וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיפור האמיתי והמפתיע מאחורי הילד הוויראלי דביר חזיזה (חזיזיאן)

דורי בן ישראל

7.2.2016 / 12:01

חזיזה בן ה-13 הפך לוויראלי בזכות הגישה הישירה שלו לחיים ובעיקר מפני שהוא לא סופר אף אחד, מקלל את כולם מההורים עד המורים, עושה שיימינג לכל מה שזז לידו. רק שמדובר בסאטירה נוקבת על הנוער של היום, כזו שתגרום לכם לחשוב פעמיים על הלייק הבא

עיבוד תמונה

במהלך סוף השבוע האחרון, הפיד בפייסבוק הוצף בסרטונים של דביר חזיזיאן (חזיזה) בן ה-13. מצפייה מהירה נראה כי מדובר בעוד צעיר שהחליט לשתף את העולם בסרטוני שיימינג, הכפשה ונוספים שמשקפים על הלך התנהגותי שכנראה מאפיין נער טיפוסי מתבגר בישראל, אלא שמאחורי הסרטונים, שיצרו בשישי האחרון באזז נרחב עד כדי כך שחזיזיאן נאלץ להקפיא את פרופיל הפייסבוק שלו, מסתתר סאטירה חברתית נושכת.

הסיפור של דביר חזיזיאן (שם בדוי) התחיל לפני כמה שבועות, אז העלה את הסרטון הראשון שלו לפרופיל פייסבוק פיקטיבי. הסרטונים הראשונים של חזיזיאן זכו לעשרות אלפי צפיות אולם הבאזז לא חצה את גבולות הפייסבוק, עד יום שישי האחרון אז פירסם חזיזיאן סרטון שהפך בתוך כשעה קלה לוויראלי עם יותר מ-60 אלף צפיות ואלפי תגובות, שיתופים ולייקים. לפי הפרופיל, חזיזיאן נולד ב-16 ביולי 2002, הוא מתגורר בפתח תקוה, ומעבר להיותו תלמיד הוא גם "מלך של הזונות וכל הכוסיות" כך לפחות הוצג בפרופיל שנתפר בקפידה בכדי לעורר באזז ברשת.

הסרטונים של חזיזיאן מצולמים מביתו, על הארון שמאחוריו נתלו תמונות שמשתנות מסרטון לסרטון, ביניהן תמונות של בר רפאלי, אייל גולן ונוספים, בדיעבד, כנראה כאנלוגיה נוקבת לכך שאלו ואחרים הם פני גיבורי הדור; זמרים מפורסמים הנחשדים בבעילת קטינות (לכאורה) ודוגמניות מפורסמות שמעלימות (לכאורה) מיסים. בצפייה ראשונה חזיזיאן מצטייר כפושטק, עוד נער מבין רבים שכחברה סימנו שיכשל בחייו, נער שעושה שיימינג, מכפיש אנשים באפליקציות אנונימיות כמו בליינדספוט וסנאפצ'ט וכנראה זוכה לחינוך לקוי ורשלני מצד הוריו, כך לפחות משתמע מהאזכורים המרובים של אביו בסרטונים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפרופיל הבדוי של חזיזיאן./מערכת וואלה!, צילום מסך

אלא שחזיזיאן (או בשמו האמיתי: יובל) הוא בדיוק ההיפך במציאות. יובל נחשב למחונן, הוא לא מכפיש או עושה שיימינג לאנשים ואפילו אין לו פרופיל משלו בפייסבוק. "חזיזיאן" אם תרצו הוא דווקא צעיר שאנחנו צריכים להתגאות בו, כזה שבוחר להציב בפנינו מראה כנה ואמיצה, גם במחיר של הכפשת שמו וגל תגובות נאצה שזכה להם במהלך סוף השבוע מאלפי אנשים שכנראה לרגע בחרו לשכוח או להתעלם מהעובדה שבסך הכול מדובר בילד בן 13.

הפרופיל המקורי של חזיזיאן כאמור הוקפא ביוזמת היוצרים כבר בליל שישי וזאת לאור אלפי תגובות וקללות שקיבלו, במקומו צצו פרופילים של חקיינים שניסו לנכס לעצמם את ההצלחה הוויראלית. מעטים הגולשים שניסו באמת להבין האם מדובר בסאטירה או במשהו מעבר ובחרו דווקא לחשוב כי מדובר בעוד צעיר חוליגן שיש לנהוג בו בהתאם עם מגוון קללות.

הביקורות של חזיזיאן אינן קלות לצפייה. זוהי אולי סאטירה אך מאחוריה שוכנת מציאות עגומה; חזיזיאן מותח ביקורת על חבריו לספסל הלימודים, על המורה, על אפליקציות וקליפים, הוא עושה זאת תוך שימוש בסלנג של צעירים, ניבולי פה והכפשות שלא סופרות איש. את הדרקונים המוכרים של גיא פינס מחליפים נפצים (חזיזים מלשון חזיזה), חזיזיאן מדרג על פי מספר נפצים - מה שראוי מקבל חמישה נפצים, מה שפחות מקבל נפץ בודד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

התעומים נגד טל מסרי

Posted by ‎דביר חזיזיאן‎ on Saturday, February 6, 2016

באחד הסרטונים נראה חזיזיאן מקלל את אמו "יא פצועה, יא בת אלף זונות" אחרי שזו מפריעה לו בצילום אחד הסרטונים, בסרטון אחר הוא אומר שהמורה שלו "פצועה בכוס" ובסרטון נוסף בו הוא מעביר ביקורת על אפליקציית סנאפצ'ט.

גם אבא של דביר תומך בבלוגים המצולמים שלו; דביר מספר כי תלמיד בשם שון כליפה (שם בדוי) פרץ לו פעם לסמארטפון ושלח בשמו תמונה של אשכיו. חזיזיאן גם מדבר על תלמידות בכיתתו ומציין מי פרגית ומי פחות, ואפילו לאביו יש דעה נחרצת על המראה החיצוני של קטינות.

מאחורי הסרטונים עומדת קבוצת יוצרים מתל אביב בשם "הציפור השמנה": יונתן קרת (25, סטודנט למוזיקה קלאסית) ואריאלה אברמוף (סטודנטית לקולנוע ויוצרת), שבשיתוף פעולה עם הנער יובל (חזיזיאן) ובאישור הוריו החליטו ליצור סדרת רשת נוקבת מנקודת מבטו של נער מתבגר. המטרה של היוצרים היא כאמור להציב בפנינו מראה ולהמחיש לכולנו שבסופו של יום "כולנו דביר חזיזות" וכנראה שלפחות במשימה הזו הם הצליחו. הסרטונים צולמו ונערכו על ידי גיא נאור ומטר אנגל, גם חברים בקבוצת "הציפור השמנה".

פורסם לראשונה בבלוג "המזבלה".

זה בשבעיל לעקוב מהבורקסים

Posted by ‎דביר חזיזיאן‎ on Saturday, February 6, 2016
  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully