וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסמארטפון לא סוחב? כך תחדשו אותו במקום לקנות חדש

25.4.2016 / 7:21

הסמארטפון נקנה רק לפני שנה והוא כבר לא סוחב? אם גם אתם כבר לא מוצאים את הפנס מרוב אפליקציות והתרגלתם כבר לעשות קפה בזמן שאתם מחכים שהמצלמה תעבור לגלריית התמונות, קבלו כמה טיפים שיחדשו לכם את המכשיר ויעניקו לכם עוד כמה חודשים של שימוש מהנה

צילום מסך

(בווידאו: איך מנקים זיכרון מטמון באנדרואיד)

איזה כיף זה להפעיל בפעם הראשונה סמארטפון חדש מהאריזה; כל טאץ' קטן זוכה לתגובה מהירה, כל אפליקציה עולה מיד וכל פעולה נוספת מתרחשת בקלילות כבמטה קסם. וגם כל כך קל לאתר את הקבצים שלנו במכשיר חדש, אבל כעבור שנה אפשר להספיק להכין קפה ולהוריד כביסה עד שכל אפליקציה נפתחת, אם בכלל הצלחתם למצוא אותה בתוך כל קיצורי הדרך שמעמיסים על מסכי הבית שלכם.

לא משנה כמה מתקדם הסמארטפון שלכם, אחרי כמה חודשים של שימוש הוא נעשה איטי יותר, עמוס יותר ומגיב פחות בחיוך, אבל לפני שאתם רצים לקנות מכשיר חדש במבצע חג אביבי, קבלו כמה שיטות של חברת אבטחת המידע ESET לשיפור חווית השימוש במכשיר, ועל הדרך גם לנקות אותו קצת כדי שירגיש כמעט כמו חדש.

סמארטפון אנדרואיד. ShutterStock
סמארטפון בן שנתיים? תכינו קפה, האפליקציה תעלה בינתיים./ShutterStock

ניקוי, קרצוף ומירוק

מעיפים אפליקציות לא-שימושיות: הסמארטפון שלכם מזכיר קצת את ארון הבגדים. לפי החוק הלא-כתוב, אם לא לבשתם משהו בשנה האחרונה כנראה שאתם לא צריכים אותו ואותו הדבר גם עם אפליקציות. אם יש לכם אייקונים שלא לחצתם עליהם כבר כמה חודשים, ובפעם האחרונה שפתחתם את האפליקציה זה היה בטעות, כנראה שאתם לא צריכים אותה. ומה יקרה אם אי פעם תצטרכו אותה? פשוט תורידו אותה מחדש מעודכנת יותר. אם יש אפליקציה חדשה וטובה יותר שתפסה את מקומה, אין סיבה שלא תורידו אותה במקום.

הסיבה שצריך לנקות את האפליקציות היא שככל שמקום האחסון במכשיר מצטמצם אתם מרגישים את זה בכבדות הביצועים. כל אפליקציה מיותרת עושה שימוש במשאבי המכשיר ואם יש אפליקציה אחת מסוימת שמכבידה באופן מיוחד, שווה אולי אפילו להחליף אותה באחת קלילה יותר, שמבצעת פעולה דומה.

סוגרים חשבון עם אפליקציות פעילות: אפליקציות רבות פועלות ברקע בסמארטפון ומעמיסות על זיכרון העבודה של המכשיר. כשאפליקציות רבות פועלות ברגע הן זוללות את הסוללה ולעתים גם שולחות בקשות רבות לרשת, המאטות את מהירות הגלישה. האפליקציה ShutApp מומלצת מאוד לסגירת אפליקציות הפועלות ברקע כך הטלפון יעבוד זמן רב יותר ובחו"ל חבילת הגלישה לא תתחסל לכם במהרה. האפליקציה מנתחת אילו אפליקציות מיותרות פועלות כרגע ברקע, בכמה אחוזים הן משפיעות על ניצול הסוללה ועל העברת הנתונים ולאחר לחיצה על כפתור Shut היא יוצאת למשימת כיבוי האפליקציות.

מנקים את המטמון: אפליקציות משתמשות בזיכרון המטמון במכשיר בעת פעילותן. קבצים חדשים זמניים נוצרים ונאגרים ובמשך שימוש פעיל של כמה חודשים, קבצי הזיכרון המטמון מעמיסים על האפליקציות וגורמים להן לעבוד לאט יותר. מומלץ להיכנס מעת לעת להגדרות המכשיר ושם לרשימת האפליקציות כדי לבצע ניקוי מטמון. ניקוי כללי ויסודי שיתבצע על כל האפליקציות ניתן לבצע באמצעות אפליקציה כמו App Cache Cleaner.

משנים את הגדרות הסנכרון האוטומטי: מכשירים רבים מסתנכרנים אוטומטית עם אנשי הקשר בחשבון גוגל, עם חשבון ענן לתמונות ועוד אבל אם הסנכרון רץ כל הזמן ברקע זה מאט מאוד את פעולת המכשיר. מומלץ להיכנס להגדרות הסנכרון במכשיר ולהגדיר לכל חשבון את תדירות הסנכרון שלו, נגיד שיתבצע רק כמה ימים בשבוע או בשעות הלילה ולא כל הזמן, ברגע שיש שינוי.

סריקת וירוסים: בתקופה זו, איומי הסייבר לא חלים רק על מחשבים אישיים ומומלץ להתקין אפליקציית אנטי וירוס במכשיר על מנת לבצע סריקה שתבחן האם מותקנות עליו אפליקציות זדוניות שמנצלות את משאבי המערכת כדי לגלוש בשמנו לאתרים שונים ולהקליק בהם על פרסומות וכדומה. אפליקציות אלה שמנצלות את משאבי המכשיר מחסלות סוללת ומאטות את הביצועים, ומאפשרות להאקרים לנצל פרצות אבטחה.

לעלות אחד-אחד בבקשה: סמארטפונים רבים מריצים בבת אחת המון אפליקציות עם הפעלת המכשיר, אבל אנחנו לא באמת צריכים את כולן. בהפעלות ראשונות אין בעיה עם זה אבל אחרי תקופת שימוש ארוכה, המכשיר כבר בקושי סוחב דקות ארוכות אחרי ההפעלה. האפליקציה Startup Manager תעשה סדר בבלגן ותקבע איזו אפליקציה תעלה קודם ובאיזה שלב - כך המכשיר לא יקרוס עוד לפני שהוא בכלל סיים את תהליך ההפעלה מחדש.

אישה ישנה עם סמארטפון. ShutterStock
תחזרו לאהוב אותו כמו פעם./ShutterStock

ללכת עד הסוף: איפוס המכשיר

במקרים קיצוניים, כשהמכשיר גוסס ונראה כאילו כל לחיצה תשלח אותו למזבלה, לפעמים אין מנוס מלאפס את המכשיר ולהשמיד כל עדות לכך שהוא שירת אתכם בנאמנות בשנתיים האחרונות.

אחרי שתגבו (אם תצליחו) את כל התמונות, הסרטונים, ההתכתבויות באפליקציות השונות ואפילו את התזכורות שלכם, תוכלו להחזיר אותו לברירת המחדל של הגדרות היצרן. פעולת האיפוס תשיב את המכשיר, שעבר התעללות קשה מצדכם, למצב בו הוא נקנה. זו הדרך הפשוטה ביותר לגרום למכשיר לעבוד שוב כמו חדש. תאלצו להוריד את כל עדכוני התוכנה שנמחקו אבל תזכו בסמארטפון שיצליח להחזיק אתכם עד שתחליפו אותו.

מייק אובר בקטנה

מתעדכנים לגרסת האחרונה: אחת לכמה חודשים היצרניות השונות משחררות עדכון למערכות ההפעלה של המכשירים שלהן (גרסאות מותאמות של אנדרואיד). העדכונים כוללים תיקוני באגים, ולעתים גם שינויים בעיצוב, מה שמשפר את מהירות פעולת המכשיר.

אל תגזימו עם הווידג'טים: אתם מוסיפים קיצורי דרך וכל מיני ווידג'טים בלי חשבון למסך הבית של המכשיר? אולי גם יש לכם רקע חי? אל תתפלאו שהמכשיר בקושי סוחב. מסך הבית שלכם עמוס מדי. אין בעיה לבחור ברקע יפה רק שיהיה סטטי ואין שום סיבה להפעיל ווידג'טים שלא משמשים אתכם - הם רק זוללים משאבי מערכת.

סמארטפון הוא לא מחסן: רובנו רגילים לשמור את כל הקבצים שלנו מקומית על המכשיר אבל שירותי ענן רבים מציעים שירותי אחסון ולא רק גיבוי יעילים מאוד. בגוגל Photos למשל אפשר להגדיר לסמארטפון למחוק תמונות מהמכשיר ברגע שהן עולות אוטומטית לענן. נכון, קל יותר לסמוך על גיבוי שנמצא בכיס שלנו, אבל בסופו של דבר אנחנו בונים יותר על הגיבוי ברשת.

ESET היא חברת אבטחת המידע החמישית בגודלה בעולם, הנחשבת לחלוצת תחום האנטי וירוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully