וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייפון vs גלקסי: למי מצלמת הסלפי הכי טובה?

10.2.2016 / 6:29

שני הדגמים הללו פופולריים מאוד בעולם, וכנראה מהדגמים הכי פופולריים בישראל; הם ידועים באיכות הגבוהה שלהם, ובמפרט המרשים, אבל מי יסדר לכם תמונת פרופיל שווה יותר? אספנו תוצאות מכמה מבחנים

צילום מסך

בעולם בו היצרניות הגדולות מפנות לא מעט משאבי פיתוח לשיפור צילומי סלפי, בהתאם לרצון המשתמשים, לעתים מצלמה קדמית יכולה להכריע איזה מכשיר נקנה. באתר Tech Radar החליטו לערוך מבחן צילום עצמי, המשווה את איכות התמונה הקדמית על רקע זהה, בין מכשירי אייפון 6S, גלקסי S6, סוני אקספריה Z5, וואווי מייט 8 ואופו F1 (הפחות מוכר בישראל).

מכשיר האייפון 6S שנבחן מצויד במצלמת 5 מגה פיקסל קדמית בעלת חיישן F/2.2 שנועדה לצילום סלפי, ברזולוציית 1080P. המצלמה הקדמית מאפשרת גם צילום וידאו באותה רזולוציה או ב-720p, עם יכולות זיהוי פנים, HDR ופנורמה.

משתמשי המצלמה נהנים ממה שאפל מכנה "פלאש רטינה", כך שבמהלך צילום בסביבה חשוכה, המסך מואר כדי לשמש כפלאש. התמונה הראשונה שצולמה במסגרת ניסוי הסלפי, על רקע קיר לבנים שחוקות, עם כמה שורות של לבנים אדמדמות, יצאה חדה וברורה, והציגה ניגודיות (קונטרסט) מוצלחת.

גלקסי S6, מכשיר ותיק בהרבה שסמסונג צפויה להציג לו יורש החודש, הצליח להשיג תוצאת סלפי מאכזבת מעט בהשוואה, עם מצלמת 5 מגה פיקסל קדמית, בעלת חיישן F/1.9 המיועד גם כן לצילום סלפי, ברזולוציית 1080P. המצלמה הקדמית מאפשרת צילום וידאו באותה רזולוציה, עם פיצ'ר שיחת וידאו כפולה, ו-HDR אוטומטי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אייפון 6S מול גלקסי S6./מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי המבחן של טק רדאר, בהשוואה לאייפון נראה כי הגלקסי מייצר הצבעים דלים יותר ומעט חסרי פאנץ'; גם הניגודיות מעט פחות טובה, אך בכל זאת הסלפי שתקבלו מהמכשיר יהיה באיכות כללית גבוהה.

בהמשך המבחן של טק רדאר נבדק האקספריה Z5 של סוני, עם מצלמת 5.1 מגה פיקסל קדמית בעלת חיישן F/2.4 שנועדה לצילום סלפי, ברזולוציית 1080P. למצלמה יכולות HDR, והיא מגיעה עם מכשיר שהמצלמה הקדמית שלו נחשבת לאחת הטובות בשוק, אם לא הטובה שבהן, והיצרנית מציינת גם את המצלמה הקדמית כאחת מיתרונותיו המהותיים.

במבחן ההשוואה, נטתה התמונה של החיישן הקדמי של האקספריה לגוונים קרים באופן מובהק גם כן, בדומה לתמונת האייפון. עורכי הניסוי התאכזבו למדי מאיכות התמונה עצמה, אולי גם בגלל הציפיות המוקדמות מסמארטפון שמשווק את עצמו כמצלמה לכל דבר, וגם בגלל חיישן ה-5.1 שאכזב בהשוואה לחיישני ה-5.0 האחרים במבחן.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ואלה תוצאות המבחן של טק רדאר./מערכת וואלה!, צילום מסך

למכשיר ה-Mate 8 מבית וואוויי מצלמה 8 מגה פיקסל קדמית, נתון לכאורה מרשים יותר מאצל המתחרים. המצלמה הקדמית מצלמת ברזולוציית 1080P ובעלת חיישן F/2.4 26mm. במסגרת ההשוואה זכה המייט למחמאות על לכידת יותר פרטים בתמונה ממתחריו, ואיכות טובה כללית מצוינת וריאליסטית יותר במראה. זה אומר שהיא תחשוף גם פגמי עור, אך למעוניינים באפקט פוטושופ מהיר זמינה במכשיר אפשרות ה-"ביוטי" מעוררת המחלוקת.

המכשיר האחרון, והפחות מוכר ברשימה, הוא ה-F1 מתוצרת אופו שמגיע גם עם מצלמת 8 מגה פיקסל קדמית, בעלת חיישן F/2.0 , נתונים המהווים כמעט יישור קו מלא עם נתוני מצלמת המכשיר מבית וואוויי, ודגמים עדכניים אחרים מיצרניות סיניות נוספות. אולי זה לא פלא ששתיהן זכו בסופו של דבר לדירוג הגבוה ביותר על ידי טק רדאר - שורה תחתונה עמה ניתן להסכים בקלות מצפייה במסך ההשוואה בין התמונות.

במסגרת ניסוי הסלפי, נראה כי הצללים בתמונות האופו כהים יותר משמעותית, כשהתוצאה היא תמונה טבעית יותר (גם אם רואים קצת יותר את השקים מתחת לעיניים). התמונה חדה וברורה עם לכידת פרטים מרשימה, כמו למשל מרקם המעיל בתמונה. הבוחנים ציינו את הניגודיות (קונטרסט) המוצלחת גם כן.

סלפי. ShutterStock
כל סמארטפון והסלפי שלו./ShutterStock

המבחן של טק רדאר לא הציב את האייפון או את הגלקסי בפסגה, אבל בתור שני המכשירים הפופולריים יותר ברשימה, רצינו לקבל תשובה קצת יותר משמעית. למרבה המזל, המבחן הזה ממש לא היה העימות הראשון בין השניים בזירה. "הקרב בין האייפון 6S והגלקסי S6 אינו חד משמעי", נכתב בהשוואה נוספת בין מצלמות הסלפי של שני הדגמים שנערכה באתר CNET, שם ציינו את היתרון שמציע הגלקסי, המאפשר זווית צילום רחבה יותר מהאייפון, לעומת יתרונו של האייפון באיזון חשיפה: "אתם צריכים להחליט מה חשוב לכם יותר בסלפי שלכם: זווית רחבה, או ללכוד את הסיטואציה באופן מושלם".

ביזנס אינסיידר ערך גם הוא השוואה בין מצלמות הסלפי, ובה נמצא כי התמונה שצולמה על ידי האייפון 6S "ברורה יותר, חדה יותר ומפורטת יותר", בזמן שהתמונות שמפיק הגלקסי S6 אמנם חלקות וצבעוניות, אך אינן מפורטות וחדות כמו אלו שמפיק המתחרה.

אבל אחרי שכל זה נאמר, והאתרים הטכנולוגיים הנחשבים שיבחו את החדות והדיוק של האייפון, הגיע טים קוק מנכ"ל אפל והעלה לחשבון הטוויטר שלו תמונה שצילם בערב הסופרבול השבוע, והפך לפרסומת לכל המתחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully