וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה רק נראה מוזר: השילוב המושלם בין מטוס לרחפן

אילן גלר

8.3.2016 / 7:53

מטוס קונספט חדש, שפותח על ידי דארפ"א, נעזר ב-24 רוטורים כדי להמריא ולנחות אנכית, כמו מסוק, ואז לנוע קדימה במהירות של עד 740 קמ"ש

צילום מסך

הסוכנות האמריקנית למחקר צבאי מתקדם (DARPA) חשפה לאחרונה קונספט למטוס ללא טייס שנראה, למען האמת, מגוחך למדי ולא מאוד אלגנטי; אולם בסוכנות טוענים כי למרות שעיצוב זה עניין של טעם, פונקציונליות זה לא והעיצוב המהפכני הזה עשוי להוביל לדור חדש של מטוסים לא מאוישים, שיהיו מסוגלים לנוע במהירות גבוהה אל עבר מטרות מרוחקות, תוך שהם ממריאים ונוחתים כמעט בכל מקום - ללא צורך במסלול.

דגם הקונספט מצויד במנוע שמפיק 4,000 כוחות-סוס, המתורגמים לאנרגיה חשמלית המספיקה להנעת 24 רוטורים. הרוטורים, המותקנים בתוך שני זוגות כנפיים (אחוריות ארוכות וקדמיות קצרות), מאפשרים למטוס להמריא ולנחות אנכית, כמו מסוק, ואז לנוע קדימה במהירות של עד 740 קמ"ש. כמו כן, המטוס אמור לשאת עליו מטען (מצלמות או כלי נשק) שמשקלם עד 40 אחוזים ממשקלו - יעילות גבוהה מאוד ביחס לדגמים הקיימים כיום.

"תארו לעצמכם מטוס חשמלי שקט ויעיל יותר, המתאים למגוון רחב של משימות ומסוגל לפעול ללא מסלול המראה", תיאר מנהל הפרויקט, אשיש בגאי. "אנחנו רוצים לאפשר עולם חדש לחלוטין של תכנון משימות, ללא המגבלות הקיימות". בסוכנות מקווים כי המטוס יהיה מוכן לטיסות ניסוי ראשונות במהלך שנת 2018.

מטוס VTOLX. צילום מסך
24 רוטורים, 740 קמ"ש./צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully