וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם בקרוב הסיסמה שלנו תהיה הצליל שבוקע מהגולגולת?

אילן גלר

25.4.2016 / 5:45

כבר היום טכנולוגיית זיהוי טביעת הצליל הייחודית, שנוצרת בעת שידור גל קול דרך הגולגולת של כל אחד מאיתנו, מגיעה ל-97 אחוזי דיוק

אישה באווירה עתידנית. ShutterStock
לזכור סיסמה יהיה כמו לזכור היום מספרי טלפון./ShutterStock

מי שקיווה כי חיישני טביעות אצבע יספקו למכשירי הסמארטפון והגאדג'טים האחרים שברשותנו הגנה מפני מתקפות סייבר, בוודאי התאכזב לגלות כי המערכת אינה מהירה ואמינה במיוחד לשימוש, וגם אינה חסינה במיודח בפני האקרים. החדשות הטובות הן שייתכן כי בעתיד נוכל ליהנות ממערכת הגנה ביומטרית אפקטיבית הרבה יותר, ועם זאת מהירה כל כך שכלל לא נזכור שהיא שם, או נצטרך כלל לזכור אפילו סיסמה אחת או שם משתמש.

המערכת המתקדמת מפותחת בימים אלו על ידי קבוצות מחקר בכמה אוניברסיטאות בגרמניה. הטכנולוגיה מבוססת על טביעת הצליל הייחודית שנוצרת בעת שידור גל קול דרך הגולגולת של כל אחד מאיתנו. כמובן שמדובר בגל אולטרה-סאונד, שלא ניתן יהיה לשמוע וגם לא גורם שום נזק (לפחות לפי מה שידוע כיום), אך חיישן מדויק יהיה מסוגל לקלוט את ההדים והרעשים שהגל הזה יוצר במפגש עם עצמות הגולגולת, ובאמצעותם לזהות את המשתמש.

התהליך הזה קשה מאוד לזיוף, מהיר, וכבר בגרסת הניסוי הנוכחית מגיעה רמת דיוק זיהוי המשתמשים ל-97 אחוזים. המפתחים מקווים כי יצליחו להגיע לרמת דיוק של 100 אחוזים הרבה לפני שההמצאה הזו תהפוך למוצר מסחרי, כך שייתכן בהחלט כי מכשיר הסמארטפון העתידי שלכם יזהה אתכם ברגע שתצמידו אליו את האוזן, על ידי בדיקה ביומטרית משוכללת שכלל לא תשימו לב אליה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ממש לא מדע בדיוני. כבר היום יש 97 אחוזי דיוק בניסויים./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully