וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

HTC 10 הושק אתמול - מה הוא מציע ומה חושבים עליו בעולם?

13.4.2016 / 8:43

עם חומרה מקדמת הטכנולוגיה, גוף אלומיניום וזכוכית ומראה חלקלק, מכשיר הדגל החדש של HTC מסוגל להתחרות בכל השחקניות החזקות בשוק, אבל האם זה יספיק בשביל להפוך את המכשיר ללהיט? הדעות בעולם חלוקות

יח"צ - חד פעמי

(בווידאו: סרטון ההשקה של המכשיר)

יצרנית הסמארטפונים הטאיוונית HTC זכתה לפני כמה שנים לפופולריות גדולה מאוד, גם בשוק הישראלי, אך בשנתיים האחרונות הדגמים שלה לא מצליחים לרגש או לסחוף את המשתמשים, למרות שמדובר במכשירים לא רעים בכלל.

כעת חושפת החברה את המסארטפון שמאחד את סדרות המכשירים שלה (A ו-M) ואמור להיות מכשיר הדגל שיוביל את החברה חזרה לחוף מבטחים. HTC 10 הושק אתמול רשמית והוא מעורר אפילו יותר עניין כעת, לעומת התקופה שחרושת השמועות אפפה אותו.

HTC 10 נועד להוות ספינת דגל שתתחרה במכשירים מהקצה היוקרתי והיקר של ספקטרום הסמארטפונים הזמין, ובהם מכשיריהן הטריים של אפל וסמסונג. החברה טוענת כי הוא מציע יכולות יוצאות מגדר הרגיל בתחום איכות הסאונד אך לא רק.

HTC 10 ימכר בגרסאות של 32 או 64 גיגה לאחסון, עם אפשרות להרחבה עד 2 טרהבייט באמצעות כרטיס MicroSD. למכשיר מסך Super LCD5 בגודל 5.2 אינץ' בטכנולוגיית Quad HD, מעבד קוולקום סנאפדרגון 820 מתקדם ביותר עם 4 גיגה RAM זיכרון. המכשיר יגיע עם מחבר USB מסוג C, המתאים לטעינה מהירה, רכיב NFC, חיבור בלוטות' 4.2, צילום וידאו 4K עם אודיו באיכות גבוהה (Hi-Res Audio) וסורק טביעות אצבע. כל העסק פועל על סוללת 3,000 מיליאמפר-שעה מכובדת הניתנת גם להסרה והחלפה.

HTC 10 ישווק בגווני אפור פחם, כסוף קרחון, טופז זהוב ואדום קמליה, ובעיצוב המזכיר מאוד את הגלקסי מקדימה. חיישן המצלמה שופר ל-12 מגה פיקסל, בטכנולוגית UltraPixel 2. למכשיר מצלמה קדמית של 5 מגה פיקסל עם יכולות Live Makeup, Auto-HDR ועוד. לטענת החברה, טכנולוגיית הקלטת הקול במכשיר "לוכדת פי 256 יותר פרטים מהקלטות סטנדרטיות, עם טווח תדירויות כפול".

HTC 10.
מפרט משובח במיוחד, אבל בלי חידושים.

מכירתו של המכשיר בארה"ב תחל בתחילת מאי עם תג מחיר לא זול של 699 דולרים ומעלה. בארץ הוא ככל הנראה יעלה סביב ה-3,600 שקלים (שכרגע זה סכום גבוה יותר מגלקסי S7 וגם מ-LG G5). כתבים ובלוגרים טכנולוגיים מובילים מרחבי העולם כבר הספיקו לשים את ידם על המכשיר וסיפקו כמה תובנות מהירות, לפני שהוא נוחת בישראל.

"HTC הפסיקה להקשיב אבל נראה שהיא למדה את הלקח שלה, עם ה-HTC 10 החדש", נכתב במסגרת ההתרשמות הראשונית של אתר סלאשגיר. "החדשות הטובות הן שהמכשיר של 2016 נותן הרגשה קרובה ככל שניתן לזו של ה-M7 הפופולרי. אין ספק שכל חלקי החומרה והתוכנה מתאימים היטב יחד, ואם המצלמה תעמוד בהבטחות של HTC, אז לסמסונג יש כאב ראש רציני להתמודד איתו בהמשך".

בגיזמודו, צומת טכנולוגית מיינסטרימית חשובה אחרת, נכתב כי "HTC 10 החדש באמת חושף רעיונות חדשים", ומציינים כי "כמו M9, M8, M7 וה-Metc לפניו, הוא דומה מאוד לאייפון". בנוסף מציינים באתר כי "למכשיר יש תמיכה ב-Airplay, מה שמאפשר לו להזרים מדיה לאפל TV, וזה אומר שה-HTC 10 הוא מכשיר האנדרואיד היחיד שיכול להזרים לכל סטרימר נפוץ שקיים".

טק-רדאר מעירים בביקורת הראשונית שלהם למכשיר כי "זה טלפון שקשה לשפוט מרושם ראשוני - HTC חיברה יחד את כל הרכיבים הנכונים אבל הרגשנו אותו דבר גם עם ה-One M9. עם זאת, נראה כי החברה התמודדה עם המכשולים שעמדו בפניה ונראה שההתלהבות לגבי ה-10 החדש היא אותנטית". באתר ציינו לטובה את העיצוב החד, הסוללה המשופרת והשדרוג המהותי במצלמה לעומת תחושת אי-נוחות מסוימת באחיזת המכשיר, והעדר חידושים יוצאי דופן הראויים לציון בו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האם המכשיר הזה יציל את המוניטין של HTC?/מערכת וואלה!, צילום מסך

"במבט ראשון נראה כאילו ה-HTC One M9 וה-A9 עשו תינוק", נכתב בהצצה הראשונה של iDigitaTtimes, "המכשיר מציג את קו העיצוב הבסיסי של HTC אך ב-10 החדש יש עיקול עמוק בפאנל האחורי. המכשיר בהחלט בעל נוכחות ומשקל ולטענת החברה זה במכוון. הוא לא כבד, אבל מוצק". באתר העדיפו את המכשיר בגימור האפור, ומציינים כי "HTC עמדה בהתחייבותה לשמור את מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסה היותר נקייה ומינימלית. חבילת HTC Sense נותרה, אבל היא צומצמה באופן משמעותי".

אתר 9to5google מציין בהתלהבות כי לאחר סופשבוע שלם עם מכשיר ה-HTC 10 "מכל מכשירי הדגל שראינו עד כה ב-2016, HTC 10 הוא החתיך מכולם בלי תחרות. הקצוות המעוקלים בחזית מעניקים למכשיר מראה של תכשיט. למכשיר מציג פאנל קדמי שעשוי כולו מזכוכית, שלד אלומיניום אחיד, ותשומת לב לפרטים שמעטים יכולים להתחרות בה מבחינת העיצוב".

ב-Cnet לעומת זאת, ביקשו לצנן מעט את ההתלהבות וציינו כי המכשיר "לא הדהים בזמן ההתנסות ואולי הוא לא יצליח להרים במיוחד לעולם. המכשיר מעוצב וחזק מספיק ונתוני החומרה שלו די תחרותיים כמו כל מכשיר אנדרואיד מוביל אבל הוא לא ייחודי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully