וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד כמה חשאית באמת "גלישה בסתר" בכרום?

אילן גלר

13.3.2016 / 8:41

אם הסיבה שאתם גולשים במצב נסתר היא לא להשאיר עקבות ברישום ההיסטוריה (שאפשר פשוט למחוק ידנית) - אל חשש. אם אתם רוצים קצת יותר פרטיות, כנראה שלא תקבלו אותה ככה. זה מה שקורה מאחורי הקלעים בדפדפן כשגולשים בחלון אינקוגניטו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מה נראה לכם שזה עושה?/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם אתם נוהגים להשתמש בחלונית גלישה בסתר (מצב Incognito) בדפדפן כרום, כנראה שיש משהו שאתם רוצים להסתיר, אבל חשוב שתדעו מה החלונית הזו באמת מסתירה ומה לא.

בגלישה במצב זה (Ctrl + Shift + N), הדפדפן אינו שומר את היסטוריית הגלישה שלכם, וברגע סגירת חלון הדפדפן נמחקים כל העוגיות שאותן מנסים האתרים לשתול במחשב שלכם; זו הסיבה שהמשתמש הבא אחריכם לא יצליח לגלות בקלות היכן בדיוק גלשתם, מה חיפשתם בגוגל, או מה רכשתם לאחרונה.

עם זאת, חשוב להבהיר כי מצב אינקוגניטו איננו מסתיר את הפעילות שלכם משני גורמים אחרים: ספק האינטרנט, והאתר שבו אתם גולשים. ספק האינטרנט שומר לעצמו רישום של פעולותיכם, ועשוי לספק גישה אליו לרשויות במידה ואלו ידרשו זאת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אנחנו יודעים למה אתם גולשים במצב נסתר./מערכת וואלה!, צילום מסך

האתרים עצמם לא יכולים אומנם לזהות אתכם, אם לא תיכנסו אליהם תוך שימוש בפרטי החשבון שלכם, אך עדיין אינכם "שקופים" לחלוטין בעיני השרת אליו התחברתם כדי להשיג מידע. גם שם פעולותיכם ישמרו יחד עם כתובת ה-IP הייחודית שלכם.

גורם נוסף שעלול לעקוב אחר פעילותכם, אותו החלון הנסתר לא ממש חוסם, הוא המעסיק שלכם; במידה ואתם גולשים מהמשרד ובמחשב מותקנות תוכנות שמטרתן לוודא שאינכם מבזבזים זמן לריק.

אזהרה אחרונה היא לגבי תוספים שונים, שאולי מותקנים בדפדפן שלכם (Extensions); גוגל מנסה לוודא שאלו לא יוכלו לעקוב אחריכם בזמן שאתם גולשים במצב אינקוגניטו, אך קחו בחשבון כי ייתכן שיהיו כמה שיחמקו מבדיקות האבטחה של החברה. עדיף שלא תתקינו תוספים שאינכם סומכים עליהם באופן מלא אם אתם באמת חרדים לפרטיותכם.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
אהבה בוס. ShutterStock
הבוס עדיין יכול לעקוב אחריכם גם במצב נסתר בעבודה./ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully