וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תגדירו ל-WAZE לא לקחת אתכם דרך השטחים

1.3.2016 / 12:38

שני חיילי צה"ל נקלעו הלילה למארב, כשנכנסו למחנה הפליטים קלנדיה ליד רמאללה, בעת ניווט עם אפליקציית WAZE. אם אתם חוששים מסיטואציה דומה, כך תגדירו לאפליקציה להימנע משטחי הרשות הפלסטינית

WAZE ווייז. רויטרס
איפה יש פה חומוס טוב?/רויטרס

שני חיילי צה"ל מיחידת עוקץ נכנסו אמש (ב') בטעות למחנה הפליטים קלנדיה, שמצפון לירושלים, שם הם חטפו מטר של אבנים ובקבוקי תבערה. החיילים נבהלו, נטשו את הרכב והתפצלו; אחד מהם נותר ללא נשק והרכב הצבאי הוצת. בעקבות התקרית, ובניסיון לאתר את החיילים נכנסו כוחות גדולים של צה"ל למחנה הפליטים, שם ניהלו חילופי אש כבדים עם חמושים פלסטינים.

החיילים ניסו ככל הנראה להגיע לבסיס על כביש 443 והשתמשו באפליקציית הניווט הפופולרית WAZE, שהפנתה אותם למסלול הקצר ביותר - שעבר דרך מחנה הפליטים הפלסטיני.

זו לא הפעם הראשונה שישראלים מוצאים עצמם מנווטים בעל כורחם לאזורים מסוכנים בגדה המערבית, וכדי להימנע מכך יש אפשרות פשוטה להגדיר לאפליקציה לא לקחת אתכם דרך אזורים המוגדרים שטחי A ושטחי B.

היכנסו לתפריט ההגדרות ב-WAZE

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

היכנסו להגדרות הניווט

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סמנו את סעיף ההימנעות משטחי A ו-B

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקרה הספציפי הזה, שאירע אמש, חשוב להדגיש כי בעוד רמאללה מוגדרת כשטח A, מחנה הפליטים קלנדיה הסמוך מוגדר כשטח C. לפי הדיווחים, WAZE ממליצה לנהגים רבים, המעוניינים להגיע מאזור בנימין לאזור ירושלים, לנסוע דרך קלנדיה, למעט במקרים שמדובר בנסיעה תכופה ואז האפליקציה זוכרת את העדפות הנהג.

המשמעות היא שלא מעט נהגים, המגיעים לאזור בפעם הראשונה, מוצאים עצמם בדרך למחנה הפליטים. רגע אחד של חוסר תשומת לב לשילוט עלול לגרום לאסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully