וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה האורך המקסימלי של כבל רשת שאפשר לחבר למחשב?

אילן גלר

17.7.2016 / 7:53

אמנם אנחנו חיים בעולם אלחוטי, ו-Wi-Fi הפכה להיות מילה נרדפת לחמצן אבל יש לא מעט מקרים בהם אנחנו צריכים לפרוש כבל רשת בין הראוטר למחשב, ויש גבול מאוד ברור כמה ארוך יכול להיות הכבל הזה

ראוטר. GettyImages
עד מאה מטרים - בסידור אופטימלי./GettyImages

נמאס לכם מקליטת WiFi חלשה בחדר השינה, ואתם מתכוננים לרשת את הבית באמצעות כבלי רשת חוטיים? כדי שתדעו כי אורכו המקסימלי של כבל העובר בין המחשב ונתב הרשת איננו בלתי מוגבל. איכות העברת הנתונים נפגעת באופן משמעותי ככל שהמרחק גדל, והאורך המקסימלי שאותו קובע תקן Cat 6, המקובל כיום לכבלי רשת מהירים, עומד על 100 מטרים.

שימו לב כי נתון זה מתייחס לכבל באיכות מעולה, המותקן בצורה אופקית לכל אורך הדרך ומקובע לקיר באמצעות אביזרים שאינם פוגעים בשידור. מאחר וכל אלו הם תנאים נדירים למדי שקשה להשיג בכל בית, מוטב שלא להתקרב לנתון הרשמי של מאה מטרים, ובמקום זאת להניח כמה מתגים (Switches) בדרך ולחבר את כבלי הרשת דרכם.

למרות האתגרים הכרוכים בכך, אין ספק כי חיבור רשת פיזי מספק אמינות וביצועים מרשימים בהרבה מאלו של רשתות אלחוטיות. לכל הפחות, תוכלו לחבר באמצעות כבל רשת נתב אלחוטי נוסף לראשי, ולהעביר דרכו אות חזק יותר לחדרים המרוחקים ממיקומו של חיבור הכבלים או הטלפון בבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully