וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים להיות ויראליים? אלה השעות הכי טובות לפרסם תמונה באינסטגרם

אילן גלר

12.2.2016 / 6:58

רובנו לא מקדישים מחשבה רבה לתזמון של הפוסטים שלנו ברשת החברתית הפופולרית לשיתוף תמונות, אבל אם תרצו לשפר את סיכוייכם לזכות ביותר לייקים ותגובות, כדי שתדעו שיש שעות טובות ויש לא מעט שעות מתות

סלפי בגשם. ShutterStock
הסלפי שלכם יכול לקבל יותר לייקים אם תדעו מתי לפרסם אותו./ShutterStock

האם ישנה חשיבות כלשהי ליום בשבוע ולשעה ביום בהם מפרסמים תמונה חדשה באינסטגרם? התשובה היא כן. כלומר, אי אפשר לדעת כיצד יגיבו העוקבים לתמונה הספציפית אבל לפחות מבחינה סטטיסטית, יש משמעות רבה לתזמון.

נתוני מחקר, שנערך על בסיס עשרות אלפי פוסטים שעלו לרשת החברתית הפופולרית לשיתוף תמונות, מבית פייסבוק, מעידים כי אכן - באופן סטטיסטי, כאמור, ישנם ימים בהם המשתמשים באינסטגרם נדיבים יותר בלייקים, ושעות שבהם לתמונה יש סיכוי גדול יותר להפוך לוויראלית. ההפרשים בין הימים והשעות ביחס לכל מועד אחר אינם עצומים, אך בהחלט משמעותיים מבחינה מתמטית.

זמן השיא של אינסטגרם, לפי המספרים, הוא יום רביעי בשעה 5 אחר הצהריים לפי שעון החוף המזרחי של ארה"ב (חצות לפי שעון ישראל). בשעות אלו, ככל הנראה, חשים האמריקנים - שמהווים את רוב המשתמשים הפעילים באינסטגרם - משועממים למדי, ובודקים את הנעשה ברשת החברתית רגע לפני שהם יוצאים מהמשרד בדרך הביתה.

אינסטגרם. ShutterStock
אם הקהל שלכם ישראלי, תתאימו את הזמנים לשעון ישראל./ShutterStock

אם התמונה שלכם אינה מוכנה לפרסום ביום רביעי, תוכלו לדחות את הפוסט הוויראלי המגניב שלכם ליום חמישי או שישי, אולם השתדלו שלא לחכות לימי ראשון או שני (כמו שבת וראשון אצלנו) - ימים חלשים במיוחד לאינסטגרם. גם כאן טמון כנראה ההסבר בריבוי המשתמשים בארה"ב, שנחים בסוף השבוע ולאחר מכן חוזרים ביום שני לעבודה.

את המסקנות הסטטיסטיות האלה אפשר להחיל גם על ישראל, ולקבוע במידה מסוימת של ביטחון שפוסטים שמפורסמים לקראת סוף השבוע בשעות הצהריים המאוחרים יעבדו טוב יותר מפוסטים שהועלו בסוף השבוע, או ביום ראשון בבוקר.

לפי הנתונים, ביום ראשון (התנהגות גולשים דומה לימי שבת אצלנו בישראל) השעה הטובה ביותר לפרסם תמונה באינסטגרם היא 17:00, בימי שני (בדומה לימי ראשון אצלנו), השעות הטובות ביותר הן 19:00 ו-22:00, בימי שלישי השעות הכי טובות מצויות בקצוות - 3:00 לפנות בוקר ו-22:00 בלילה; בימי רביעי השעה 17:00 עדיפה בצורה מובהקת, ובחמישי 1:00 בלילה, 7:00 בבוקר הן השעות הכי טובות; קצת פחות יעיל אבל עדיין שווה לפרסם גם בשעות 17:00 עד 23:00. בימי שישי עדיף להעלות תמונה ב-1:00 לפנות בוקר או ב-20:00 (הטראפיק טוב עד השעה 23:00) ובימי שבת 12:00 בצהריים זה הזמן הטוב יותר להגברת הוויראליות.

מבחינת החלוקה בין ימי השבוע, כאמור, ימי רביעי הכי חזקים; אחריהם ימי חמישי, ימי שלישי, ימי שישי, שבתות, ימי ראשון והיום הכי גרוע הוא יום שני - המקביל אצלנו ליום ראשון הלחוץ בו חוזרים הרוב לעבוד.

  • עוד באותו נושא:
  • אינסטגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully