו בשנות ה-40 וה-50 של המאה הקודמת.

כעת, כמעט בתיאום מושלם עם הקאמבק של הסדרה "תיקים באפילה", צץ מתוך ים החומרים הכבר-לא-כל-כך-חסויים מסמך מטעם ה-CIA, ובו הנחיות ברורות וקלות מהסיקסטיז (אז, כזכור, ערך הסי.איי.איי גם ניסויים מרחיקי לכת בסמי הזיה), המנחות כיצד יש לבצע צילום נכון ואמין - של עב"מים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הישארו יציבים ונסו לכלול גם פיסת קרקע בתמונה - מתוך ההנחיות./מערכת וואלה!, צילום מסך

הרשימת כוללת עשר הנחיות, ומתחילה ב-"הכנת מצלמה על מצב 'אינסופי'", כשהכוונה היא למצב צילום המאפשר פוקוס מרבי ולכידת כמה שיותר פרטים בתמונה עצמה. לאחר מכן ניתנת המלצה לפיה "שימוש בפילם מהיר, כמו טריי-איקס, הוא טוב מאוד". הרשימה ממשיכה וממליצה על מהירות צמצם של לא יותר ממאית השנייה, בעת הניסיון לתעד כלי טיס לא מזוהים בתנועה.

ההנחייה הרביעית ברשימה היא "לא להזיז את המצלמה בזמן החשיפה", כשלאחר מכן מתבקשים צלמי העב"מים לצלם כמה שיותר שוטים של העצם הבלתי מזוהה, "כמה שרק תוכלו. אם ניתן, יש לכלול קצת קרקע בתמונת העב"ם". לאחר מכן מתבקשים צלמים לנסות ולתעד את האובייקט ממרחקים וזוויות שונות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דך ההנחיות המצולם, כפי שנחשף./מערכת וואלה!, צילום מסך

ההנחיות מטעם ה-CIA נמשכות גם לאחר הצילום, שלב בו מתבקשים הצלמים להישאר במקומם, ואז לתעד ב-360 מעלות את עצם פעולת ההסתובבות וההתרחקות מהעב"ם, כך ש-"גבולות הסביבה יהיו בצילום. צילום זה הוא בעל ערך רב לצורך ניתוח העב"ם שכרגע צילמתם".

לסיכום, ממליצה הרשימה לשמור על הנגטיב המקורי ולוודא שהוא מעובד בזהירות. "אם תוכלו", מציע הסעיף התשיעי, "דאגו ליצור עותק נגטיב נוסף של המקור". לסיום, ממליצה הרשימה להדפיס העתקים אך ורק מהנגטיב המקורי, וכן להדפיס את כל התמונות שתועדו בתהליך, כדי לסייע לתהליך החקירה.

אמנם אין פה יותר מדי מסתורין, אבל דווקא הבנאליות של ההנחיות, והעובדה שהן נלקחו ברצינות גמורה, מראה שתיקי האיקס אולי נפתחו הרבה לפני שדיוויד דוכובני הקריא לראשונה את התסריטים של "תקים באפילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully