וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקיץ הזה תלבשי מודפס: השמלה הזו נוצרה במדפסת תלת-ממד

אילן גלר

30.3.2016 / 9:35

השמלה של Nervous System נראית כמו עתידנית ועשויה מ-1,600 עלי פלסטיק ו-2,600 חיבורים שונים; והיא גם מותאמת אישית לגוף של מי שהזמינה אותה. המחיר בהתאם

צילום מסך

האם ייתכן כי בעתיד נוכל להשתמש במדפסות תלת-ממד לא רק כדי להדפיס כלי עבודה, צעצועים או גאדג'טים, אלא גם בגדים? ממש לא צריך לחכות לעתיד. הסטודיו האמריקני Nervous System הוא אחד הראשונים לנצל יכולת טכנולוגית זו כדי להדפיס שמלה.

מערכת בשם Petal Kinematics, שפותחה בסטודיו, מאפשרת להדפיס שמלה ביחידה אחת באמצעות מדפסת תלת-ממד, במגוון מרשים של צבעים וסגנונות. תהליך יצירת השמלה מתחיל בסריקה מדויקת של גוף הלקוחה, היוצרת מודל תלת-ממדי לפיו יותאם הבגד באופן אישי.

הלקוחה מוזמנת לבחור גם את הצורה והסגנון המדויקים לפי העדפותיה, ואלו מתורגמים לצפיפותם של חלקי השמלה השזורים זה בזה. לבסוף מודפסת השמלה בטכניקה ייחודית העושה שימוש בסיבי ניילון הנחתכים על ידי לייזר. התהליך כולו אורך כמה שעות בלבד, ומיד בסיומו הבגד מוכן ללבישה.

מאחר והשמלה עשויה מ-1,600 עלי פלסטיק ו-2,600 חיבורים שונים ביניהם, לא מדובר בפתרון זול במיוחד. עלות הדפסת שמלה אחת עומדת על כ-3,000 דולרים. עם זאת, בכוונת הסטודיו להמשיך ולפתח את הטכניקה עד שתוכל לשמש לצורך ייצור בגדים יום-יומיים. בינתיים תוכלו לראות את השמלות שלהם במוזיאון האומנות של בוסטון, אם במקרה תעברו בסביבה.

שמלה מודפסת בתלת ממד. צילום מסך
1,600 עלי פלסטיק ו-2,600 חיבורים שונים./צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully