וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה באמת קורה בתוך יו-יו כשעושים איתו תרגילים? צפו בהסבר

אילן גלר

20.4.2016 / 4:24

צעצוע הילדים המוכר מעץ הפך כבר לפני כמה עשורים למכונה משוכללת עם חלקים נעים ואיזון מושלם, כדי לאפשר תרגילים ארוכים בהם היו-יו נשאר מתוח. אם גם לכם זרוק אחד כזה בבית, קבלו הצצה מדליקה למה שקורה בפנים

צילום מסך

אם תהיתם לעצמכם פעם מה גורם ליו-יו להמשיך להסתובב, כשהוא מתוח, אנימציה תלת-ממדית מרהיבה תספק לכם מבט מלא תובנות מבפנים. מתברר שהמנגון סביבו בנוי הצעצוע הפופולרי אמנם פשוט מבחינה מכנית, אך גאוני ומורכב מבחינה פיזיקלית. זה בדיוק מסוג הדברים שאיננו מייחסים להם חשיבות רבה בחיי היום-יום, אך אם עוצרים לרגע אחד ומביטים בהם מקרוב מבינים כמה הם מבריקים.

לב המערכת הוא מסב כדורי המורכב מסדרה של כדורי מתכת זעירים הכלואים בין שתי טבעות. הכדורים הללו יוצרים מעט חיכוך עם הטבעות, וכך מאפשרים ליו-יו להמשיך ולהסתובב מבלי שיעצור את עצמו תוך זמן קצר. זה נראה פשוט, אך זהו למעשה ההסבר לתכונותיו הייחודיות של הצעצוע.

חלק נוסף במנגנון הוא החומר ממנו עשוי המארז החיצוני של היו-יו. חומרים כבדים יותר יגרמו ליו-יו לצבור תאוצה רבה יותר, אך יפעלו היטב רק אם הם מאוזנים לחלוטין - כלומר, משקלם בכל נקודה זהה. מאחר ורמת דיוק שכזו מצריכה תהליך ייצור ארוך ומורכב יחסית, הרי שצעצועי יו-יו מקצועיים עשויים להיות יקרים מאוד בניגוד לצעצועי הפלסטיק הפשוטים שמסתובבים רק כמה שניות בכל פעם בטרם הם נעצרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא סוד, אבל נראה מגניב./מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • יו יו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully