וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המקשים הכי מיותרים: למה הם שם ואיך ניתן לתכנתם מחדש בקלות?

8.2.2016 / 6:05

פרינט סקרין, סיס רק ופוז/ברייק - בראשון חלקנו משתמשים לעתים רחוקות ובשני האחרים רובנו מעולם לא השתמשנו, אז למה הם עדיין תקועים בכל מקלדת ואיך אפשר להגדיר אותם כדי שיעשו משהו יעיל?

סקרול לוק וחברים במקלדת. אורן דותן, מערכת וואלה! NEWS
למה אתם עוד שם?!/מערכת וואלה! NEWS, אורן דותן

מקלדת המחשב הקלאסית, כפי שאנו מכירים אותה, אמנם עברה אבולוציה לאורך השנים, אך בבסיסה נותרה אותו הדבר מאז ימיו הראשונים של עידן המחשבים; שלושת המקשים שבתמונה נשכחו כמעט לחלוטין על ידי המשתמשים, אך נותרו במקלדת מאותם ימים. המקשים האלה איבדו לחלוטין את נחיצותם למרות שרבות מהמקלדות במחשבי הפי.סי. האישיים עדיין מכילות אותם. אז למה הם שם, ומה בכל זאת אפשר לעשות עם המקשים המוזרים האלה?

Prt Scr

מנהיג החבורה, והיחיד שעבר התאמה הגיונית מסויימת לשימוש מודרני, הוא מקש "הדפסת המסך" (Prt Scr - פרינט סקרין). עד לשנות התשעים של המאה ה-20 שימש המקש להדפסה פיזית, כלומר שליחת פלט למדפסת הכולל את התוכן שהוצג באותו רגע נתון על גבי המסך - לרוב טקסט. עם השנים, עבר המקש התאמה ופעולת הדפסת המסך הפכה לצילום מסך במערכות ווינדוז ולינוקס. אם אתם לא משתמשים בפונקציה הזו, שימו לב שלחיצה על המקש תצלם את כל המסך ותאפשר לכם להדביק את הצילום באחת מתוכנות האופיס של מיקרוסופט, בצייר של ווינדוז או בכל עורך גרפי אחר.

Sys Rq

המקש הכי מסתורי מבין השלושה - המכונה "סיס רק" (Sys Rq - סיסטם ריקווירמנט) - שימש בעבר להעלאת מסך ניהול המערכת, באופן מסוים בדומה לשימוש בפקודת Alt+Ctrl+Del כדי להגיע למנהל המשימות בווינדוז. כיום נמצא המקש בעיקר בשימוש של פלטפורמות תכנות במטרה לאתחל או להכנס למצב ניטרול באגים (דיבאג), לרוב על ידי מפתחים במערכות לינוקס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

Pause/Break

אחרון חביב, מקש ה-Pause/Break (פוז/ברייק), שימש להפסקת או עצירת תכניות DOS מבוססות טקסט בלחיצה אחת, וכיום פעיל בסביבת שורת ההפעלה (Command Prompt). לרוב, אם נאלצים מתכנני מקלדות של מחשבים ניידים לוותר על מקשים מהשרידים הקלאסיים הללו, ה-Pause/Break הוא בדרך כלל הראשון שנופל חלל, אם במקרה אתם עובדים עדיין בסביבות בהן הוא נחוץ במידה כלשהי.

ScrLk

מקש נעילת הגלילה (ScrLk - סקרול לוק) נועד לשנות את התנהגות מקשי החיצים שבמקלדת, כך שכשהוא מופעל ניתן להשתמש בחץ העליון והתחתון כדי לנווט בחלון, אלא שכיום האפשרות הזו פעילה בעיקר בזמן העלאת המערכת (Bootup), ובעת עריכת גליונות אלקטרוניים לשימוש בחיצים לגלילת הטבלה כולה, במקום מעבר בין תאים.

אילוסטרציה. ShutterStock
אפשר לתכנת כך מחדש גם את הלחצנים והגלגלת בעכבר./ShutterStock

הגדרה מחדש של מקשים

במידה ואתם, כמו רוב המשתמשים, אינכם עושים שימוש באחד המקשים האלה והייתם מעדיפים למקם במרחק הקלדה פעולה אחרת, תוכלו לתכנת מחדש את המקשים באמצעות התעסקות קצרה באזור הרג'יסטרי - או להשתמש בתוכנה שתעשה זאת עבורכם בקלות רבה יותר.

SharpKeys מאפשרת החלפה בין מקשים באמצעות מיפוי מחדש, אותו היא גם תשמור באדיבותה ישירות לרג'יסטרי שלכם, כדי שלא תצטרכו להכנס ידנית להגדרות מסובכות ורגישות. התוכנה תאפשר גם כיבוי מוחלט של מקש במידת הצורך.

היא אמורה לעבוד היטב בווינדוז 7, 8 ו-10, וכן בוויסטה, ויכולה להיות שימושית גם עבור מי שמריץ ווינדוז על גבי מק באמצעות בוטקמפ; במידה ומקשי ה-Cmd לא מתורגמים נכון למקשי הווינדוז במערכת ההפעלה הנוספת, תוכלו לבחור מה יעשה כל מקש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
SharpKeys./מערכת וואלה!, צילום מסך

איך עושים את זה? לאחר הורדת והתקנת התוכנה, לחצו על כפתור ה-Add, כדי להתחיל בהגדרת מקש חדש. חלונית Add New Key Mapping תיפתח, ובה תוכלו לבחור ברשימה בין המקשים הרצויים להגדרת פעולתם, או ללחוץ על Type Key ופשוט לאפשר לתוכנה לזהות את המקש באמצעות לחיצה עליו.

רוצים לשנות יותר מהגדרה של מקש אחד? חזרו על הפעולה, ולאחר שינוי ההגדרות למקש או כל המקשים הרצויים, לחצו על Write to Registry, לצורך שמירת השינויים ברג'יסטרי המערכת שלכם. לאחר מכן תתבקשו לבצע אתחול של המחשב, כדי שהשינויים ייכנסו לתוקף. אם תתחרטו תוכלו להשתמש בתוכנה כדי לשנות בחזרה או להגדיר אחרת את המקשים בכל שלב.

(הבהרה: קובץ ההורדה של התוכנה, בלינק שבכתבה, נבדק לאחרונה על ידי אתר וירוס-טוטאל ונמצא נקי מנוזקות. עם זאת מומלץ לסרוק כל קובץ שאתם מורידים לפני הפעלתו, בהתאם לדרישות האבטחה שלכם).

  • עוד באותו נושא:
  • מקלדת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully