וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהירות! התגלתה תוכנת כופר ראשונה למק

אילן גלר

8.3.2016 / 9:08

במשך שנים משתמשי המחשבים האישיים של אפל היו פטורים מווירוסים ונוזקות, בל לעברייני הסייבר יש תכניות קצת אחרות. ברוכים הבאים למועדון

סטודנטים עם מחשבים ניידים בכיתה. ShutterStock
חשבתם שמשתמשי מק פטורים מווירוסים?/ShutterStock

משתמשי מחשבי מק נותרו עד היום פטורים מהצורך להתמודד עם תוכנות כופר (Ransomware), הנועלות את הגישה למידע השמור במחשב ודורשות מהמשתמש תשלום כופר על מנת לשחרר את המידע - תוך איום למחוק את כולו במידה ותשלום שכזה לא יישלח בזמן. אולם כעת חובבי החברה עם התפוח מצטרפים למרבה הצער למועדון המפוקפק.

נוזקה ראשונה שכזו, המיועדת למחשבי המקינטוש, הופצה ברשת דרך גרסה נגועה של תוכנת הטורנטים הפופולרית Transmission. לכופרה למק הוצמד הכינוי KeRanger, ובדומה למתקפות דומות כנגד מחשבי פי.סי המריצים ווינדוס, ברגע ההתקנה משלב עצמו הווירוס בקבצי המערכת של המחשב ומתחיל לקודד את כל המידע השמור בו, כולל קבצים, מסמכים, תמונות, קבצי וידאו, ואפילו ארכיב המיילים השמורים במחשב.

לאחר מכן נדרש המשתמש לשלם כופר על מנת לשחרר את כל המידע הזה. הסכום צנוע יחסית אבל לא זניח - מטבע ביטקוין אחד, ששוויו נכון לרגע כתיבת שורות אלו עומד על כ-410 דולרים.

עדיין לא ברור כיצד בדיוק הצליחו יוצרי הווירוס להדביק בו את קבצי ההתקנה של התוכנה הפופולרית. אפל, מצדה, מיהרה להוסיף את הגרסה הנגועה של Transmission לרשימת התוכנות המסוכנות, כך שבעת ניסיון ההתקנה מופיעה אזהרה חמורה על המסך. זה כמובן לא יעזור לאלפי המשתמשים שהתקינו את התוכנה הפופולרית בטרם נתגלה הווירוס, ונאלצים להתמודד כעת מול איום שחשבו שלא יתקלו בו במחשב המק שלהם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכופרה הופצה באמצעות תוכנת Transmission./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully