וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים הצליחו להפוך עלה של עץ אלון לסוללה - טובה יותר מהסוללה בנייד שלכם

אילן גלר

5.2.2016 / 6:57

לא רק שהעלה הפך לסוללה, אחרי תהליך כימי קצר יחסית, הוא גם הציג נתונים מרשימים יותר מכל סוללה הקיימת כיום בטאבלטים או במחשבים ניידים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלום, אני עלה חדש./מערכת וואלה!, צילום מסך

בניסיונם למצוא דרכים חדשות ומתקדמות להאריך את חיי הסוללות המותקנות בכל הגאדג'טים הניידים שלנו, פנה צוות של חוקרים לעזרת הטבע. בניסוי שאותו פרסמו לאחרונה, הם הדגימו כיצד הצליחו להפוך עלה של עץ אלון לסוללה יעילה בקיבולת מרשימה של 360 מיליאמפר-שנייה לכל גרם - נתון מרשים בהרבה מהסוללות המותקנות כיום בטאבלטים או במחשבים ניידים.

התהליך כולל את חימום העלה לטמפרטורה של אלף מעלות למשך שעה אחת, וטבילתו בתמיסת סודיום. מרגע זה תפקד העלה כסוללה לכל דבר, המסוגלת כאמור להפעיל מכשירים חשמליים למשך זמן לא מבוטל ביחס לפתרונות המוכרים כיום.

האם עורכי המחקר מצפים כי בעתיד נוכל ליהנות ממכשירי אלקטרוניקה המופעלים באמצעות עלים? לא בדיוק. קשה להאמין כי תהליך הייצור שהוביל ליצירת העלה-סוללה ניתן לשחזור ושכפול מהיר, בכמויות שיספיקו בכדי לענות לביקוש האדיר לסוללות בכל רחבי העולם. מטרת הניסוי היא לבחון את יכולות תמיסת הסודיום, שאולי תהפוך בעתיד לתחליף עבור ליתיום, החומר המשמש במרב הסוללות כיום. סוללות הסודיום אומנם עובדות, אך אינן מצליחות לשמר את המתח החשמלי לאורך זמן - הבעיה אותה מנסים החוקרים לפתור.

  • עוד באותו נושא:
  • סוללה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully