וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגיפת האונס בהודו: כל סמארטפון חייב כפתור "הצילו"

אילן גלר

1.5.2016 / 9:16

בכל 30 דקות אישה נאנסת במקום כלשהו במדינה הענקית החולשת על תת יבשת שלמה ומאכלסת יותר ממיליארד בני אדם. אם לוקחים בחשבון את העובדה שאין בהודו מוקד חירום ארצי, מבינים את גודל המצוקה

מערכת וואלה!

הסטטיסטיקה של מקרי האונס בהודו מבהילה - בכל 30 דקות אישה נאנסת במקום כלשהו במדינה הענקית החולשת על תת יבשת שלמה ומאכלסת יותר ממיליארד בני אדם. בניסיון להיאבק במגיפת הפשיעה, משרד התקשורת של הדמוקרטיה הגדולה בעולם החליט על הקמת מוקד חירום טלפוני ארצי שיכנס לפעולה בעוד כמה חודשים.

בצד הטכנולוגי, הפתרון אותו מאמצת המדינה הוא חיוב כל ספקיות הסלולר ומוכרי הסמארטפונים לצייד את מכשיריהם בכפתור חירום, ככל הנראה ברמת הממשק ולא ברמת החומרה, כדי לא לסרבל יותר מדי את שוק הטלפונים הניידים בהודו.

בעת לחיצה על הכפתור, או החזקה של המקשים 5ו-9 בטלפון עם מקשים ללא מסך מגע, יעביר המכשיר מידע למוקד מקומי אודות ההתקפה, וגם יתקשר באופן אוטומטי למספרים של בני משפחה או חברים שהוגדרו מראש.

לוחצת על סמארטפון בלילה. ShutterStock
בעוד כמה חודשים הכפתור יוביל לשיחת חירום במוקד הארצי./ShutterStock

חשוב להבין שבהודו אין מוקד חירום מאוחד ארצי כמו במדינות מערביות רבות (כמו 911 בארה"ב) שמרכז את כל שירותי החירום. בהודו לכל תחנת משטרה או תחנת כיבוי אש מקומית יש מספר משלה ובמקרים רבים המענה לא יעיל. המוקד החדש יפעל מסביב לשעון במספר 112 ויענה, כאמור, גם לקריאות מטלפונים ניידים.

החל מ-2018 כל מכשירי הטלפון שימכרו בהודו יחויבו להכיל רכיב GPS, במטרה שכפתור החירום יוכל להעביר מידע מדויק אודות מיקום האישה במצוקה. עד אז המוקד הלאומי יכנס לפעילות מלאה, והתקווה היא שניתן יהיה לצמצמם באופן משמעותי את התופעה.

"הבטחת בטיחותן של נשים דרך טכנולוגיה היא העצמה דיגיטלית וחלק חשוב מהפעילות שלנו", מסר שר התקשורת ההודי רבי שנקר פרסאד בזמן ההכרזה על התקנות החדשות. חלק מהאפליקציות הפופולריות בהודו, בהן אפליקציית הנסיעות החברתית UBER, כבר כוללות כפתור פאניקה מובנה שהוטמע בהן ביוזמת המפתחים.

  • עוד באותו נושא:
  • הודו
  • אונס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully