וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמיים פתוחים? משטרת הולנד מאמנת נצים שיכסחו רחפנים

אילן גלר

4.2.2016 / 6:53

אולי די יהיה בהרתעה - הידיעה שהרחפן עשוי להפוך טרף לנצים אם ירחף במקום הלא נכון - על מנת לשכנע את תושבי המדינה להישמע להנחיות החדשות. ואולי נזכה לראות כמה סרטונים ממש מגניבים ביוטיוב בזכות זה

צילום מסך

כמו בארה"ב וברבות ממדינות מערב אירופה, גם בהולנד לוקחים את נושא הרחפנים האזרחיים מאוד ברצינות, ומעבירים חוקים המגבילים את הטסתם, בוודאי באזורים המאוכלסים בצפיפות. אולם כיצד ניתן לאכוף את האיסור הזה? למשטרה אין כוונה להזניק רחפני תקיפה משלה על מנת לפגוע ברחפנים בגדלים שונים המרחפים כל פעם לכמה דקות בין המרפסות או מעל הפארקים העירוניים, אבל יש לה נשק ביולוגי סודי.

הפיתרון של ההולנדים הוא להכשיר ציפורי טרף על מנת שאלו יתקפו את הרחפנים וירחיקו אותם מאזורים שבהם אסור לטוס. לנצים אינסטיקט טבעי להתנפל על טרפם ולהעביר אותו למקום שקט יותר, שם הם חשים בטוחים מפני חיות אחרות. באמצעות אימון מקצועי, ניתן לנצל את האינסטינקט הזה ולכסח רחפנים המנסים לרחף באין מפריע בשמי העיר.

בשלב זה מדובר עדיין בבדיקת היתכנות בלבד, אך במשטרה ההולנדית כבר מתכוננים להפעלת יחידה מקצועית שתצויד בציפורים. לצורך כך, יוזמן אפילו שריון קל שיותקן על הנצים, כדי שאלו לא יפגעו חלילה ממדחפי הרחפנים בשעת התקיפה. אולי די יהיה בהרתעה - הידיעה שהרחפן עשוי להפוך טרף לנצים אם ירחף במקום הלא נכון - על מנת לשכנע את תושבי המדינה להישמע להנחיות החדשות.

נצים נגד רחפנים. צילום מסך
כדי להתמודד עם להבי הרחפן הנץ לובש שריון מיוחד./צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • רחפן
  • נץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully