וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מרוצים מווינדוז 10? כך תחזרו לגרסה הקודמת בקלות. מדריך

11.2.2016 / 6:57

הגרסה האחרונה של מערכת ההפעלה מבית מיקרוסופט הציגה לא מעט חידושים, אבל כהרגלה - היא ממש לא חפה מבאגים. אם המחשב שלכם לא מסתדר עם העדכון לווינדוז 10, או שאתם לא מרוצים, כך תחזרו חזרה לווינדוז שהייתם רגילים אליו

ווינדוז חלונות 10. ShutterStock
ניפרד כידידים?/ShutterStock

אם עוד לא החלטתם האם לממש את אפשרות השדרוג החינמי שלכם לווינדוז 10, יש לכם עד הקיץ כמובן, אז אם ניסיתם וזה פשוט לא עובד ביניכם - תמיד תוכלו להיפרד כידידים. במדריך הזה נסביר לכם איך לעשות את זה, גם אם האופציה האוטומטית של ווינדוז לא ממש עובדת לכם.

שנמוך חזרה לווינדוז 7 או 8.1 זו אופציה שתמיד תעמוד בפני מי שהתקין את הגרסה האחרונה של מערכת ההפעלה הפופולרית מבית מיקרוסופט, במידה ולא קניתם מחשב חדש עם ווינדוז 10 מותקנת עליו מראש. השנמוך לא יעבוד גם במחשבים שפורמטו לפני התקנת המערכת (מה שמכונה התקנה נקיה).

כדי להתחיל בתהליך החזרה לווינדוז 7 או 8.1 שלכם, לחצו על תפריט התחל ואז על Settings. בתחתית חלון ההגדרות חפשו את האפשרות Update and Security ובחרו אותה. לאחר מכן בעמודה השמאלית בחלון שייפתח, בחרו בכותרת Recovery.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היכנסו לאזור העדכונים ושחזור המערכת./מערכת וואלה!, צילום מסך

כעת, אם נשמרו הקבצים האמורים על מחשבכם, תופיע מימין האפשרותGo Back to Windows 7/8/8.1, שבמידה ותלחצו עליה תתחיל בתהליך שנמוך קל, מהיר ובעיקר - אוטומטי. האפשרות לא מופיעה? ודאו כי אינכם מחוברים לחשבון אורח או חשבון שאינו של מנהל המערכת (אדמין). אם אתם בחשבון האדמין (או שיש רק חשבון אחד במחשב שלכם), והאפשרות עדיין לא עולה כאופציה, זה הזמן להמשיך הלאה לחזרה ידנית למערכת הקודמת.

כדי לוודא את סוג החשבון בו אתם עושים שימוש, לחצו על תפריט התחל ואז על אזור החשבון האישי למעלה, איפה שתראו את תמונתו ושמו של המשתמש הפעיל. בתפריט הנגלל הקטן שמתחת לאזור החשבון לחצו על Change account settings וחפשו בחלון שייפתח את המילה Administrator. אם היא לא מופיעה - אינכם מחוברים כמשתמש בעל הרשאות אדמין.

לפני חזרה למערכת הפעלה קודמת, גבו קבצים חשובים: מסמכים, תמונות, אוסף המוזיקה שלכם וקבצי מדיה בכלל. נסו ליצור גיבוי חיצוני לכל התוכן החשוב במחשב, למקרה שמשהו יימחק או יידפק במהלך התהליך.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חפשו את האפשרות הנוחה קודם./מערכת וואלה!, צילום מסך

במידה ואתם מבצעים את הפעולה על גבי לפטופ או נוטבוק, ודאו כי הוא מחובר לחשמל או לפחות טעון במלואו ויכול לספק לפחות 3 שעות עבודה לתהליך. שימו לב שאם התקנתם תוכנות מקוריות בווינדוז 10, תצטרכו להשיג את קבצי ההתקנה כדי להתקינם מחדש בהמשך.

לאחר שאתם מוכנים להתחיל בביצוע השנמוך, היכנסו שוב לטאב ה-Recovery, בלחיצה על תפריט התחל ואז על Settings. בתחתית חלון ההגדרות חפשו את האפשרות Update and Security ובעמודה השמאלית בחלון שייפתח, בחרו בכותרת Recovery. כעת מתחת לאפשרות Go Back to Windows 7/8/8.1 לחצו על Get Started, ומלאו בחלון שיצוץ את הסיבה לנטישה.

כעת תציע לכם המערכת לנסות להתקין עדכונים אחרונים לווינדוז 10, שאולי יפתרו את הבעיה בגינה אתה נוטשים, כדי לנסות פתרון זה לחצו על Check for Updates, אך במידה ותרצו להמשיך בביצוע אחזור המערכת הישנה, לחצו על No, thanks.

בשלב זה יתריע כלי השנמוך כי ייתכן ותצטרכו להתקין מחדש תוכנות, שהגדרות שנוצרו לאחר התקנת ווינדוז 10 ייאבדו, וכי עליכם לזכור את הסיסמה למערכת הקודמת כדי להשתמש בה; אשרו על ידי לחיצה על Next את שני המסכים, ותוכלו להתחיל בשנמוך עצמו, בלחיצה על מקש ה-Go Back to Windows 7/8/8.1 שיופיע במסך האחרון.

כמה מסכים נוחים וסיימתם:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully