וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק לנו הנגמ"ש העתידני של צבא ארה"ב נראה כמו הבאטמוביל?

אילן גלר

6.5.2016 / 8:00

בלי חלונות, בלי שרשראות כבדות ובלי מיגון שמעמיס על המנוע - נושא הגיסות של העתיד יחמוק מטילים באמצעים טכנולוגיים במקום לספוג את עוצמת האש ויצויד במצלמות היקפיות כדי לאפשר ללוחמים לראות היכן הם נמצאים. ומה לגבי הנהג? הכלי הזה ינווט בעצמו

יח"צ - חד פעמי

סוכנות המחקר המתקדם של משרד הביטחון האמריקני, DARPA, מפתחת בימים אלו את קונספט ה-GXV-T שאמור להיות הבסיס לנגמ"ש עתידני שבו יצטיידו, בין השאר, חיילי המארינס. במקום כלי כבד ואיטי המבוסס על מבנה של טנק, הנגמ"ש החדש אמור להיות כלי מהיר שיוכל לנוע בקלות כמעט בכל תנאי השטח. במקום שיריון כבד, הנגמ"ש הזה יתחמק מאש האויב באמצעות מערכת מחשב אוטומטית.

לפי המפרט אותו דורשת DARPA מהחברות המתחרות על חוזה הייצור של דגם הקונספט, לנגמ"ש החדש תהיה יכולת נהיגה עצמאית לחלוטין, כך שהצוות יוכל להקדיש את מלוא תשומת לבו ללחימה. על מנת שלא יהיו מנותקים לחלוטין מהמתרחש סביבם, יכלול הנגמ"ש מערכת מצלמות המספקת מידע ב-360 מעלות, והחיילים יוכלו לצפות בווידאו חי של סביבתם באמצעות קסדה ממוחשבת המזכירה את זו שפותחה עבור מטוס ה-F-23.

כאמור, שלדת הנגמ"ש עצמו אומנם דקה וקלה יותר מכפי שמקובל כיום, אך מסוגלת לנוע באופן אוטומטי בכדי לחמוק מטילי כתף, טילי נ"ט ונשק אוטומטי. אם כל זה לא מספיק, הרי שהכלי יצויד במערכת חמקניות שיאפשרו לו להסתנן לשטח האויב מבלי להתגלות.

החשש העיקרי, אותו מביעים מומחים בתחום, הוא מפני האקרים שיצליחו לפרוץ למערכות המחשב של כלי לחימה מסוג זה, ולמעשה להשתלט עליו מרחוק. בכל מקרה, יעברו עוד שנים רבות בטרם דגם הקונספט הזה יהפוך לכלי רכב אמיתי ויצא למשימות בשטח.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

GXV-T.
תחכום במקום שריון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully