וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמוד אינטרנט ממוצע היום שוקל כמו המשחק "דום" המקורי

אילן גלר

24.4.2016 / 9:20

מהנדס תוכנה העלה לאחרונה פוסט עם השוואה מדהימה: גודלו של דף אינטרנט ממוצע כיום עומד על כ-2.3 מגה-בייט, כמעט זהה למשקל כל הקבצים של משחק הפעולה משנת 1993

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שעות של הנאה, מי היה מאמין שהוא שוקל פחות מ-3 מגה?/מערכת וואלה!, צילום מסך

האם חיבורי רשת מהירים מעודדים בוני אתרים לייצר דפים בזבזניים ולא יעילים? כך סבור מהנדס התוכנה רונאן קרמין, שפוסט אותו העלה לאחרונה היכה גלים בזכות השוואה אחת מדהימה - גודלו של דף אינטרנט ממוצע כיום עומד על כ-2.3 מגה-בייט, משקל כמעט זהה לזה של משחק הפעולה המקורי "דום", שיצא בשנת 1993; הגרסה המלאה של המשחק שקלה כ-2.39 מגה-בייט.

"זיכרו שדום הוא משחק פעולה מגוף ראשון, המצויד במנוע תלת-ממדי מתוחכם למדי והרבה שלבים הכוללים כל אחד מפות, גרפיקה ואפקטים קוליים משלהם", כתב קרמין. "לשם השוואה, אתר אינטרנט ממוצע בשנת 2016 מתקשה לספק כמות דומה של תוכן באותו נפח". תמונות באיכות גבוהה, פרסומות, כלים שונים הקשורים בסטטיסטיקה - כל אלו מכבידים באופן מדהים על הדפים שבהם אנו גולשים מדי יום.

למרבה המזל, לא הכל שחור: לפי הניתון של רונאן, עשרת האתרים הפופולריים ברשת דווקא התכווצו בנפכם במהלך החודשים האחרונים. מובילות הרשת, חברות כדוגמת פייסבוק וגוגל, משקיעות מאמץ אדיר ביצירת טכנולוגיות להעברת נתונים יעילה יותר. כעת נותר רק לקוות שכל השאר ישכילו ליישר עמן קו, במקום להסתמך באופן עיוור על כך שלנצח יוכלו המשתמשים ליהנות מרוחב פס מהיר שדרכו ניתן להעביר הרבה מידע מיותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully