וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האתר שאומר לכם איזה כלב אתם לפי תמונה הפך ללהיט

אילן גלר

14.2.2016 / 8:33

מטרת האתר, מבית מיקרוסופט, הוא לעזור לכם לזהות גזע של כלב לפי תמונה שלו, אבל הגולשים כבר מצאו שימוש הרבה יותר משעשע לשירות. רק שמתברר שהוא ממש גזעני כלפי אסייתים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דומה?/מערכת וואלה!, צילום מסך

הניסוי המופרע האחרון מבית מיקרוסופט, המשיקה עוד ועוד שירותים מקוונים שמטרתם הנראית לעין היא בסך הכל לשעשע את המשתמשים אך בפועל מתאגרת את האינטליגנציה המלאכותית שלה, היא אפליקציית אייפון בשם Fetch ואתר מקביל בכתובת What-Dog.net.

השירות המשעשע החדש עושה שימוש במנגנון זיהוי תמונות משוכלל - שכאמור, נעזר אינטליגנציה מלאכותית מתקדמת - על מנת לזהות גזעי כלבים לפי התמונה שלהם. כמובן שלא עבר זמן רב בטרם הבינו המשתמשים כי הפוטנציאל האמיתי של השירות גלום לא בשיוך כלבים אמיתיים לגזע שלהם - אלא בזיהוי כלבים דומים לבני אדם.

השחקן בנדיקט קמברבאץ' (שרלוק הולמס) הוא כלב רועה גרמני, לפי האתר. הנשיא אובמה דומה לפי האתר של מיקרוסופט לסטר אירי ("בן לוויה מושלם לריצות"), ובריטני ספירס היא בולדוג צרפתי חובבת משחקים. [להוסיף עוד דוגמאות]

תופעה אחת שמשתמשים רבים לא יכלו להתעלם ממנה הוא מה שנראה כגזענות לשמה כלפי אסייתים: בעוד שבני קבוצות אתניות אחרות משויכים לגזעי כלבים שונים ומשונים, כמעט כל האסייתים המשתעשעים בשירות משויכים לגזע אחד - פקינז.

במיקרוסופט, כמובן, מכחישים לחלוטין את האפשרות כי האינטליגנציה המלאכותית של האתר לוקחת בחשבון מאפיינים גזעניים, ומבטיחים כי ככל שאנשים רבים יותר ישתמשו ב-Fetch, כך האלגוריתם של האתר יהפוך למדויק ויעיל יותר.

כל האיסייתים פקינזים?

חלק בודקים פרצופים מפורסמים

אבל הרוב בודקים את עצמם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בנדיקט קמברבאץ'./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בריטני ספירס./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ג'סטין ביבר./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully