וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנדרואיד 7.0: כל השמועות, ההדלפות וההערכות ברשת

14.3.2016 / 7:53

משתמשים רבים עדיין לא זכו לקבל עדכון לגרסת מרשמלו 6.0 אבל בעוד כחודשיים צפויה גוגל לחשוף לראשונה את הגרסה הבאה של מערכת ההפעלה שלה למובייל. אספנו עבורכם את מה שבכל זאת יודעים ברחבי הרשת

צילום מסך

אז מה בא אחרי מרשמלו? הרשת וקהילת האנדרואיד העולמית נערכות לקראת העדכון הגדול הבא של מערכת ההפעלה אנדרואיד, הצפוי להתרחש במהלך 2016 ולהגיע לנקסוסים החדשים ולשלל מכשירים חדשים אחרים, שהושקו לאחרונה וכאלה שעוד יושקו השנה. אפשר רק לקוות שיצרניות הסלולר יזיזו את הישבן מהר מכפי שאנחנו רגילים (מכשירים רבים של יצרניות מובילות עדיין לא זכור לעדכון לאנדרואיד 6.0).

גוגל לא בהכרח תתקדם הלאה כבר עתה למערכת אנדרואיד 7, כפי שעשתה בעבר עם שחרורים של גרסאות המשך כמו Android 4.0 Ice Cream Sandwich, 4.1/2/3 Jelly Bean ו-4.4 KitKat. עם זאת, שני העדכונים האחרונים כן הציעו שדרוג מספרי לצד השמות המתקתקים, לוליפופ 5.0 ומרשמל 6.0 האחרונה עד כה, כך שבהחלט ייתכן כי מהדורת 2016 תתיימר להציע שינוי משמעותי כלשהו, ולא רק שיפורים למרשמלו.

למרות שרוב המכשירים בעולם עדיין לא משתמשים אפילו באנדרואיד מרשמלו 6.0, ההכרזה על עדכון מערכת ההפעלה תתבצע ככל הנראה תוך חודשים ספורים, כשהצפי הוא במהלך כנס Google I/O בחודש מאי. ההשקה עצמה תיאלץ להמתין לסתיו, אם תחזור גוגל על דפוסיה משנה שעברה, בהשקת 6.0. עם זאת לא בלתי סביר להניח שבמקרה הטוב, למכשירים רבים יגיע העדכון רק בתחילת השנה הבאה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כך אמור להיראות תפריט הנוטיפיקציות הבא./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
וילון התראות מקוצר./מערכת וואלה!, צילום מסך

גרסת אלפא מוקדמת שהופצה מספקת הצצה מוקדמת לחלק ממערכת ההפעלה, הכוללת עיצוב מחודש של לשונית הנוטיפיקציות, ששונתה לאחרונה ממהדורת לוליפופ 5.0, בתצורה שתכלול הצגה חדשה של המידע המתקבל ושל אפשרויות ההגדרות המהירות.

בנוסף, צפויה גרסת אנדרואיד הבאה (המכונה כעת רק אנדרואיד N אך לבטח תיקרא על שם ממתק) לכלול לפי השמועות תמיכה בעט סטיילוס, במה שכנראה הפך לסטנדרט חדש עם התפשטות ההתקן במכשירים שונים.

שינוי אחר שמשתמשי אנדרואיד רבים כנראה פחות יאהבו הוא זניחה אפשרית של מחסן האפליקציות (App Drawer) בו נעזרים לא מעט משתמשים, כדי לא להדביק קיצורי דרך לכל האפליקציות במסכי הבית. אפשרות זו נרמזת בסרטון בן כדקה שפורסם בחשבון הטוויטר של שירות המפות של גוגל, בו נעדר הפיצ'ר מעיצוב המערכת המוצגת, הכוללת לכאורה את לאנצ'ר Google Now ובו רק אייקונים של טלפון, מצלמה, ואנשי קשר, בלי רמז לפיצ'ר המוכר. חלק מהשמועות גורסות שמחסן האפליקציות יהפוך פשוט לפיצ'ר אותו ניתן להפעיל או לכבות.

סמארטפון עם אינסטגרם. ShutterStock
רובנו עוד מחכים לאנדרואיד 6.0./ShutterStock
אנדרואיד 7. צילום מסך
כרגע מכונה רק אנדרואיד N./צילום מסך

יצרניות, המשווקת את מכשיריהן עם גרסאות אנדרואיד מותאמות, כבר הסירו בעבר את המחסן, שנכון לרגע זה אינו כלול כלל במערכת לפי דיווח אחר באתר Android Authority. עם זאת, התרעומת ברשת כבר עכשיו, כשמדובר רק בשמועה לא מאושרת, בהחלט יכולה לוודא שדווקא כן נזכה לראות את הפיצ'ר גם לאחר העדכון הבא של אנדרואיד.

בנוסף צפוי להתווסף פיצ'ר של ריבוי משימות על מסך כפול (בלחיצת כפתור), שאושר בדיון באתר רדיט בו השתתפו גלן מרפי, מנהל באנדרואיד וכרום UX, ומנהל חומרת המשתמשים אנדרו באוורס, שאמנם לא הסכימו לחשוף את הקלפים עדיין, אך מסרו כי החברה אכן עומלת על הוספת הפיצ'ר בעדכון הקרוב.

וילון הגדרות מקוצר יאפשר לשלוט בפיצ'רים בפופולריים (כמו רכיבי קישוריות, צליל, פנס, מצב טיסה, מצב חסכון בסוללה ועוד) בלחיצה, ולא בגרירה של כל וילון ההתראות הגדול, כפי שקורה היום. בנוסף תתווסף אפשרות לענות על מסרים מידיים ישירות מהנוטיפיקציה, מבלי שלחיצה על ההתראה תוביל אתכם לאפליקציה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ריבוי משימות - בפנים./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניתן יהיה לענות למסרים ישירות מתוך הנוטיפיקציה./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully