וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה תקלות הסמארטפון הנפוצות בישראל וכמה עולה לתקן אותן?

ליטל קוזר-ידין

7.2.2016 / 4:45

לכל סמארטפון יש את נקודות התרופה שלו, אבל יש כמה תקלות נפוצות, שחוזרות בכל המכשירים כמו מסך שבור (מתברר שמסכי אייפון נשברים הכי הרבה) או סוללות שחוקות. ביררנו כמה עולה לתקן כל תקלה כזו במכשירים הפופולריים

תיקון סמארטפון. ShutterStock
כל מכשיר והצרות שלו. חוץ מהצרות שיש לכל המכשירים./ShutterStock

יש דברים שאנחנו לא מבינים כמה הם יקרים לכיסנו (וגם ללבנו) עד שהם נופלים על הרצפה ונשברים; אחד מאותם דברים הוא הסמארטפון שלנו - המכשיר שמחבר אותנו לעולם ונמצא תמיד במרחק נגיעה. ביקשנו מאתר "מידרג" לברר, בקרב טכנאי סמארטפונים מובילים, מה התקלות הנפוצות ביותר במכשירים שלנו, וכמה יעלה לנו לתקן אותם. כי אם יש משהו שגרוע יותר מלהישאר בלי הנייד, זה להישאר בלי הנייד ולקבל אחרי זה חשבונית עם סכום שממש לא ציפינו לו.

מסך שבור

כל הטכנאים הסכימו פה אחד: כ-65 אחוזים מהלקוחות שלהם מגיעים למעבדה עם מסך שבור. הסמארטפון נשאר צמוד אלינו לאורך רוב שעות היום וזה מוביל כמובן לנפילות רבות ולמכות מזדמנות שסודקות את המסך, בעל שטח הפנים הגדול, למרות שרוב מכשירי הדגל החדשים מצוידים בזכוכית גורילה בעלת עמידות מוגברת להתעללות.

לפי הנתונים, המסך באייפונים נשבר יותר באופן מובהק. הסיבה היא שהמסך של הניידים מבית אפל מורכב על מסגרת מתכת, בניגוד לגלקסי לדוגמה, שעשוי פלסטיק. כך, במקרה של נפילה, הסיכוי שמסך האייפון ייסדק גבוה יותר. אבל אל תתנו לעובדה הזו לבאס אתכם - האייפונים אמנם נשברים יותר, אבל המסכים שלהם זולים משמעותית להחלפה ממסכים אחרים (בייחוד אלו של הגלקסי) ומחירם אף יורד עם השנים.

כמה זה עולה? שבר במסך האייפון מחייב להחליף את כל המסך מכיוון שהוא מגיע כיחידה אחת (במכשירי אייפון 4 ומעלה). החלפת מסך מקורי של אייפון 6 תעלה לכם 550-650 שקלים. מחירו של מסך אייפון 5S זול משמעותית והוא נע סביב ה-350 שקלים.

מסך גלקסי שבור הוא אמנם תופעה נפוצה פחות, אבל כואבת הרבה יותר לכיס. עבור החלפת מסך לגלקסי 5 תיאלצו להיפרד מ-650-750 שקלים, וגם מסך לגלקסי 4 יעלה לכם כ-600 שקלים בממוצע. המחירים הגבוהים מביאים לכך שכמעט לא שווה לתקן מסך בדגמי גלקסי ישנים.

במכשירי LG לדוגמה, החלפת מסך ב-LG G3 תעלה לכם כ-450-550 שקלים, ובמכשיר LG G4 בין 550-650 שקלים.

"המחיר היקר של מסכי גלקסי הביא להתפתחות פתרון חדשני", מסבירה הדס ברוש מנהלת השיווק באתר מידרג. "הפתרון הוא החלפת הזכוכית בלבד. פתרון זה מתאפשר כשרק הזכוכית נשברת, ואין נזק לרכיבים האחרים של המסך (שכבת ה-LCD או מסך המגע). כלומר - המכשיר עובד ויש תמונה תקינה, אך המסך שבור". הפתרון הזה מתבצע במעבדות ייחודיות שיש להן את המכשירים הדרושים לכך והתיקון דורש בין יום ליומיים, כך שתיאלצו להפקיד את הסמארטפון שלכם וללמוד לחיות בלעדיו. זה יחסוך לכם 200-300 שקלים.

שקע טעינה

שקעי טעינה שחוקים עלולים לתסכל מאוד, בעיקר ברגעים שאתם נאלצים לשחק עם המחבר לנייד כדי שהוא יתחיל להיטען, ואחרי רגע הטעינה מפסיקה כי נגעתם בכבל. החלפת שקע טעינה באייפון 6 תעלה לכם כ- 180-220 שקלים, וכ-150 שקלים באייפון 5S. מחיר החלפת השקע בגלקסי 5 ינוע בין 200 ל-300 שקלים, ובגלקסי 4 בין 150 ל-200 שקלים. במכשירי LG החלפת שקע טעינה תעלה לכם 200-250 שקלים.

אבל לפני שאתם רצים לטכנאי, לעתים תקלה בשקע הטעינה תדרוש מכם פשוט לנקות אותו. הסמארטפון צובר לכלוך ואבק, בעיקר בחריצים ובשקעים הפתוחים. סיבי הבגדים מצטברים בשקע הטעינה בנייד ועלולים להפריע לתקע המטען להתחבר כמו שצריך. הקפידו על ניקיון באופן קבוע, ונסו לנקות את השקע ביסודיות בכוחות עצמכם, אם הוא עושה לכם צרות. אם תיאלצו להגיע למעבדה, ניקוי מקצועי של שקע הטעינה יעלה לכם 50-100 שקלים.

סוללות

תקלה נוספת, הנפוצה מאוד בישראל, היא סוללה שחוקה - כזו הנטענת לאט, מתרוקנת מהר ומחממת את הבית בימי החורף הקרים. בסמארטפונים ללא כיסוי מתפרק תצטרכו להגיע למעבדה כדי שטכנאי יפרק אותה ויחבר אחת חדשה במקומה. במכשירים עם כיסוי מתפרק, המאפשר להסיר לבד את הסוללה, תוכלו לרכוש אחת ולהחליף לבד. מחירי הסוללות משתנים אך בכל המכשירים מחיר סוללה נע בין 40 ל-200 שקלים.

לחצנים שלא מגיבים

לחצן הבית נשחק לחלוטין ולחצן הכיבוי הפסיק לעבוד? אתם לא לבד - זו תקלה נפוצה מאוד בישראל ובעולם. הלחצנים הפיזיים בניידים שלנו נשחקים במהרה, בעיקר באייפונים, מכל הדורות. למרבה המזל, יש באייפון אפשרות לכפתור בית וירטואלי, אבל החלפת הלחצן הפיזי שהפסיק להגיב תעלה לכם 150-200 שקלים.

תקלות ייחודיות

מלבד התקלות הנפוצות שצוינו, ומוכרות בכל הסמארטפונים, קיימות תקלות ייצור ייחודיות למכשירים שונים. באייפון 6 הגמיש, לדוגמה, התעקמות של המכשיר עלולה להביא לתקלה באנטנת ה-Wifi , הדורשת הפעלה של אחריות יצרן. במכשירי האייפון החדשים קיימת תקלה של רכיב טעינה הנקרא U2, שגורמת לכך שלא ניתן להטעין את המכשיר וברגע שתיגמר לו הסוללה הוא לא יגיב יותר.

גם במכשירי האנדרואיד קיימות בעיות תוכנה ואחרות; במכשירי LG G3, למשל, קיימות לעתים בעיות של סוללות פגומות הנגמרות מהר. במכשירי LG G4 מתארגנת תביעה ייצוגית בשבועות האחרונים בעקבות טענה על תקלה חדשה המכונה Boot Loop, בה המכשיר לא מסוגל להתחיל הפעלה נורמלית ונכנס ללופ של הפעלה מחדש בכל ניסיון הדלקה. כרגע, מכשירים שנקנו מהיבואן הרשמי ניתנים להחלפה; אם קניתם את המכשיר בייבוא מקביל, סביר להניח שמי שמכר לכם אותתו ינסה לתקן את התקלה, אך לרוב ניסיונות כאלו מסתיימים ללא הצלחה.

ולבסוף, אם אתם נאלצים להפקיד את הסמארטפון שלכם במעבדה לטיפול, הטיפ האחרון (ואולי החשוב ביותר) הוא לבחור במעבדה מסודרת, שעובדת עם חלקי חילוף איכותיים, שקיבלה ביקורות טובות וידועה כאחת שמספקת שירות אמין וכמובן - מעבדה שמעניקה אחריות מתועדת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתארגנת תביעה ייצוגית. LG G4./מערכת וואלה!, צילום מסך

הנתונים בכתבה התקבלו מאתר מידרג, המדרג בעלי מקצוע לפי חוות דעת של לקוחות מאומתים משנת 2003. בקהילת מידרג יותר מ-250 אלף לקוחות, שסיפקו כ-270 אלף המלצות על בעלי מקצוע בכ-50 ענפים שונים. כל המידע שנאסף זמין גם באפליקציה לאייפון ולאנדרואיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully