וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

SmartWatch 3 של סוני הוא הקרן פלס של השעונים החכמים

12.4.2016 / 5:11

אם הייתה קבוצת פייסבוק בשם "סמארטווצ'ים בינוניים וסבירים", כנראה שהשעון הזה של סוני היה מנהל אותה. קוביית האנדרואיד הזאת לא רעה בכלל, אבל גם לא מיוחדת בשום צורה. האם הוא שווה את הכסף?

מערכת וואלה!

(בסרטון: ליאור נאור בודק מה בקופסה)

כשנה וחצי לאחר שהושק בעולם, SmartWatch 3 של סוני מגיע לישראל באיחור מאוד לא אופנתי ומציע מפרט וחוויית שימוש סבירים מאוד במחיר של כ-1250 שקלים. השעון הושק בחודש שעבר בארץ ומחירו המומלץ לצרכן, על ידי היבואנית, צנח כבר מאז במאה שקלים.

שוק השעונים החכמים איבד באזז מהר מאוד. שנה ומשהו אחרי שכולם דיברו עליהם בתור הסנונית הראשונה של מכשור לביש, נראה שהחלוקה הדוכוטומית הקבועה בין אפל לאנדרואיד השתלטה גם על הנישה הזאת. השעון מריץ Android Wear - מערכת הפעלה רזה שלא מאפשרת ליצרניות לשלב יותר מדי תוספות מובנות, כך שבגדול אם השתמשתם בשעון חכם אחד, פחות או יותר שיחקתם בכולם (למעט השעון של אפל, כמובן). הממשק של אנדרואיד נוח לשימוש ולרוב תוכלו לגרור תפריט מכל אחד מדפנות המסך. הגלילה פשוטה מאוד ואינטואיטיבית, אחרי שימוש קצר, ולא לוקח זמן רב להבין מה אתם רוצים מהשעון ואיך להגיע לשם. עם זאת, אם אתם תוהים למה אתם צריכים אחד כזה בכלל על פרק היד, יכול להיות שתחושו שלא שווה להשקיע עליו את הסכום.

אז מה הופך את השעון הזה לשונה משאר המתחרים? בניגוד לסמארטפונים, בחזית המאבק בין יצרניות השעונים החכמים לא נמצאים הממשק והמפרט, אלא דווקא המראה ולחצני (או גלגלי) ההפעלה הפיזיים השונים.

בתחום הזה, סמארטווטצ' 3 של סוני הוא מוצר ביניים קלאסי - אין לו את העיצוב הכי מרשים אבל הוא נראה מגניב, יש בו לחצן אחד בצד אבל זה מספיק לרוב הפיצ'רים ובגזרת האסון אפשר למצוא את שקע החיבור לחשמל. בניגוד לתושבת של וואווי, למשל, בשעון הזה צריך לקלף סוגר גומי הממוקם בחלקו האחורי ולחבר לשם כבל מיני USB סטנדרטי, שמתעקש להתנגש כל הזמן ברצועה ולא מאפשר להניח את השעון בצורה אסתטית לטעינת לילה.

סמארטווצ' 3 סוני אנבוקסינג. צילום: וואלה! TECH, מערכת וואלה!
מבחינת הממשק, שיחקת עם שעון אנדרואיד אחד - שיחקת עם כולם./מערכת וואלה!, צילום: וואלה! TECH

לשעון מסך LCD מרובע בגודל 1.6 אינץ' העטוף ברצועת גומי שחורה. המסך מצויד בטכנולוגיית Transflective, שמסייעת לצפות במסך בצורה ברורה גם תחת אור השמש וניכר שהתצוגה באמת זמינה בכל מצב תאורה.

השעון מורכב בצורה איכותית, ולא הורגשו חלקים נעים או כאלה שנראה כאילו הם לא מוצאים בדיוק את מקומם. המסגרת המלבנית משדרת שמדובר בשעון ספורטיבי, גיקי ולא יקר במיוחד. וטוב שכך, כי זה בדיוק מה שמקבלים. למעשה, אחד הדברים החיוביים הראשונים שעולים בראש כשמתחילים לשחק עם השעון זה שהוא לא מתיימר להיות משהו שהוא לא. השעון הזה יודע שהוא אמנם לא הכי טוב אבל הוא טוב מספיק - וזה מספיק לו. בניגוד לשעונים אחרים, המגיעים ארוזים בקופסאות גדולות (מפוארות יותר או פחות), השעון של סוני מגיע באריזה שקופה מינימליסטית עם כבל טעינה קצר וללא המתאם לחשמל.

הרזולוציה של המסך אמנם לא מדהימה, והחדות לא מושלמת, אבל כאמור ניתן לקרוא בו בקלות בכל תנאי תאורה, גם מול שמש ישירה וגם במזג אוויר אפרורי. חשוב להדגיש גם כי המסך המרובע הוא לא רק עניין של אסתטיקה, אלא מאפשר לאפליקציות רבות לפעול על מסך מלא ולא להיחתך כמו במסכים העגולים. מצד שני, הוא מרגיש מאסיבי יותר על פרק היד ולא בהכרח מתאים לכל מי שמחפש סגנון סולידי או יוקרתי יותר.

רצועת הגומי ננעלת על היד עם תפס מתכת, שיחד עם נגיעות המתכת האחרות בשעון משתלב לעיצוב נעים בעין ולא מוגזם. כדי להחליף רצועה לא צריך כלים מיוחדים, אלא רק לשלוף את השעון מהמסגרת וכך מלאכת הגיוון הופכת למשימה פשוטה שלא דורשת מחשבה מיוחדת. מצד שני, השעון הזה לא הכי נוח על היד ולמרות שעוביו רק 10 סנטימטרים הוא מרגיש מעט מגושם. אם אתם שוקלים לאמץ אחד כזה, מומלץ למדוד אותו קודם על המפרק, כי למרות שהמסך הזה נוח מאוד לשימוש לא בטוח שהיד שלכם מתאימה לו.

סמארטווצ' 3 סוני. צילום: אורן דותן, מערכת וואלה!
מארז מינימלי וסולידי./מערכת וואלה!, צילום: אורן דותן

SmartWatch 3 כולל רכיבי קישוריות בלוטות', GPS ו-NFC. בנוסף יש בו מד תאוצה, מצפן ומיקרופון. השעון החכם של סוני עמיד בפני מים ואבק בתקן IP68 - הגבוה ביותר שקיים כיום, מה שאומר שתוכלו להיכנס איתו למקלחת ואפילו לשחות איתו. יש לו 512 מגה-בייט זיכרון RAM, מעבד סנאפדרגון 401 מרובע-ליבות של 1.2 גיגה-הרץ ו-4 מגה לאחסון פנימי.

מבחינת אמינות, השעון סוחב בצורה מרשימה ומבצע את כל המשימות בלי השתהות מיותרת; הוא עובד מהר ולא מציג באגים מרגיזים. זמני הטעינה מהירים יחסית וקשה לשים את האצבע על תקלה מסוימת שתפסול את השעון הזה, למעט אולי הקושי שלו לאתר בהתחלה בבלוטות' חלק מהסמארטפונים. מתוך שלושה מכשירים שונים איתם ניסינו לסנכרן אותו אחרי ההפעלה, רק אחד מהם אותר מיד והשניים האחרים דרשו טיפול נוסף. לאחר הצימוד הוא כבר לא התקשה לדבר עם אף מכשיר.

השעון הזה, כמו כל האחרים, מחלק את המשתמשים לאלו שעושים ספורט - ונהנים מפיצ'רים רבים שיש לו להציע, לאלו שלא ממש מזיזים את הגוף ונעזרים בו בעיקר לשם קריאת הודעות ותזכורות, שיטוט במפות מקוונות מיקרוסקופיות וגם - תתפלאו לשמוע - לבדוק מה השעה מבלי להדליק את מסך הסמארטפון. למרות שאין בשעון מוניטור פעימות לב, הוא מכיל רכיב GPS המאפשר להשאיר את הסמארטפון בבית בזמן שיוצאים לריצה או לשחייה ורצועת הגומי נעימה יותר על היד בעת פעילות גופנית.

סמארטווצ' 3 סוני. צילום: אורן דותן, מערכת וואלה!
מראה ספורטיבי ורכיב GPS מובנה. מושלם למי שאוהב לרוץ./מערכת וואלה!, צילום: אורן דותן

לשעון של סוני סוללה עם קיבולת יחסית גדולה לשעון חכם - 420 מילי-אמפר לשעה, וזה אומר שהוא מסוגל להחזיק לפחות יומיים של שימוש עם תאורת מסך בינונית ואולי אפילו יותר אם אתם לא מפעילים את כל רכיבי הקישוריות או זוללים סוללה ומשתמשים בו בתור פנס.

בסכום של כ-1250 שקלים התחרות העיקרית שלו בארץ הוא השעון החכם של סמסונג, Gear S2. המפרט שלו פחות מרשים אבל חוויית השימוש טובה ולכן בקטגורית המחיר הזו כנראה שהשאלה העיקרית היא איזה מסך אתם רוצים על פרק היד?

השורה התחתונה
סך הכול SmartWatch 3 הוא מוצר מובייל איכותי למי שמתחיל את דרכו בעולם השעונים החכמים. בקלות ניתן להגיד שהוא משיג ציון 6-8 מתוך 10 בכל קטגוריה למעט כמה נפילות כמו שקע הטעינה והקשיים ההתחלתיים בצימוד לסמארטפון. מערכת ההפעלה שלו סטנדרטית אבל רכיב ה-GPS מעניק לו יתרון יחסי למי שעושה פעילות גופנית ומשתמש באפליקציות הריצה. בסכום של כ-1250 שקלים עדיין מדובר בהשקעה לא קטנה אבל אם העיצוב מתאים לכם, ונראה לכם ששעון חכם ישדרג את חייכם, לא הצלחנו לחשוב על סיבה טובה לוותר על הדגם הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully