וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך עיוורים יכולים "לראות" תמונות בפייסבוק?

אילן גלר

12.4.2016 / 7:20

ההיגיון הבריא קובע שתמונות ניתן לראות רק באמצעות העיניים אבל בעידן בו כל המידע הופך לדיגיטלי, האינטליגנציה המלאכותית של הרשת החברתית הגדולה בעולם כבר יודעת לתאר בדיוק מה יש בכל תמונה. כך תפעילו את האפשרות הזו

פייסבוק. ShutterStock
גם לשמוע תמונות זה סבבה./ShutterStock

פייסבוק משקיעה סכומי עתק בפיתוח אינטליגנציה מלאכותית המורכבת מאלגוריתמים הלומדים את הרגלי המשתמשים והתכנים האהובים עליהם, ומוח המסוגל לנווט בין ההרי המידע ולהפריד בין מה שחשוב למה שפחות.

המטרה בדרך כלל היא להפוך את פיד העדכונים למעניין, ממכר ורווחי יותר, אולם הפעם החליטה החברה לגייס את משאביה לצורך אנושי יותר: הנגשת פוסטים עם תמונות, כך שגם גולשים עיוורים יוכלו "לראות" אותן ולהבין על מה כולם מדברים.

כשמצב הנגישות מופעל, יוצרת פייסבוק באופן אוטומטי תיאור טקסטואלי באנגלית לכל תמונה. התיאור אמנם יבשושי אבל מדויק, כך שתמונה של זוג על החוף עשויה לזכות לתיאור כמו "חוף עם שני אנשים", אך בהחלט עדיף לעומת האלטרנטיבה: פיד עדכונים טקסטואלי בלבד, שגולשים עיוורים לא יכולים לגמרי להבין אותו בלי ההקשר של התמונות. אם האנשים המופיעים בתמונה תויגו, המערכת תקריא גם את שמותיהם.

מעוניינים לנסות? השירות פועל בשלב זה במכשירי אייפון ואייפד בלבד. בקשו מסירי להפעיל את שירות הקריינות הקולית (VoiceOver), וניתן לעשות זאת גם דרך תפריט הנגישות שנמצא באפליקציית ההגדרות במכשיר. לאחר ההפעלה, יושמעו תיאורי התמונות באופן אוטומטי כשתחלפו על פניהן בפיד הפייסבוק שלכם. בחברה מבטיחים להרחיב את השירות בעתיד לפלטפורמות נוספות, וגם לשדרג את התיאורים כך שישמעו מעט פחות רובוטיים.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully