וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדע כבר לא בדיוני: הטאבלט שהולך לשנות את חוקי המשחק

אורן דותן, ברצלונה

23.2.2016 / 17:22

בעתיד הלא רחוק אנחנו נשב בעבודה מול שולחן ריק. בלי מחשב, בלי כבלים, בלי מקלדת ובלי עכבר. המקרן החדש של סוני נותן לנו הצצה לעתיד הזה

מערכת וואלה!

דמיינו משרד שכל עמדות העבודה בו הן פשוט אוסף של שולחנות נקיים. בלי כבלים, בלי מארזי מחשב מאובקים, בלי מקלדות מלאות שיערות ושומשום ובלי עכברים שאף פעם לא מגיעים למרחק שצריך. אתם מתיישבים בכיסא, ולפתע הקיר מולכם נדלק והופך למסך מגע. על השולחן מולכם מוקרנת מקלדת, או מסך מגע נוסף, וכל הקבצים שלכם מגובים אוטומטית בשרתים חיצוניים, אליהם ניתן לגשת מכל מקום.

עד שכולנו נסתובב עם התקני מציאות רבודה, בכל רגע שאנחנו מחוץ לבית, ונוכל פשוט להקליד באוויר ולראות את המסך מרחף מולנו - אפשר להתנחם בעובדה שאפשר להפסיק לדמיין את המציאות הזו ופשוט לחכות שסוני ישווקו מסחרית ה-Xperia Projector, שנחשף אתמול בכנס המובייל הגדול בעולם, MWC, בברצלונה.

תמונות של המקרן החדש של סוני מהתערוכה בברצלונה. אורן דותן, מערכת וואלה!
העתיד כבר כאן. ה-Xperia Projector/מערכת וואלה!, אורן דותן

כרגע מדובר במוצר קונספט בלבד, ונציגי החברה מתודרכים היטב להגיד שאינם יודעים מתי הוא יגיע לשוק או מה יהיה, פחות או יותר, מחירו (אנחנו מהמרים על יותר, לפחות בדור הראשון), אבל זה מוצר פעיל לגמרי, ומגניב לגמרי באותה המידה.

המקרן הקומפקטי הזה מופעל על ידי קול ומחוות תנועה; לדברי סוני, הוא מציע ממשק אינטראקטיבי וטבעי יותר - וקשה שלא להסכים איתם אחרי כמה שניות של משחק עם המקרן. ניתן להניח אותו על כל משטח נקי, במצב מאוזן כדי להקרין על השולחן או הרצפה, או במצב מאונך כדי להקרין על הקיר.

ה-Xperia Projector מגיב למגע, קול ומחוות תנועה בדיוק כפי שרובנו מתקשרים עם הסמארטפונים שלנו. כלומר טאבלט שכולו מוקרן, אך מתנהג בדיוק כמו אחיו העשויים פלסטיק וסיליקון. החלק שמקרין את התמונה ממוקם בחלקו התחתון של המכשיר ובחלקו העליון יש חיישן לייזר שיודע בדיוק איפה אתם נוגעים בתמונה שהוא מקרין ואפילו יותר חשוב - הוא יודע לזהות מתי קרן האור נחסמת בטעות ומתי אתם באמת רוצים לבצע פעולה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
תמונות של המקרן החדש של סוני מהתערוכה בברצלונה. אורן דותן, מערכת וואלה!
בלי מסכים, בלי כבלים/מערכת וואלה!, אורן דותן

המחשב הזה אלגנטי מאוד, אבל בעיקר יעיל וחכם; לא כמו שהטלפון שלכם חכם, אלא כקונספט שמסוגל לשנות הרגלים של שנים רבות בזכות האפקטיביות שלו. אפשר לסחוב אותו בתיק קטן, לקנות אחד לאוטו או להניח אחד על השולחן בשיעור (לא על הכיסאות עם משטח הכתיבה המתקפל). מה שבטוח, עדיף להחליף שולחנות מלוותר על ההזדמנות להיפטר מכל החומרה שמתיישנת, מתקלקלת, מגמגמת, מפחיתה ביצועים ובעיקר הולכת לעולמה ברגעים הכי חשובים.

אם נחזור לחזון של פינת העבודה הנקייה לחלוטין, חובה לציין שגם ככה כל הקבצים שלנו כבר מגובים בענן באמצעות חשבונות מייל, שירותי אחסון כמו גוגל דרייב, iCloud, דרופבוקס ואחרים, וכמובן גם בכל הרשתות החברתיות; כיום מחשבי הכרומבוק של גוגל כלל לא מאחסנים מידע בכונן קשיח ושירותי הענן השתכללו מספיק כדי לשרת את כל מי שחפץ בכך, מכל פלטפורמה אפשרית, כולל סמארטפונים, קונסולות משחקים, מחשוב לביש ושעונים חכמים, ובקרוב מאוד גם כל מכשירי החשמל שלנו, שיחוברו לרשת הביתית.

עכשיו כל מה שנותר הוא לעודד תחרות בתחום החדשני הזה, ואולי בעוד כמה שנים המכשירים האלה ישנו את הדרך בה חלקנו התרגלנו לעבוד מול מחשב. מצד שני, רק עכשיו משרדי הממשלה התחילו לעבוד עם דואר אלקטרוני, אז כנראה שיצרני המקלדות יכולים לישון בינתיים בשקט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully