וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלכם ברשימה? הסמארטפונים עם חיי הסוללה הטובים ביותר

אילן גלר

17.3.2016 / 10:21

מצד אחד, מבחן הסמארטפונים הענק של המירור הבריטי נראה אמין, אבל מצד שני - התוצאות מאוד מפתיעות, בעיקר למי שמכיר את הסוללה, החלשה באופן מסורתי, של הגלקסי

צילום מסך

(בסרטון: גלקסי S7 שורד פיזית איכשהו מפגש עם בלנדר)

חיי סוללה הם ללא ספק קריטריון משמעותי בבחירת סמארטפון, עבור רבים, אולם כיצד ניתן להשוות באופן אובייקטיבי ואפקטיבי בין דגמים שונים? קיבולת הסוללה (מיליאמפר-שעה, mAh) היא בהחלט פרט מידע חשוב, אך על פרק הזמן בין טעינה לטעינה משפיעים גם גודל המסך, איכותו, סוג המעבד המותקן במכשיר וגם מערכת ההפעלה. כל אלו הופכים מבחן השוואתי בין מכשירים שונים למשימה קשה במיוחד.

יש לא מעט מבחנים הנערכים בבלוגים הנחשבים לאמינים אבל בעיתון הבריטי The Mirror מציעים שיטה משלהם שנראית אמינה למדי: במבחן ההשוואתי שהם ערכו הועברו כל המכשירים למצב טיסה, כדי שכל רכיבי הקישוריות כמו LTE, בלוטות', Wi-Fi, NFC וכו' לא ינסו להגיש בקשות התחברות שונות וכך לזלול סוללה בקצב שונה. לאחר מכן נוגן על כל המכשירים שנבדקו קטע וידאו הכולל כמה סצנות מהסרט "ספיידרמן 2".

חשוב להדגיש כי במבחנים שונים ברחבי הרשת מתקבלות לרוב תוצאות שונות וכל מבחן הוא פשוט עוד פרספקטיבה לגבי ביצועי המכשירים. עורכי המבחן מדדו את משך הזמן שעבר מרגע שבו הסרט החל להתנגן, ועד שהמכשיר נכבה. באופן מפתיע המבחנים מכתירים את הגלקסי S7 החדש כאלוף חיי הסוללה, עם כמעט 18 שעות עבודה רציפה. מכשירי סמסונג תופסים למעשה את כל שלושת המקומות הראשונים (גלקסי S5 וגלקסי S6), כשבמקום הרביעי המוטורולה X פורס.

רק במקום החמישי אנו מוצאים את האייפון 6S פלוס, נציג ראשון לאפל. אייפון 6S הרגיל ממוקם נמוך בהרבה, במקום ה-24, מתחת למכשירי אנדרואיד הרבה יותר זולים ממנו. מבין מכשירי הדגל, אגב, זה שנמדד עבורו זמן הסוללה הקצר ביותר הוא ה-HTC One M9, שהגיע כמעט לתחתית הרשימה (רק מעט יותר מתשע שעות עבודה).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרשימה המלאה. איפה ממוקם הסמארטפון שלכם?/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully