וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמעט נמחץ על ידי כדור הריסה כדי להוכיח שחוקי הפיזיקה עובדים

אילן גלר

5.2.2016 / 7:23

זוכרים את אנדראס וואל, שירה על עצמו עם רובה מתחת למים כדי להוכיח שבמציאות קליעים לא מתנהגים כמו בסרטים? אז עכשיו הוא נעמד מול כדור הריסה כדי להוכיח חוק פיזיקלי אחר בצורה שתגרום לכם לזכור את המסר החינוכי

צילום מסך

את הפיזיקאי אנדראס וואל הכרנו בחודש שעבר, כשהוא ערך ניסוי מרתק בירי קליע מרובה מתחת למים, תוך שהוא מסכן את חייו על מנת להוכיח עקרונות פיזיקליים בסיסיים. כעת מתברר שזו הייתה רק יריית הפתיחה. אנדראס חזר בסרטון מרשים, ואולי אף מפחיד יותר, שמטרתו לחנך את הציבור באמצעים מעט קיצוניים.

הפעם אנדראס הדגים את חוק שימור האנרגיה, וליתר דיוק את העיקרון לפיו אנרגיה לא ניתנת ליצירה או להשמדה - אפשר רק להמיר אותה לצורות אחרות. לצורך הוכחת העיקרון הזה, החליט אנדראס להיעזר בכדור הריסה במשקל טון, המונף לעברו אך כמובן מפספס אותו בסנטימטרים ספורים, מאחר ואין בו די אנרגיה על מנת להמשיך להתקדם ולפגוע בפיזיקאי האמיץ.

באופן עקרוני, היכולת לחשב את מסלולו של כדור ההריסה ואת המרחק שאותו הוא מסוגל לעבור בטרם יאזל מלאי האנרגיה הצבור בו קיימת כבר מאות שנים, ועדיין נדרש אומץ לא קטן על מנת להתייצב כך מול המצלמה ולסמוך על המתמטיקה באופן עיוור. בינתיים, זה עבד נהדר לאנדראס, שכבר הפך לכוכב רשת ויראלי; נקווה רק שבאחד הניסויים הבאים שלו, הוא לא יקח על עצמו סיכון גדול מדי.

אנדראס וואל כדור הריסה. צילום מסך
קרוב - אבל הוא ידע שזה יהיה בסדר./צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully