וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על ארבעה סמראטפונים: חכם, רשע, תם וזה שאינו יודע לטעון

24.4.2016 / 8:59

יש לא מעט סמארטפונים בישראל, ורוב הדגמים הפכו בשנים האחרונות לדומים מאוד, אבל יש עוד כמה מכשירים עם אופי משלהם, המבדיל אותם מהמתחרים. ברוח החג, בדקנו על אילו ארבעה בנים דיברנו בשנה האחרונה

וואלה! TECH

האביב כבר הגיע והתחרות בשוק הסמארטפונים בשיאה. לעתים נדמה כאילו כל הטלפונים החכמים דומים מדי, אבל לחלק מהמלבנים עם מסכי המגע יש גם אופי שונה. ברוח החג, הבאנו לכם את ארבעת הסמארטפונים עליהם דיברה התורה, או לפחות אלו שאנחנו דיברנו עליהם בשנה האחרונה.

חכם מה הוא אומר? LG G5 - סמארטפון מודולרי

את חזון הסמארטפונים המודולרים הגשים כבר המודו, טלפון ישראלי שהושק באמצע שנת 2009 וזמן קצר לאחר מכן נחל כישלון. אז, בימי דור 3.5, אף אחד לא הבין למה צריך טלפון שניתן להלביש עליו חליפות שונות, המוסיפות לו פיצ'רים בתחומים מגוונים. שבע שנים לאחר מכן, סוף חודש פברואר, חברת LG מכריזה על ה-G5, הסמארטפון המודולרי שלה, והפעם יש סיכוי שהמכשיר הזה, ומשפחת הגאדג'טים הנלווים, יחוללו את המהפכה שניסה לעשות המודו.

ה-G5 הושק תחת הסלוגן "Let the Play Begin" ולא סתם. LG השיקה, כאמור, במקביל קולקציית גאדג'טים מרשימה בשם LG Friends. בקולקציה תוכלו למצוא מודול ספיקר שהופך את ה-G5 לנגן hi-fi ומודול מצלמה, עם גלגלת זום, שמאפשר לתפעל את המכשיר כמו מצלמת פוקט ביד אחת. בנוסף תמצאו שם משקפי VR, מצלמת 360 מעלות ורובוט מתגלגל עם מצלמה ומיקרופון, המתחבר לרשת הביתית וניתן לשליטה באמצעות הסמארטפון.

את המודולים ניתן לחבר ל-G5 באמצעות מגירה שנשלפת מתחתית המכשיר יחד עם הסוללה. זה גם אפשר ל-LG לעצב מכשיר עם גוף אחיד, ללא גב מתפרק, ועדיין להציע סוללה נשלפת. מעבר לגימיקים מדובר במכשיר עם מפרט משובח במיוחד. בפנים, תוכלו למצוא את ערכת השבבים המתקדמת של קוולקום, ה-Snapdragon 820, 4 גיגה זיכרון RAM ומסך 5.3 אינץ' ברזולוציית QHD.

אחת מגולות הכותרת של המכשיר היא מערך הצילום המשולש. בחלקו האחורי ממוקמות שתי עדשות, אחת רחבה של 8 מגה פיקסל בזווית של 135 מעלות (טווח הראייה האנושי של רובנו הוא 120 מעלות), ולצדה מצלמה סטנדרטית של 16 מגה פיקסל. מקדימה יש מצלמת 8 מגה פיקסל סטנדרטית.

הסמארטפון הזה לא מושלם אך הוא ללא ספק חכם, ובאמצעות המודולים השונים תוכלו לקבל חווית צילום משודרגת (מודול הצילום גם מפנק בסוללה נוספת בקיבולת של 1,200 מיליאמפר-שעה) או חווית סאונד משודרגת.

G5 - הטלפון החדש של LG נחשף בברצלונה.
גם חכם וגם מודולרי. G5.

רשע מה הוא אומר? BlackBerry Priv - יקר ומאכזב

כבר תקופה ארוכה שמשהו רע עובר על יצרנית הסמארטפונים הקנדית BlackBerry, שאיבדה לפני כמה שנים את השליטה בתחום הסמארטפונים. אחרי פרידה כואבת ממערכת ההפעלה שלה, ומעבר לאנדרואיד, השיקה בלקברי מכשיר דגל סופר מתקדם - BlackBerry Priv - עם מקלדת נשלפת ובעיית התחממות קשה. אבל זו לא הבעיה העיקרית של המכשיר הזה. לאחרונה הוא הגיע לישראל עם תג מחיר של 5,040 שקלים, מה שהופך אותו לסמארטפון היקר ביותר וזמין עבור קומץ של משתמשים.

בתוך ה-Priv תוכלו למצוא את שבב ה- Snapdragon 808 של קוולקום. מדובר במעבד חזק שעונה על כל דרישות המשתמש. בזכות 3 גיגה של זיכרון RAM הוא מריץ את כל האפליקציות ללא שום בעיה ומצליח להחזיק זמן שימוש רב בזכות סוללה בקיבולת 3,410 מיליאמפר-שעה. ל-Priv מצלמה אחורית של 18 מגה פיקסל עם עדשה של חברת "שניידר", המעניקה תמונות מצוינות אך רק בתנאי תאורה טובים.

חובבי הסלפי שביניכם יאלצו להתאכזב, שכן החברה שילבה מצלמה קדמית של 2 מגה פיקסל בלבד. לבלקברי מסך בגודל 5.4 אינץ', ברזולוציית QHD המספק חווית צפייה טובה, הכולל קימור קל בקצוות, בדומה לגלקסיS7 אדג'. בלקברי ציידה את ה-Priv בממשק ייחודי והטמיעה יכולות אבטחה משודרגות כמו שבלקברי יודעת. עם זאת, לא תמצאו קורא טביעות אצבע או מזור כשהאוזן שלכם תתחיל לבעור.

הייחודיות שבלקברי מעניקה למכשיר היא המקלדת Qwerty נשלפת, שמאפיינת כל כך את מכשיריה. המקלדת הייתה אמורה להיות הפיצ'ר הקטלני שיהפוך את המכשיר לפופולרי אבל מי שכבר התרגל למקלדות וירטואליות יתקשה לשוב למקשים הפיזיים הקטנים. באגים קטנים בגיור הממשק רק מוסיפים לתסכול אבל בסיכומו של דבר מדובר בסמארטפון מצוין שרובנו לא נניח עליו את ידינו רק בגלל תג המחיר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתחמם מהר ועולה כמו משכורת חודשית. פריו./מערכת וואלה!, צילום מסך

תם מה הוא אומר? iPhone 6S - הגיע הזמן לחדש

נראה שמאז מותו של סטיב ג'ובס אפל מתקשה לחדש כפי שהיא ידעה בעבר. אם בימיו של ג'ובס בכל הכרזה הייתה נחשפת הפתעה והמשתמשים היו מתרגשים, בשנתיים האחרונות (מאז הוכרז האייפון 6), כל מכשיר נראה כמו שדרוג של קודמו, או מחזור של קונספטים ישנים כמו במקרה של האייפון SE "החדש". נראה שהחברה עדיין מתמחה ביצור מכשירים איכותיים אך בסופו של דבר, הקסם אינו טמון בממשק ובאיכות החומרים. החידושים שהוצגו במערכות ההפעלה iOS למובייל ו-OS X למחשבים לא הצליחו לרגש במיוחד ויעידו על כך תחזיות המכירה הצנועות והתורים הדלילים בחנויות הממותגות.

אז נכון שמדובר במכשיר סופר איכותי עם טכנולוגית 3D Touch, מעבד A9 עוצמתי, 2 גיגה של זיכרון RAM, סוללה בנפח קטן של 1,715 מיליאמפר-שעה (שמחזיקה לא רע בזכות טכנולוגיית חיסכון בסוללה), מצלמה אחורית של 12 מגה פיקסל, מצלמה קדמית של 5 מגה פיקסל וחיישן טביעות אצבע. אבל בסופו של דבר הוא לא שונה בהרבה מהדגם שקדם לו, ובטח שהוא לא מציע אלטרנטיבה אטרקטיבית למי שמאס באנדרואיד.

אפל הייתה ידועה בגישה החדשנית שהחלה עם האייפון הראשון ולאחר מכן, היצרניות האחרות מיהרו לחקות את צעדי אפל. נראה שאיפשהו בדרך החברה איבדה את זה וכיום, אם היא לא תוציא ארנב מהשרוול, נראה שהיא זאת שתצטרך לחקות את היצרניות השונות.

בתמימותה כנראה חושבת אפל שהיא יכולה להמשיך להשיק מכשירים מבלי לחדש או לרגש, אבל הריגוש הזה הוא מה שמשך רבים ממשתמשי האייפון אליו מלכתחילה ובהיעדרו כנראה שגם המשתמשים ישקלו עם הזמן מחדש את מחויבותם למוצרי החברה. קשה להתנתק מאפל, פיזית ונפשית, אבל בהיעדר חזון נעלם גם הקסם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שוב פעם אותו הדבר? 6S./מערכת וואלה!, צילום מסך

זה שאינו יודע לטעון: Asus Zenfone Max

הסמארטפון לא רק מחבר אותנו לעולם החיצון, הוא גם דואג שנהיה איתו בקשר רצוף. בין פייסבוק, ווטסאפ, אינסטגרם ושאר האפליקציות החברתיות אנחנו מבלים שעות מול המסך הקטן, ואם אנחנו לא מחוברים למטען, קשה לעבור יום עבודה שלם מבלי לשמוע את זעקת הרעב מבשרת הרעות של הסוללה.

לכל סמארטפון יש את היתרונות שלו, אבל יתרון משמעותי במיוחד יש למכשיר שמסוגל לפעול כמה ימים ברצף מבלי לעצור לנוח ליד שקע בקיר. חלק מהמכשירים נעזרים בטכנולוגיה חסכונית אבל הזנפון מקס של אסוס משלב את הטכנולוגיה הזו יחד עם סוללה מפלצתית בקיבולת של 5,000 מיליאמפר-שעה. הוא אמנם נראה מגושם, מיושן ויוקרה לא תמצאו אצלו, גם אם תחפשו מתחת לגב המתפרק, אבל הוא מספק חוויית שימוש סטנדרטית וטובה, יושב טוב ביד וכאמור - יכול להסתדר גם עם שלוש טעינות בשבוע.

בתוך המכשיר תמצאו את ערכת השבבים Snapdragon 410 של קוולקום, עם ארבע ליבות של 1.2 גיגה-הרץ, 2 זיכרון RAM ו-16GB לאחסון פנימי (עם אפשרות הרחבה). לזנפון מסך בגודל 5.5 אינץ', ברזולוציה קצת מאכזבת של HD בלבד, ובציפוי גורילה גלאס 4. הוא יש לו מצלמה אחורית של 13 מגה פיקסל עם פוקוס לייזר ומצלמה קדמית של 5 מגה פיקסל.

הוא מגיע עם חיבור USB רגיל ואנדרואיד 5.0 מה שהופך את הטעינה של כל 5,000 המיליאמפרים שלו למשימה איטית מאוד. כמובן שזה פחות מציק כשלא צריך לטעון אותו יותר מדי פעמים אבל אין ספק שתצטרכו לתת לו זמן להתאושש אחרי כמה ימים של עבודה רציפה.

זנפון מקס אנבוקסינג. וואלה TECH, מערכת וואלה!
נטען לאט, אבל סוחב המון על כל טעינה. מקס./מערכת וואלה!, וואלה TECH

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully