וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגיות החיפוש הסודיות: הגיע הזמן לעשות סדר בג'ימייל

28.4.2016 / 7:33

רובנו משתמשים בתיבת הדואר מבית גוגל, ורובנו גם לא ממש מודעים לכל הפיצ'רים והאפשרויות המתקדמות שהיא מציעה. אם גם לכם הגיעו המיילים עד נפש, או שאתם לא מצליחים לאתר מייל מסוים - קבלו טיפ חיפוש שיסייע לכם לעשות סדר

צילום מסך

(בווידאו: מדריך חיפוש בסיסי בג'ימייל)

כמו כל כלי פופולרי שנמצא בשימוש ההמון המקוון, מרבית משתמשי ג'ימייל לא עושים שימוש בכל התכונות המתקדמות שמציע שירות הדואר האלקטרוני הוותיק, שהפך מזמן לסטנדרט. למעשה, רובנו לא עושים שימוש ברוב התכונות שמציע הממשק מבית גוגל וכך המיילים הישנים, שנקראו ושאינם נקראו, פשוט מצטברים להם באין מפריע.

המערכת של ג'ימייל עושה שימוש מקיף בתגיות חיפוש, בהן מוכרות יותר וכאלו שפחות נמצאות בשימוש של מרבית המשתמשים. במדריך הזה תלמדו איך לעשות שימוש בתגיות חיפוש חכמות ולנצל את הטיפים הסודיים שיקצרו את החיפוש אחר המייל האבוד, או קבוצת מיילים שמזמן הייתם צריכים כבר למחוק.

ג'ימייל. ShutterStock
ג'ימייל/ShutterStock

תגיות בסיסיות - אותן אתם אולי מכירים

במידה ואתם מחפשים מייל שהמוען או הנמען שלו מוכרים, תוכלו לחפש באמצעות הוספת המילים "To" ו-""From ולאחריהם נקודתיים ואז כתובות המייל הרלוונטיות. כדי לראות את כל התוכן שעוד לא נקרא בתיבה, למשל, הזינו בתיבת החיפוש "is:unread", ולידו תוכלו לצרף מילות מפתח כדי להתעדכן רק במיילים בנושא מסוים, שטרם נפתחו. התגית In משמשת לחיפוש בתיקיות מסוימות. חיפוש עם התגית "in:drafts" יבצע חיפוש ממוקד בטיוטות בלבד, בעוד "in:inbox" יקפיץ אתכם בחזרה למיילים הטריים ביותר המחכים לכם בתיבה.

שימוש בתגית "in:sent" יאפשר לכם לצפות בכל התכנים ששלחתם בעצמכם, גם כאן תוכלו לדייק בעזרת מילות מפתח לחיפוש, ואילו "in:spam" יחשוף לעיניכם מיילים שסימנה המערכת כדואר זבל קודם לכן, בתוצאות החיפוש. כדי לחפש במיילים שמחקתם, השתמשו בביטוי "in:trash", ולאיתור התכתבות בשיחות צ'ט שביצעתם עם חברים במערכת ג'ימייל, השתמשו ב"in:chats".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שימוש בתגיות חיפוש לדוגמה./מערכת וואלה!, צילום מסך

תגיות מתקדמות - אותן אתם כנראה לא מכירים

בנוסף לתגיות הבסיסיות, תוכלו לבצע גם חיפושים חכמים יותר באמצעות תגיות פחות מוכרות ומתקדמות יותר. אם אינכם בטוחים באיזה אזור בממשק של ג'ימייל מצוי תוכן מסוים, חפשו עם "in:anywhere" בשורת החיפוש, ותיהנו מתוצאות מכל תיבת המייל שלכם, כולל מיילים שסומנו, אולי בטעות, כדואר זבל.

חיפוש עם "cc:me" יניב תוצאות שכולן מיילים שנשלחו אליכם וחיפוש המשלב את "has:nouserlabels" יסתכם בתוצאות ובהן מיילים שלא סומנו באמצעות תגית כלשהי. אם סימנתם מייל מסוים כחשוב, נסו לחפש בשילוב התגית "is:important", או לחילופין "is:unimportant" אם זכור לכם שהוא דווקא לא סומן, או במידה ואתם עושים שימוש בסימון כוכבים, "is:starred". אם אתם משתמשים בכוכבים בצבעים שונים, לסימון מיילים מסוג שונה, תוכלו לחפש לפי צבע הכוכב המבוקש: yellow-star, red-star, orange-star, green-star, blue-star, purple-star וכו'.

במידה ותרצו לאתר תוכן משיחה שהשתקתם, חפשו בשילוב התגית "is:muted, ואם במייל המבוקש אמור להיות קובץ מצורף, תוכלו להשתמש באפשרות "has:attachment" כדי לקבל רק מיילים בעלי תוספות כאלו בתוצאות.

מעבר לכל האפשרות הללו, ניתן לשלב כמה מילות מפתח, עם כמה פילטרים או תגיות מסוג זה, כדי לצמצם עוד יותר ולדייק את תוצאות החיפוש שלכם, ובמיטב המסורת תוכלו גם להשתמש בסימן מינוס (-) לפני כל מילה או תגית, כדי לקבל תוצאות שאינן כוללות אותה (חיפוש הפוך).

במידה ואתם מנקים את המייל מדי פעם, או נוהגים לחפש הודעות שלא נקראו, תוכלו גם ליצור קיצורי דרך לתוצאות החיפוש (על ידי שמירת הלינק של עמוד התוצאות), וכך בקליק אחד ומבלי להזין שוב את מילות החיפוש והתגיות, לאתר את אותם תכנים שוב בעתיד, בקלות ובנוחות.

  • עוד באותו נושא:
  • ג'ימייל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully