וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חובה להכיר: 8 קיצורי מקלדת בסיסיים לגלישה בכרום

18.4.2016 / 9:08

אם אתם עוד לא מכירים את כולם, או פשוט כמעט ואינכם משתמשים במקלדת בעת שיטוט באתרים, יש כמה שימושים ממש נוחים במקלדת מלבד הקלדה של מילים. קבלו כמה טריקים בסיסיים שכל אחד חייב להכיר

צילום מסך

(בווידאו: הסבר קצר איך לנקות קאש ועוגיות מכרום)

למרות שאיבד קצת מיעילותו עם השנים, כרום הוא עדיין הדפדפן המועדף על מרבית הגולשים והעכבר הוא עדיין כלי הגלישה המועדף על רובנו, אבל זה לא אומר שצריך לזנוח את המקלדת בעת שיטוט ברחבי הרשת. אם אתם יושבים מול מחשב כמה שעות ביום או כמה דקות ביום, המקשים וצירופי המקשים האלה יקלו על הגלישה ויהפכו את החוויה למהנה יותר. חובה להכיר:

גלילה הפוכה עם מקש הרווח

זה כל כך בסיסי שרובנו כלל לא מתייחסים לטיפ הזה אבל אם אתם רוצים לתת לאבצע שלכם קצת חופש להתאוששות, המקש הגדול מכולם - הרווח - יכול לסייע לכם. כל הקשה שקולה לסיבוב של גלגלת העכבר וכדי לגלול מעלה נסו את השילוב שיפט + רווח (Shift+Spacebar). הטיפ הזה יעיל במיוחד במצבים בהם אינכם רוצים או יכולים לעשות שימוש בעכבר, או שאין כזה בנמצא.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

קפיצה מהירה

הטיפ הזה הוא כמעט מובן מאליו למשתמשים רבים, אבל יש גם לא מעט שפשוט מעולם לא נעזרו במקלדת כדי לנוע בקלות לאורך העמוד. אם אתם רוצים לקפוץ חזרה לראש העמוד, לזנק לתחתית האתר או הפיד, או פשוט לגלול עמודים שלמים מבלי לשבור את האצבע, השתמשו ברביעיית המקשים שממוקמים מעל החיצים. מקש Home יקפיץ אתכם לראש העמוד, מקש End יזרוק אתכם לתחתיתו והמקשים PgUp (פייג אפ) ו-PgDn (פייג' דאון) משמשים לגלילת העמוד כולו ולא רק מקטע מסוים.

איתור הורדות

כרום משמש להורדת קבצים רבים, מכל סוגי המדיה וכמובן תמונות. כדי לאתר את ההורדה האחרונה, או זו שקדמה לה, תוכלו ללחוץ על שילוב המקשים קונטרול יחד עם האות J (Ctrl+J), מה שיפתח טאב נוסף ובו רשימת ההורדות המלאה שלכם. שם תוכלו לראות את קצב ההורדה (אם סגרתם את שורת המצב שנפתחה בתחתית העמוד בעת ההורדה), ללחוץ על הקבצים ואפילו לאתר את התיקייה שהם שמורים בה.

מקלדת. ShutterStock
בטוח היכרתם חלק מהטיפים האלה, אבל בטוח גם שלמדתם משהו חדש./ShutterStock

מועדפים בקליק אחד

מעוניינים להוסיף את האתר בו אתם מבקרים כרגע למועדפים שלכם? תוכלו לעשות זאת באמצעות הקיצור קונטרול + האות D (Ctrl+D), או לסמן את הכוכב הריק שבקצה שורת הכתובת של הדפדפן. שתי הפעולות יפתחו חלון בו תתבקשו לבחור באיזו תיקיה לשמור את האתר המועדף החדש ואם תרצו תוכלו גם לבחור שם לקיצור הדרך.

סגירת טאב סורר

במצב של ריבוי טאבים, בו הלשוניות נעשות ממש זעירות, יכול להיות קצת מאתגר ללחוץ על האיקס הנכון, גם כשאתם נמצאים בטאב אותו בעצם רציתם לסגור. אבל כמובן שיש קיצור מקלדת גם לזה – קונטרול + האות W (Ctrl+W) יסגור את הטאב הפעיל עבורכם.

פתיחת הטאב האחרון מחדש

בהמשך לסעיף הקודם, אם בטעות סגרתם את העמוד ואתם לא זוכרים איך להגיע אליו, או מתעצלים להקליד מחדש את החיפוש או הכתובת, פשוט לחצו באותו הרגע על קונטרול + שיפט + טאב (Ctrl+Shift+Tab) והוא יצוץ מחדש כאילו הוא לא נעלם כלל.

גוגל כרום. ShutterStock
אם לא השתמשתם במקשים האלה עד היום, הרגלי הגלישה שלכם עומדים להשתנות./ShutterStock

חיפוש בתוך עמוד

את זה אתם כנראה כבר מכירים מכל הדפדפנים האחרים ומכלי האופיס. כמעט כולם עושים שימוש בקיצור המקשים קונטרול + F (Ctrl+F) לשם חיפוש טקסט בתוך העמוד וגם בכרום תוכלו לאתר כך את מבוקשכם בתוך עמוד האינטרנט.

הקטנה והגדלה של הטקסט

קיצורי דרך יכולים לשמש גם כדי להגדיל או להקטין את תוכן העמוד. על ידי לחיצה על קונטרול (Ctrl) ומקשי הפלוס (+) והמינוס (-) תוכלו להגדיל ולהקטין את התצוגה; כדי לאפס אותה למצב הראשוני לחצו על קונטרול + הספרה אפס (Ctrl+0).

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל
  • כרום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully