וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

LG G5 נותן פייט רציני לגלקסי S7 - אבל מפסיד בנקודה. ביקורת

4.5.2016 / 6:26

המכשיר הזה כמעט מושלם, אבל רק כמעט. למרות המפרט הכי מתקדם בארץ והעיצוב המודולרי פורץ הדרך, משהו בתחושה הכללית שהוא משדר לא מביאה אותו לראש הפירמידה. מצד שני, אם אחד המודולים שלו מדבר אליכם, הבחירה ב-G5 ברורה מאליה

מערכת וואלה!

(בסרטון: ליאור נאור בודק מה בקופסה של ה-G5)

את הביקורת על המכשיר הזה אפשר להתחיל מהסוף: LG G5 ללא ספק מתחרה על תואר הנייד הטוב בישראל, והוא נותן פייט רציני לגלקסי S7 של סמסונג - אבל הוא מפסיד בקרב הזה בנקודה או שתיים. שזה לא רע בכלל אם לוקחים בחשבון שכל השאר חוטפים ממנו נוקאאוט. יש ב-G5 הכול - מערכת שבב (SoC) המתקדמת בעולם, גרסת אנדרואיד טובה ורזה, פיצ'רים מעולים וחכמים; הוא יושב טוב ביד ומציע חוויית שימוש שעוד לא נתקלתם בה (עם משפחת הגאדג'טים הנלווים) אבל משהו במכשיר הזה לא מצליח לרגש. להשתמש ב-LG G5 זה כמו לראות מישהו, שממש טוב בעבודתו, עובד ברצף במשך שעות בלי הפסקה - זה מרשים אבל לא מסעיר.

סמארטפון הדגל של LG הושק חגיגית בחודש פברואר והגיע לארץ לפני כחודש. מאחורי החזות המלבנית הבנאלית שלו מסתתר שינוי עיצוב מהפכני שהופך אותו למכשיר מודולרי אמיתי. כלומר, מעבר לעובדה שניתן להחליף את הסוללה, ניתן גם לחבר ל-G5 מודולים שונים שמשנים את מראהו ומשפרים את ביצועיו בתחומים מסוימים, בהתאם לכל מודול. הסוללה נשלפת במגירה מתחתית המכשיר, אליה גם מצמידים את האביזרים המכונים LG Friends. מבחינת העיצוב, אין ספק ש-LG עשו פה מהפכה של ממש; הם שמרו על גוף מתכתי אחיד מבלי לוותר על כל יתרונות הסוללה הנשלפת, אבל למהפכה הזו יש לפחות חיסרון אחד גדול מאוד, אולי שניים - אנחנו עוד נגיע אליהם.

ה-G5 חמוש במעבד סנאפדרגון 820 של קוולקום, מסך 5.3 אינץ' בתצוגת 4K ו-4 גיגה של זיכרון RAM, המספקים המון כוח עיבוד. הביצועים שלו מעולים, זמני התגובה מרשימים במיוחד והתחושה היא שאין שום דבר שתוכלו לבקש ממנו לעשות שיגרום לו להזיע או לגמגם. הורדה של כמה אפליקציות והפעלה של אפליקציות אחרות ברקע, בזמן שכל רכיבי הקישוריות עובדים, זו משימה שממש לא עושה עליו רושם. עלינו זה דווקא עשה רושם. מערך הצילום המשולש שלו כולל מצלמה אחורית של 16 מגה פיקסל לעדשה הסטנדרטית ו-8 מגה פיקסל לעדשה הרחבה, פלוס מצלמה קדמית של 8 מגה פיקסל. המכשיר מגיע עם 32 גיגה זיכרון פנימי לאחסון ואפשרות הרחבה של עד 2 טרה-בייט עם כרטיס חיצוני.

LG G5 אנבוקסינג. עריכה: עומרי וייס, מערכת וואלה!
מכשיר מעולה בכל קנה מידה, אבל התחושה היא שחסר גרוש ללירה./מערכת וואלה!, עריכה: עומרי וייס

מערך הצילום המשולש כולל כאמור עדשת מצלמה רחבה של 135 מעלות (יותר מטווח הראייה האנושי, שאצל רובנו עומד על 120 מעלות). שתי המצלמות האחוריות מאפשרות לבחור בין צילום סטנדרטי או צילום פנורמי ועם מצלמת ה-360 הנפרדת (אחד הגאדג'טים במשפחת החברים של LG), תוכלו לקבל לנייד תמונות היקפיות מלאות.

המצלמה מגיבה ממש מהר, גם כשאתם רוצים לצלם במהירות וצריכים להעלות את הממשק בזריזות וגם בכל מה שנוגע לתגובת הצמצם ללחיצה שלכם. הממשק עצמו פשוט מאוד ומציע רק את הפיצ'רים הבסיסיים של אנדרואיד, ללא תוספות או מצבי צילום מורכבים. המעבר בין מצלמת הסלפי למצלמה האחורית מתבצע בהחלקה של האצבע מאחת הדפנות בצורה מאוד אינטואיטיבית אבל התוצאות לא עומדות בקנה אחד עם תואר הסמארטפון השני הכי טוב בישראל. התמונות במצב אוטומטי יוצאות מעט מגורענות בתאורה גרועה ובצילומי פנים; בצילומי חוץ באור יום התמונות יוצאות לא רעות בכלל וחדות מספיק אבל לא תוצאה שמצדיקה רכישה של המכשיר במיוחד בשביל מערך הצילום שלו.

תצוגת ה-Always-on של המכשיר מאפשרת מבט חטוף על השעה, התאריך והתראות ויוצרת זמינות תמידית למשתמש מבלי להדליק את המסך. זה נשמע זניח אבל מדובר בפיצ'ר שמיש מאוד, שמשדרג משמעותית את חוויית השימוש במכשיר וגם חוסך בסוללה מאחר והוא צורך 0.8 אחוזי סוללה בלבד מדי שעה.

G5 - הטלפון החדש של LG נחשף בברצלונה.
סוללה מתחלפת אבל לא מחזיקה יותר מדי זמן.

ה-G5 מצויד בסוללה בקיבולת של 2,800 מילי-אמפר שנייה - לא הסוללה החזקה ביותר, אבל עם גישת החיסכון באנרגיה היא כנראה תספיק ללא מעט שעות עבודה. גם הסנאפדרגון 820 וגם טכנולוגיית הערכת מיקום חסכונית (LPLE) אמורים לשפר את ביצועי הסוללה ב-42 אחוזים, על ידי שיפור של צריכת האנרגיה באפליקציות מבוססות מיקום. בבדיקה שלנו הסוללה נגמרה אחרי יומיים לא אינטנסיביים במיוחד והגיעה לגבול התחתון שמאפשר לנו לנשום לרווחה (20 אחוזים ומטה) אחרי יום אחד עמוס במשימות. המכשיר נטען יחסית מהר אבל חיי סוללה ארוכים הם לא מיתרונותיו הגדולים. מצד שני, ניתן להחליף את הסוללה בקלות כך שאם אתם רחוקים משקע חשמל זו לא אמורה להיות בעיה, בהנחה שיש לכם אחת נוספת. גם בטעינה וגם בשימוש לא נרשמה התחממות חריגה של המכשיר.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

ה-G5 מגיע עם מערכת ההפעלה אנדרואיד 6.0 מרשמלו העדכנית ותומך ברשתות בדור הרביעי. לא כל היצרניות אימצו עדיין את חיבור ה-USB מסוג C אבל ב-LG הלכו על התקן החדש שמאפשר לטעון את המכשיר מהר יותר.

בדגם הזה LG העבירה את לחצני הווליום לצד המכשיר אך השאירה את לחצן הבית בגבו. הלחצן בגב המכשיר כולל קורא טביעות האצבע שמגיב מהר וביעילות אבל מזכיר מאוד את זמן התגובה האיטי מעט של האייפון והוא לא אפקטיבי כמו קורא טביעות האצבע של וואווי או נקסוס, למשל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החברים של ה-G5./מערכת וואלה!, צילום מסך

אז כאמור, אחד היתרונות והגימיקים המרכזיים ב-G5 היא משפחת הגאדג'טים הנלווים שמגיעה איתו. חשוב להדגיש שהמכשיר הזה לא צריך אף אחד מהם כדי להיות סמארטפון מעולה אבל האופציות שהם מציעים הופכים אותו לכלי עבודה משוכלל עוד יותר. קולקציית הגאדג'טים הנלווית כוללת ספיקר שהופך את ה-G5 לנגן hi-fi איכותי ותוסף שמאפשר לתפעל את המצלמה ביד אחת, כולל גלגלת פיזית לזום, המכיל סוללה נוספת.

הניסיון להפוך אותו למכשיר המודולרי האמיתי הראשון בעולם גורם לו להיות שימושי מאוד אבל גם קצת מרתיע. מודול המצלמה אמנם יעיל במידה רבה אבל אי אפשר באמת להשאיר אותו מחובר למכשיר כי הוא הופך אותו למסורבל וכבד מדי; כדי לנתק ולחבר את המודול צריך לנתק את הסוללה כך שלא מדובר בפעולה זריזה שלא משפיעה על השימוש השוטף במכשיר - וזו הבעיה הכי גדולה שלו. המודולריות באה על חשבון רצף השימוש מה שמכניס את ה-G5 למצב Always-off. כמובן שניתן לחסוך את כל כאב הראש הזה אם תשלימו עם העובדה שכדי ליהנות ממשק המצלמה המצוין של המודול תיאלצו להסתובב עם גיבנת בכיס.

הבעיה השנייה, שחשוב לתת עליה את הדעת, היא מגירת הסוללה המלחיצה. מבחני התעללות שפורסמו ברשת מראים שאין באמת סכנת ניתוק אבל אחרי יומיים המגירה כבר מתחילה להיות רופפת. כאמור, אין סכנה של ניתוק או התפרקות של המכשיר בידיים שלכם אבל לא נעים שיש חלק רופף במכשיר, גם אם כולם אומרים לכם שהוא אמור להיות ככה. מצד שני, אנחנו רק בתחילת הדרך וחלק רופף הוא כלום לעומת עולם האפשרויות שהמודולריות מציעה. אפשר רק לקוות שחברות חיצוניות ינצלו את ההזדמנות לפתח ולייצר מודולים נוספים, שיתחברו ל-G5, ויהפכו את הגימיק ליתרון אמיתי על פני כל המתחרים.

מודול המצלמה של LG. אורן דותן, מערכת וואלה! NEWS
ה-G5 עם מודול המצלמה מחובר אליו. יעיל אבל מגושם./מערכת וואלה! NEWS, אורן דותן

השורה התחתונה

בטופ של הטופ, כרגע המכשיר היחיד שאפשר להשוות אותו אליו זה הגלקסי S7. אלה שני המכשירים הכי איכותיים כרגע בארץ, עם המפרט הכי מפנק ברמת הגימור הכי גבוהה. לכן טבעי שמי שמחפש מכשיר פרימיום רב-שימושי עם פיצ'רים מתקדמים ישקול לקנות אחד מהשניים. ב-G5 יש הכול, הוא חזק בטירוף והדגם שיש בארץ מגיע עם שבב אפילו יותר חזק מהגלקסי אבל משהו בגלקסי מרגיש נכון יותר ומתאים יותר ביד. ה-G5 מרגיש קצת מיושן, בניגוד מוחלט לחידושים שהוא מציע. הוא מרגיש קצת פחות יוקרתי וקצת פחות מרשים.

LG G5 הוא מכשיר מעולה בכל קנה מידה. אין כמעט שום דבר רע להגיד עליו, אבל יש כמה תחומים שיש לו עוד מקום קטן לשיפור. LG תמיד מנסים להפתיע במכשירי הדגל שלהם; לעתים זה בגימור כמו ב-G4 עם גב העור, לעתים זה במסך המקומר כמו ב-Flex והפעם זה במודולריות. זו חשיבה אוונגרדית שחשובה מאוד בענף שהפך בשנים האחרונות למנומנם אבל לא תמיד זה משתלם להם לחלוטין. אין ספק שמדובר בפיסת הטכנולוגיה הכי מתקדמת שתוכלו לקנות בסכום של כ-3,500 שקלים אבל הוא לא נותן את חוויית השימוש המושלמת כמו הגלקסי S7. קרוב, אבל הוא עדיין לא בטופ.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully