וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ינשוף לסמארטפון: הגאדג'ט הישראלי שיגיד למשטרה אם סימסתם לפני תאונה

אילן גלר

15.4.2016 / 5:07

קל יחסית לדעת האם נהג נוסע תחת השפעת אלכוהול, אבל כיצד ניתן לזהות האם הסחת הדעת שגרמה לתאונה נבעה משימוש לא חוקי במכשיר הטלפון הנייד? הפיתוח החדש של סלברייט הישראלית עשוי לענות על התשובה ברגע

אילוסטרציה. ShutterStock
אם נוהגים לא מסמסים./ShutterStock

נהיגה תוך צפייה במסך הסמארטפון, או כתיבת הודעות, היא אחת הסיבות לתאונות דרכים רבות ופרקטיקה מסוכנת מאוד, גם אם היא לא מסתיימת באסון. עד היום לרשויות אכיפת החוק לא הייתה דרך אפקטיבית לקבוע בוודאות כי תאונה נגרמה בשל הסחת דעת שכזו אך מוצר חדש של החברה הישראלית Cellebrite (שלפי הדיווחים סייעה לאף.בי.איי לפרוץ לאייפון הידוע לשמצה) עשוי לחולל מהפכה בתחום, וכבר הוביל לניסיון חקיקה מחודשת במדינת ניו-יורק שבארה"ב.

המכשיר של סלברייט, שזכה לכינוי "Textalyser" (ינשופון טקסט, בתרגום לעברית), מסוגל לסרוק מכשיר סמארטפון ולקבוע האם נעשה בו שימוש ברגעים שלפני התאונה. בכדי לשמור על פרטיות המשתמש, נמנע המכשיר מלחשוף את תוכן השיחות, אנשי הקשר, מספרי טלפון או תמונות השמורים במכשיר - אלו יוצגו רק במידה וידרוש זאת בית המשפט.

התוצאה היחידה המתקבלת מבדיקת השטח היא, כאמור, האם המכשיר היה בשימוש ברגעים הקריטיים שטרם הפגיעה, ולפי החוק המוצע בניו-יורק יידרש כל נהג למסור את המכשיר שלו לבדיקה כזו אם השוטר חושד כי זו הייתה אכן הסיבה לתאונה. בדיוק כפי שנהגים נדרשים לעבור מבחן אלכוהול בעת שעולה החשש כי הם נוהגים בגילופין.

"הציבור הרחב מודע לכך שהסחות דעת בזמן הנהיגה זו בעיה, אבל רוב הנהגים היו בוודאי נדהמים אם היו יודעים את היקף הנזק הנגרם בשל התופעה", מסר בן ליברמן, אקטיביסט בתחום הבטיחות בדרכים המוביל את חקיקת התקנות החדשות. "לעתים קרובות שמעתי שאין 'ינשוף' לנהיגה בהסחת דעת, ועכשיו יש מכשיר כזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully