וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה טריקים מעולים בפייסבוק שאתם כנראה לא מכירים

17.4.2016 / 8:53

איתור כל החברים שנתנו לייק לעמוד או פרופיל מסוים, התנתקות מפייסבוק ממחשב מרוחק שנותר פתוח, תיבת הדואר הסודית שלא ידעתם שמגיעות אליה הודעות ואפילו בונוס: תכנות מראש של ברכות יום הולדת

צילום מסך

(בווידאו: משחק הכדורסל הסודי במסנג'ר של פייסבוק - אבל זה כבר די מוכר)

אחרי עשור וקצת של שימוש רציף ברשת החברתית, קל לחשוב לרגע שאתם כבר מכירים את כל האפשרויות הזמינות לכם במסגרת הממשק הכחול והמוכר. אבל האתר והאפליקציה השתנו והתעדכנו לא מעט עם השנים, ולמרות שנראה שהפיצ'רים העיקריים מצליחים לשמור על יציבות, יש לא מעט תכונות שנותרו פחות מוכרות.

פייסבוק. ShutterStock
יש פיצ'רים גם פחות מוכרים./ShutterStock

התנתקו מפייסבוק מרחוק

אם אי פעם התחברתם לחשבון הפייסבוק שלכם מסמארטפון או מחשב של חבר, או גרוע מכך - מחשב ציבורי כלשהו - והטרידה אתכם המחשבה שאולי שכחתם להתנתק, הטיפ הזה מושלם עבורכם. כדי להתנתק מרחוק, או לוודא שאכן התנתקתם מהפרופיל שלכם, פשוט התחברו לחשבונכם במחשב, לחצו על המשולש ההפוך הקטן (תפריט ניהול הפרופיל) בפינה העליונה של המסך בקצה בר הניווט. שם היכנסו להגדרות (Settings) ולחצו על הטאב השני של הגדרות האבטחה (Security); עברו על הסעיפים וקצת לפני הסוף לחצו על Where You're Logged In.

כאן תוכלו לעבור על רשימה של הכניסות האחרונות שלכם למערכת, ובמידת הצורך, גם לסגור חיבורים מרוחקים שאין בהם עוד צורך, במידה ואכן שכחתם להתנתק ביציאה. טיפ קטן נוסף: במחשבים ציבוריים תמיד מוומלץ להתחבר לפייסבוק בחלון גלישה נסתר (אינקוגניטו), וכך גם אם תשכחו לצאת מהחשבון, בסגירה ופתיחה של הדפדפן יסתיים גם סשן החיבור שלכם למערכת, בין אם מדובר בפייסבוק, ג'ימייל או כל אתר אחר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תוכלו להתנתק ממקומות מסוימים או לנתק את כל החיבורים במכה./מערכת וואלה!, צילום מסך

כמה מהחברים שלכם מעריצים את יובל המבולבל?

אם עד היום תהיתם כמה מחבריכם נתנו לייק לעמודים מסוימים - מהפרופיל של שלי יחמוביץ' ועד העמוד של הצל - אבל לא מצאתם דרך להכין רשימה מבלי לבדוק כל פרופיל בנפרד, תשמחו לגלות שניתן לגלות זאת בקלות יחסית.

כדי להתחיל את הבדיקה עליכם להשיג את מספר הזיהוי של העמוד או הפרופיל. בשלב הראשון כנסו לכלי המקוון החינמי הזה והדביקו את הלינק הישיר לפרופיל בשדה במרכז העמוד ולאחר מכן לחצו על Find numeric ID. אם קיבלתם מספר, דלגו לשלב הבא, אך אם לא הצלחתם, חזרו לעמוד בפייסבוק ולחצו על כל תמונה שפורסמה שם. המספר שיופיע בלינק אחרי הדומיין של פייסבוק הוא מספר הזיהוי של העמוד (כפי שמודגם בתמונה).

לאחר מכן קחו את מספר הזיהוי של העמוד או הפרופיל והדביקו אותו בסוף הכתובת הזו: https://www.facebook.com/browse/friended_fans_of/?page_id=, לחצו על אנטר ותקבלו רשימה של האנשים שעשו לייק לעמוד. זו תהיה דרך מצוינת לעשות קצת סדר בפיד לקראת פסח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איתור מספר הזיהוי של העמוד מתוך תמונה./מערכת וואלה!, צילום מסך

הודעות שסוננו

אם פספסתם את הכתבה השבוע, קבלו הזדמנות נוספת להציץ בתיבת הדואר הנסתרת שאוגרת עבור רובנו הודעות מבלי שפייסבוק טורחת כלל להודיע על כך. מתברר שהרשת החברתית מסננת את הפניות שמגיעות ממשתמשים שאינם חברים, ומציגה בפניכן רק את אלו שנראות לה רלוונטיות, במקום לתת לנו לבחור מבין כל בקשות האישור לבד.

כדי לבדוק את כל ההודעות, עליכם להיכנס לעמוד הבית של פייסבוק, להקליק על אייקון הצ'אט מימין למעלה, לבחור באפשרות "Message Requests" בחלון שנפתח ואז באפשרות "See Filtered Requests". באפליקציית הסמארטפון, כנסו לתפריט ההגדרות באמצעות לחיצה על סמל גלגל השיניים שמימין למעלה, בחרו באפשרות "People", לאחר מכן "Message Requests" ולבסוף "See Filtered Requests".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כנסו לתיבת הדואר מגולשים שאינם חבריכם./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ושם לחצו על התיבה המסוננת בתחתית החלון./מערכת וואלה!, צילום מסך

בונוס: שלחו הודעות יום הולדת מראש

במציאות של ימינו, אלא אם כן מדובר בחברים קרובים, ברמה של היכרות אישית, או לפחות ברמת ההתכתבויות בווטסאפ, קל מאוד לפספס את ימי ההולדת של חברים בפייסבוק, גם אם אתם נוהגים לעקוב אחר התזכורות. בעולם בו לרבים מאיתנו יש מאות חברים שאיננו באמת מכירים, קל לפספס את מי שחשוב באמת ולכן כדאי להשתמש בתוסף הקטן שיוודא שלא תשכחו לאחל יום הולדת שמח.

בניגוד לפיצ'ר התזכורות, שרק מודיע מדי יום מי חוגג את יום הולדתו, התוסף הזה מאפשר לכם לתכנת מראש ברכות אישיות. כדי לעשות זאת תצטרכו להכנס ל-BirthdayFB.com ולאפשר לאתר לייבא את רשימת החברים שלכם וימי ההולדת שלהם. לאחר מכן תוכלו לנסח הודעת יום הולדת שתישלח לחברים ביום חגם באופן אוטומטי. לא מדובר בפיצ'ר מובנה של פייסבוק ולכן יש להתייחס אליו ככל אפליקציה שאתם מעניקים לה רשות לחטט לכם בפרופיל.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully