וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התמכרתם כבר? מפת השידורים החיים העולמית של פייסבוק שווה הצצה

18.4.2016 / 9:50

הרשת החברתית משקיעה לא מעט משאבים בשנה האחרונה בקידום פיצ'ר השידור החי שלה, וכעת כשהוא זמין לכולם יש גם לא מעט שידורים שאפשר להתחבר אליהם מרחבי הגלובוס. זו כנראה השיטה הכי פשוטה לשוטט בין כולם

צילום מסך

פיצ'ר הווידאו החי של פייסבוק, שעלה לאוויר לאחרונה, מתחיל לצבור פופולריות אך רחוק מלהפוך לשגרה בפיד שלנו. כל זה צפוי להשתנות אחרי שבשבוע שעבר הכריזה הרשת החברתית שכעת כולם יכולים לשתף חוויות בלייב וגם השיקה תכונות חדשות הכוללות אפשרויות חיפוש לפי אזור, נושאים חמים ועוד.

"קל יותר עכשיו לגלות וידאו חי בנושאים פופולריים (Trending) בפייסבוק. אם יש וידאו חי רלוונטי, הוא ייכלל בתוצאות החיפוש לאותם נושאים, כך שתוכלו לקבל גישה ישירה ממקור ראשון לכל המתרחש", נכתב בהודעה הרשמית של פייסבוק.

הפיצ'ר עוד בחיתוליו ובחברה מודים כי חיפושים יניבו מעט תוצאות בנושאים מסוימים. עם זאת, ככל שיותר ויותר משתמשים יבחרו להעביר את חוויותיהם בשידור חי, במקום בסטטוס או בתמונה, החיפוש ותוצאותיו אמורים להשתפר משמעותית.

מפת השידורים החיים בפייסבוק. צילום מסך
אנחנו על המפה./צילום מסך

פייסבוק הקימה מערך חיפוש מרשים שנועד לממשק האפליקציה שלה, המותקנת על לא מעט סמארטפונים בימינו. ניתן לאתר באמצעות מילות מפתח סרטונים פומביים או כאלו ששותפו על ידי חבריכם בפיד. "העדכונים הללו הם דרך נוספת באמצעותה החיפוש מחבר אתכם לסיפורים פומביים אותנטיים ייחודיים ושיחות המתרחשות בפייסבוק", נאמר בהודעה.

אבל דרך מוצלחת הרבה יותר לחיפוש בשלב זה, היא מפת הווידאו החי, המאפשרת חיפוש די קליל במפת העולם כולו. לנו יצא כבר להיתקל בקעקוע שרוול בשידור חי באיסטנבול, מסע קניות בקניון בעירק, שני אחים רובצים על ספה ביפן, ושלל אנשים בחדרים שונים בביתם או במקום העבודה שלהם, קפה אינטרנט ושלל התרחשויות שגרתיות במיקומים אקזוטיים בעולם. יהיה מעניין לראות כיצד ובאיזו מהירות יגיב מנגנון הדיווח העיוור למדי של פייסבוק לדיווחים על וידאו עם תכנים מיניים או לא נאותים בהתאם לתקנון האתר.

באופן אירוני, בניגוד לחיפוש, ככל שיגדל השימוש בפיצ'ר השימוש במפה צפוי להיות קשה יותר בשל העומס. המפה אינה זמינה עדיין למשתמשים בכל העולם, אבל נראה שהיא עובדת היטב מישראל. כך או אחרת, מדובר בשדרוגים משמעותיים לפיצ'ר המרכזי ביותר של פייסבוק בשנה האחרונה.

לצפייה במפה - הקליקו כאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully