וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך מוחקים את ההשלמה האוטומטית המביכה בדפדפן? מדריך

10.4.2016 / 11:58

הפיצ'ר המשלים אוטומטית את השדות בדפדפן יעיל מאוד במקרים רבים אבל יש רגעים בהם המשפט המוצע מביך, מיותר או פשוט לא רלוונטי. כך תשתלטו על ההשלמות האוטומטיות בכל דפדפן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא כל מה שכתבתם אי פעם צריך לקפוץ שוב./מערכת וואלה!, צילום מסך

לרובנו אולי אין בן או בת זוג שמשלימים את המשפטים שלנו כמו הזוגות הדביקים מהקומדיות הרומנטיות, אבל אם יש לנו דפדפן, בכל פעם שנתחיל להקליד בשדה כלשהו למטרות חיפוש, נהנה גם אנחנו מהשלמה אוטומטית של דברינו, בהסתמך כמובן על חיפושינו הקודמים.

מדובר בפיצ'ר שנועד לשפר יעילות, אלא שעם הזמן עשויים להצטבר ביטויים מביכים, מפלילים או פשוט אישיים מאוד, שלא נרצה שיופיעו בעת שימוש של מישהו אחר במחשב, או שלא נרצה לראות עוד כאפשרות השלמה בעצמנו. המדריך הזה יאפשר לכם למחוק את מאגר ההשלמות האוטומטיות על בסיס הקלדות עבר, שהצטברו בדפדפן שלכם, ולפתוח דף חדש.

כרום

בדפדפן הפופולרי של גוגל מכונה האפשרות הזו Autofill, ותוכלו לרוקן ממנה פריטים או למחוק אותה לחלוטין באמצעות צירוף המקשים Ctrl+Shift+Dell (קונטרול + שיפט + דליט), או בלחיצה על אייקון התפריט (שלושה קווים) בצד שורת הכתובת. באפשרות הידנית עם העכבר בחרו ב-More tools ולאחר מכן Clear Browsing Data.

בחלון שייפתח הורידו את סימון ה-V מכל האפשרויות, למעט Autofill form data (נתוני טפסים למילוי אוטומטי). בתפריט הנגלל למעלה בחרו האם למחוק את כל הפריטים (מחיקה מ-The begging of time), או רק אלו שנאגרו בשעה, יום, שבוע, או חודש האחרונים. כשסיימתם, לחצו על Clear browsing data והמתינו שהדפדפן יסיים את פעולת המחיקה.

כדי לכבות את האפשרות, כך שלא יישמרו הצעות השלמה בהמשך, לחצו על התפריט, לאחר מכן על Settings, ובחרו באפשרות Show advanced settings. כעת מתחת לאזור ה-Passwords and forms, הורידו את הסימון שליד התיבה Enable Autofill. כך תוכלו גם להחזיר את הפיצ'ר במידה ותרצו לחזור לעשות בו שימוש בעתיד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פעולה פשוטה. שימו לב שאתם לא מוחקים בטעות גם את העוגיות עם הסיסמאות שלכם./מערכת וואלה!, צילום מסך

פיירפוקס

אם אתם משתמשים בדפדפן הפופולרי מבית מוזילה וברצונכם לבטל את ההשלמה האוטומטית, לחצו על אייקון התפריט (שלושה קווים) בצד שורת הכתובת, ובחרו ב-History. לחצו על Clear Recent History ושם תתבקשו שוב לבחור בהשלמות האוטומטיות לפי פרק זמן. בדפדפן הזה האופציה המקיפה מכולן נקראת Everything. לחצו על החץ ליד Details, מחקו את כל הסימונים למעט Form & Search History, ולחצו על Clear Now.

כדי לכבות את האפשרות לחצו על אייקון התפריט ובחרו ב-Options ואז ב-Privacy. תחת הכותרת "היסטוריה", בחרו מהתפריט הנגלל (לצד "Firefox Will" באפשרות "Use custom settings for history". כאן הורידו את הסימון לצד האופציה Remember search and form history.

אדג'

בדפדפן החדש מבית מיקרוסופט (וגם בקודמו) נקרא הפיצ'ר AutoComplete. כדי למחוק רשומות אלו כאן, לחצו על תפריט הפעולות הנוספות ("..."), בחרו ב-Settings ואז באפשרות Clear browsing data. לחצו על הכפתור Choose what to clear, ודאו כי Form data הוא בין האפשרויות המסומנות (או היחידה, אם תרצו למחוק רק את זה) ולחצו על Clear.

כדי לנטרל את האפשרות לחלוטין לחצו על תפריט הפעולות הנוספות ("..."), בחרו ב-Settings ואז באפשרות View advanced settings, ותחת אזור ה-Privacy & services כבו את הסימון לצד האפשרות Save form entries.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
למי שעוד משתמש באקספלורר. אגב, למה אתם עוד משתמשים באקספלורר?/מערכת וואלה!, צילום מסך

אקספלורר

כדי להגיע לאפשריות ה-AutoComplete, בגרסאות האחרונות שיצאו לדפדפן הוותיק והמוכר למשתמשי ווינדוס, לחצו על אייקון גלגל השיניים והפעילו את ה-Internet Options. תחת הלשונית General חפשו את הכותרת Browsing History. לחצו על Delete ובחלון שייפתח תתבקשו לסמן מה למחוק; במקרה שלנו מדובר ב-Form data. לאחר מכן לחצו שוב על Delete.

כדי לבטל את האופציה לחולטין באקספלורר, לחצו על אייקון גלגל השיניים והפעילו את Internet Options. תחת הכותרת Browsing History לחצו על Settings (במקום על Delete) ועברו ללשונית ה-Content. תחת הסעיף AutoComplete לחצו על כפתור ה-Settings ותוכלו להגדיר כיצד והאם ישמור את הדפדפן מידע שהוקלד לשורת הכתובת, טפסים ועוד, כשההשלמה האוטומטית הרלוונטית במקרה זה היא כמובן תחת האפשרות Forms. הקלידו על Delete AutoComplete history, ולאחר מכן על OK לסיום התהליך.

אופרה

תהליך המחיקה בדפדפן אופרה, המוכר ממכשירי iOS, זהה לחלוטין למעשה לזה של כרום, ומופעל גם כן באמצעות צירוף המקשים Ctrl+Shift+Dell (קונטרול + שיפט + דליט), או בלחיצה על אייקון הדפדפן בפינה העליונה, ואז בחירה ב-More tools; לאחר מכן לחצו על Clear Browsing Data. גם כאן תוכלו לבחור כמה זמן אחורה תרצו למחוק.

כדי לכבות את האפשרות, לחצו על התפריט, לאחר מכן על Settings, ובחרו באפשרות Privacy and security; כעת מתחת לאיזור ה-Autofill, הורידו את הסימון לצד התיבה Enable Autofill וסיימתם.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully