וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ZTE AXON MINI - כמעט מכשיר פרימיום במחיר של מכשיר ביניים. ביקורת

28.3.2016 / 7:01

עם מפרט מרשים במיוחד (ביחס למחיר), מראה חיצוני ייחודי, עיצוב ממשק שונה וחבילת אפליקציות שתגרום לכם לשנוא אותו או לאהוב אותו, האקסון מיני מתמקם בטבעיות בקטגוריית מכשירי הביניים

צילום מסך

ZTE מוכרת בישראל בעיקר כעוד יצרנית סינית; המותג סובל בארץ מחיסרון מובנה מאחר ורוב אלו שמכירים אותו לא תופסים אותו כיוקרתי ואמין כמו סמסונג, LG ואפילו סוני או וואווי, אבל בארסנל של החברה הגדולה הזו יש לא מעט ניידים הזוכים לפופולריות מסביב לעולם.

ה- ZTE AXON MINIהוא מכשיר ביניים (גם במחיר) שמרגיש כאילו הוא מנסה כל הזמן לדלג מדרגה, ואפילו מצליח בחלק מהפרמטרים להרגיש כמו מכשיר פרימיום, אבל בסופו של דבר הוא לא מסוגל להתחרות במכשירים הנמכרים בסכומים של כ-3,500 ולא מתרגשים משום משימה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עיצוב

מבחינת המראה אין ספק שהאקסון מיני שונה מאוד מהמתחרים, אבל לא תמיד לטובה. יש משהו בסמארטפון הזה שניגש אליך בלי ציפיות ומפתיע לטובה. הוא נראה טוב ברובו ויש בו משהו מאוד מורכב במראה אבל אז אתם נתקלים בגימור העור המזויף בגב המכשיר (שני פסים, למעלה ולמטה) שלא תורם ליוקרתיות שלו ואפילו מוזיל אותו קצת, כמו ארנק עור מזויף בשוק.

האלמנט העיצובי הזה מיותר, במיוחד כשהוא בא יחד עם רשת הפלסטיק (שדווקא תורמת לייחודיות) המכסה את הרמקולים והספיקר בראש ובתחתית המכשיר מקדימה. המכשיר יציב ונוח מאוד ביד, על אף שהוא לא כבד (140 גרם).

קורא טביעות האצבע בגב המכשיר טוב מאוד ומצליח לקלוט מיד את האצבע. המיקום שלו מאפשר לפתוח את המכשיר באותה התנועה כשמרימים אותו מהשולחן. כפתור הבית בצד ימין ממוקם לצד מגש הסים הכפול אבל כפתורי הווליום, בצד השני, רגישים מאוד וקשה שלא ללחוץ עליהם בטעות כשמשחקים במכשיר במצב מאוזן. עם זאת, מאוד נוח להחזיק במכשיר ואין לחץ מציק על הזרתות, כפי שקורה במכשירים רבים עם מסך גדול יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ZTE אקסון מיני. צילום מסך
יושב טוב ביד. יש לו נוכחות למרות שהוא לא כבד./צילום מסך

ממשק

כאמור, גימור העור קצת מוזר אבל יש עוד כמה קטעים מוזרים במכשיר, כמו מסך נעילה באנימציית אקווריום או מראה האייקונים שזכו לעדכון רציני שלא תורם דבר ורק גורם למכשיר להיראות אפילו יותר קיטשי.

המכשיר הזה מגיע עם אנדרואיד לוליפופ 5.1 והרבה אפליקציות מותקנות מראש, חלקן שימושיות אך רובן מיותרות לחלוטין עבור רוב המשתמשים, ובטח לא צריכות להיות שם אחרי איפוס; וזה מבלי להתייחס עדיין לכל כלי המערכת שנוספו לכלים המובנים של אנדרואיד.

בתחום הזה, בדומה לעיצוב, נראה שב-ZTE מעולם לא שמעו שכל המוסיף גורע. מצד שני, אם אתם לא רגילים לקבל את האנדרואיד שלכם נקי אולי תמצאו שם כמה פיצ'רים חמודים ויעילים ואולי אפילו תיהנו מאפליקציית פסנתר (המובנית!).

מבחינת ממשק ניהול המראה של מסכי הבית תמצאו פה לא מעט פיצ'רים חמודים ואפשרויות מגניבות. אלא אם כן מציקה לכם הידיעה שכל הטפטים והאנימציות הללו מותקנים לכם על המכשיר, כנראה שתאהבו להתאים את המראה להעדפותיכם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מראה ייחודי אבל לא מתאים לכולם./מערכת וואלה!, צילום מסך

מצלמה

בעוד רבות מהאפליקציות המותקנות מראש לא תורמות רבות, ממשק המצלמה יעיל מאוד. אפילו צילום מסך מאפשר לחתוך את התמונה לפני השמירה (בדומה להעלאת תמונה לפייסבוק) ולא מכריח אתכם לבצע כמה פעולות שישאירו אתכם עם כמה תמונות בחיתוכים שונים.

לאקסון מיני מצלמה אחורית של 13 מגה פיקסל וקדמית של 8 מגה פיקסל. הצמצם זריז מאוד ויש הרבה מאוד אופציות צילום. החיישן עצמו לא רע אבל גם לא טוב במיוחד. המצלמה פה לא מרשימה כמו זה של הגלקסי S7 בצילום בחושך אבל מצליחה להפיק תמונות ברורות, אם כי לא הכי חיות.

בתנאי תאורה טבעיים התמונות במכשיר הזה (הגדרות אוטומטיות) יוצאות לא חדות מספיק וחשוכות מעט. בתנאי תאורה טובים, בתוך מבנה, המצלמה של האקסון מיני הצליחה לצלם את התמונות שנראו הכי טבעיות ובתקריבים הפוקוס עושה עבודה מעולה, אבל בחושך התמונות יצאו מגורענות ברמה אמנותית. למרות שהמצלמה זיהתה לבד שתנאי התאורה גרועים, ועברה לצילום לילה, איכות התמונות לא הייתה מספקת (בלשון המעטה).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמונות החושך יוצאות מגורענות כאילו יש עליהן פילטר של אינסטגרם./מערכת וואלה!, צילום מסך

ביצועים

ה- ZTE AXON MINI מצויד בשבב סנאפדרגון 616 של קוולקום, מעבד מתומן ליבות - ארבע ליבות של 1.5 גיגה-הרץ ועוד ארבע של 1.2 גיגה-הרץ, 3 גיגה זיכרון RAM ו-32 גיגה פנימי לאחסון, קורא טביעות אצבע, קורא טביעת עין ורגישות למגע.

אבל החלק הכי מרשים במכשיר הזה הוא כנראה מסך הסופר AMOLED הרגיש למגע (כמו ה-Touch ID של אפל) בגודל 5.2 אינץ'. התצוגה ברורה ונעימה. הצבעים חדים מאוד והאיכות בכמה רמות מעל שאר המאפיינים המרכזיים בסמארטפון. מרשים שיש במכשיר הזה את פיצ'ר הרגישות למגע, בעיקר ביחס למחיר, אבל אין לו יותר מדי שימושים וזו ממש לא סיבה לקנות בגללה מכשיר כזה ולא אחר.

סוללת 2,800 מילי-אמפר לשעה, בלתי ניתנת להחלפה, מצליחה להחזיק את כל העסק עם הראש מעל המים לפחות יממה אחת של עבודה, והרבה יותר מזה בשימוש מינימלי. טעינה מלאה של המכשיר לקחה כשעתיים ונראה שבתחום הזה לא תיתקלו בבעיות. בנוסף חשוב לציין שלא נרשמה טמפרטורה גבוהה במיוחד באף שלב במהלך השימוש או הטעינה.

בשימוש סביר (פייסבוק, ווטסאפ, סקייפ, מייל) המכשיר הזה נותן תמורה מעולה לכסף ומגיב במהירות וביעילות לכל לחיצה, אבל אם תלחיצו אותו קצת תגלו שהוא לא הכי בכושר. הורדה של שלוש אפליקציות במקביל התגלתה כמשימה כבדה מדי; התצוגה התחילה לזייף ועמודים נתקעו לשנייה או שתיים ארוכות במיוחד.

המפרט של האקסון מיני מאפשר לו לפעול במהירות גם בעומס אבל נראה שהביצועים שלו לא מרשימים כמו מכשירים עם מפרט דומה. כנראה גרסת האנדרואיד המותאמת שלו יוצרת עומסים מיותרים, אחרת קשה מאוד להסביר את קוצר הנשימה שהוא מפגין כשמפעילים עליו במקביל יותר משתי אפליקציות כבדות, הדורשות משאבי זיכרון מכובדים וגם חיבור פעיל לרשת.

ושוב, יש משהו מאוד מוזר במכשיר הזה. למרות שבמבחן הביצועים של Antutu הוא השיג ציון מאוד נמוך, כשהוא לא מגמגם האקסון מיני מרגיש מאוד נמרץ וזריז. בניגוד להרבה מכשירים אחרים, אפשר ממש לשים את האצבע על הרגע בו הוא מתחיל לזייף בעת השימוש, ואז הוא חוזר לעצמו ומתנהג כאילו כלום לא קרה.

אקסון מיני vs גלקסי S6

שורה תחתונה

האקסון מיני של ZTE הוא סמארטפון עם מפרט חזק, מראה חיצוני ייחודי (עניין של טעם, כן?), עיצוב ממשק שונה וחבילת אפליקציות שתגרום לכם לשנוא אותו או לאהוב אותו. מה שבטוח, קשה להישאר אדישים למכשיר הזה שמצליח להתנתק מהבנאליות של קטגוריית הביניים.

המכשיר מצויד בהמון פיצ'רים וחיישנים שהופכים את השימוש בו למתקדם מאוד, אבל הוא מצליח גם להיות יעיל ונוח גם בשימוש סביר ופשוט. הבעיה היא שיש לו רגעים שהוא מגמגם ואתם נזכרים בעובדה שמדובר במכשיר ביניים.

מחירו של האקסון מיני בישראל 2,100-2,500 שקלים והטווח הזה משמעותי מאוד. יש לא מעט ניידים שווים בטווח הביניים ונראה שלמרות שהוא מתמקם שם בטבעיות, הוא לא בהכרח הבחירה הראשונה בקטגוריה, בעיקר בשל העובדה שהוא שונה כל כך מהמתחרים. מה שכן, הוא הכי שווה בטווח המחירים הזה למי שרוצה מסך לא גדול מדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully