וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שלמו מס": צפלין מחאה עלה לאוויר מול משרדי גוגל

3.4.2016 / 12:49

עו"ד גיא אופיר, הנאבק בתאגידי הרשת הגדולים כמו פייסבוק וגוגל בשנים האחרונות, מימן הטסת בלון עם מסר ברור מול משרדי ענקית החיפוש בישראל: "אנחנו מפסידים בכל שנה כמיליארד שקלים"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: ניר חן

אחרי שנכנס חזיתית בפייסבוק ישראל, עו"ד גיא אופיר המוחה כנגד פטור ממס שניתן לחברות בינלאומיות נכנס כעת גם בגוגל. הבוקר הוא מימן הטסת צפלין מול משרדי גוגל בצומת השלום בתל אביב, עליו נכתב: "כחלון, גוגל חייבת לשלם מיסים".

"חברות כמו גוגל ופייסבוק עובדות בשיטה של תכנון מס, המכונה סנדוויץ' הולנדי עם סנדוויץ' אירי, ועל בסיס הטענה הזאת הן טוענות שהן לא נמצאות בישראל ואין להן פעילות מסחרית בישראל", אומר עו"ד אופיר לאולפן וואלה! NEWS. "על בסיס הטענה הזאת כל הכסף מתועל לאירלנד, הולנד ואיי הבהאמס, שהם מקלטי מס בהם הם גם לא מחויבים בהעברת תשלום".

לדבריו, גם בארה"ב גוגל ופייסבוק לא משלמות מס על הפעילות שלהם מישראל ובאיחוד האירופי "וזה מצב אבסורדי מפני שגם אם ניקח רק את ישראל לצורך העניין, אנחנו מפסידים בכל שנה כמיליארד שקלים בגלל אי תשלום מס. הקופה הציבורית מפסידה בגדול רק בגלל אי תשלום מס".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אנחנו מפסידים בכל שנה כמיליארד שקלים". הצפלין שעלה לאוויר מול משרדי גוגל היום./מערכת וואלה!, צילום מסך

"הרבה אומרים לי שאם נמסה אותם הם יגלגלו את זה בחזרה לאזרח וזן טענה שגויה כי אם נלך לפי העיקרון הזה אז גם רופאים לא צריכים לשלם מס כי אנחנו צריכים שירותי רפואה חיוניים. אם גוגל ופייסבוק ישלמו מס יהיה יותר כסף בקופת המדינה, יוכלו אולי להוריד את המע"מ בחצי אחוז. אפשר יהיה לעלות את משכורות המורים ב-20 אחוזים, למשל".

לדברי עו"ד אופיר, גם בריטניה החלה במאבק בנושא של מיסוי גופי תקשורת וישראל לא תהיה המדינה הראשונה שדורשת מס מגוגל. ארה"ב גובה מס על הפעילות בתחומה אבל לא על הכנסות מחוץ לגבולותיה.

"אני מנהל מאבק נגדם כבר שלוש שנים", אומר אופיר. "הגשתי עתירה לבג"ץ ורשות המסים התחייבו בשנת 2014 בפני בג"ץ לגבש הוראה לחייב אותם לשלם מס. רק ב-2015 הם הועילו בטובם לפרסם את טיוטת התקנות, אבל אין הנחיות והם לא עונים לשאילתות שלי לכן החלטתי להעלות צפלין לאוויר במקום מרכזי כמו דרך השלום; הוא יהיה באוויר עד חצות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ענקיות האינטרנט משתמשות במקלטי מס כדי לחמוק מתשלום. הצפלין שעלה לאוויר מול משרדי גוגל היום./מערכת וואלה!, צילום מסך

ח"כ יואב קיש (ליכוד) מתכוון להגיש הצעת חוק בנושא עם פתיחת מושב הקיץ, אם רשות המסים תמשיך להתעכב. "צריך לערוך כמה הפרדות חשובות בנושא הזה. לא מדובר על חברות כמו אינטל שאנחנו מעודדים לבוא לכאן להשקיע אלא בחברות שנהנות מאוד מרווחים מהשוק הישראלי", הוא אומר.

"שוק הפרסום במדיה החברתית עולה על אלה של העיתונים והטלוויזיה. אני סבור שכחלון כן ילך לכיוון הזה. אומנם הופתעתי מתגובתו של מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, שהוא לא רואה את זה קורה, אבל אני חושב שרשות המסים מבינה את הצורך. אני מבין שיש חשש מלהתעמת עם חברות בינלאומיות חזקות. אי אפשר שלא להסתכל להן בעיניים ולהגיד: 'מה שהיה זה לא מה שיהיה'".

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל
  • מס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully