וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה בעצם סירי היא אישה?

אילן גלר

24.2.2016 / 10:26

שירותי סיוע קוליים כמו Waze, סירי, Google Voice וכו' מוגדרים תמיד על קול נשי כברירת מחדל. מסתבר שלא מדובר בסקסיזם, אלא בתוצאה של כמה מחקרים

צילום מסך

(בסרטון למעלה: סירי שרה ביטבוקס)

חישבו לרגע על כל האפליקציות המספקות שירותי סיועי דיגיטלי באמצעות הכוונה קולית: אפליקציות ניווט כמו Waze, סירי, Google Now, אפילו "קורטנה" של מיקרוסופט. לכולן דבר אחד משותף - ברירת המחדל שלהן היא דיבור בקול נשי, בעוד שמעבר לקול גברי דורש שינוי בהגדרות האפליקציה, אם הוא אפשרי בכלל.

האם יש סיבה טובה להעדפה הזו, מלבד סקסיזם טהור ונטייה גברית לצפות לקול נשי מצד נותני שירות? שאלה זו הופנתה לפאנל של יזמים ומנהלי טכנולוגיה בכירים שהשתתפו לאחרונה בכנס בארה"ב, ותשובתם, אם תבחרו להאמין לה, היא כי לא מדובר בשובניזם אלא בבחירה שהמדע עומד מאחוריה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אפשר בקשה לדבר עם גבר?/מערכת וואלה!, צילום מסך

דניס מורטנסן, מנכ"ל חברת X.AI המפתחת אפליקציית סיוע דיגיטלי לקביעת פגישות (שקול ברירת המחדל שלה נשי כמובן), טוען כי מחקרים מוכיחים כי הסיכוי לתגובה חיובית לפנייה כלשהי עולה אם הפנייה מועברת באמצעות קול נשי. מחקרים נוספים מדגימים כי נשים וגברים כאחד מעדיפים לשמוע קול נשי מדבר אליהם, וכי לפנייה נשית סיכוי גבוה יותר ליצור קשר רגשי משמעותי עם המאזין.

"מחקרים מדעיים מוכיחים שאנשים מוצאים את הקול הנשי יותר משביע רצון מאשר קול גברי", דווח ב-CNN כבר בשנת 2011. באותו זמן עלתה התיאוריה בקרב החוקרים שהרבה אנשים עדיין מושפעים מסרטי מדע בדיוני כמו "2001: אודיסאה בחלל" שם הרובוט הידוע לשמצה HAL 9000 דיבר בקול גברי מרגיע.

במחקר עכשווי יותר שבדק את ההבדלים המגדריים בין קרייני פרסומות ברדיו, נמצא שקול נשי הרבה יותר אפקטיבי למפרסמים שמנסים לפנות אל הקשר הרגשי שבין הלקוח למותג. "כשהמפרסם מעוניין ליצור טריגר או שינוי התנהגות אצל הלקוחות הפוטנציאליים, עדיף בהרבה להשתמש בקול נשי על קול גברי", כך לפי המחקר.

השתכנעתם? אם לא, נסו לשנות את קול ברירת המחדל באפליקציה החביבה עליכם. אולי אם מספיק אנשים יבחרו להחליף אותו בקול גברי, חברות ההיי-טק הגדולות ישקלו מחדש את עמדתן בנושא.

  • עוד באותו נושא:
  • סירי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully