וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוא רק נראה תמים: רובוט סיני לפיזור הפגנות - עם שוקר

אילן גלר

6.5.2016 / 5:40

בעשורים האחרונים לא מעט סרטים הוליוודיים חזו עתיד מפוקפק בו רובוטים חסרי רגשות שומרים על החוק. בסין זו יכולה להיות מציאות אם הממשל יחליט לאמץ את אנבוט

צילום מסך

משליחות קטלנית ורובוקופ ועד צ'אפי ואליסיום - כבר שנים שסרטים הוליוודיים חוזים לנו עתיד מפוקפק בו רובוטים חסרי רגשות ישמרו על החוק והסדר. אבל בעוד רובנו חוששים מהיום שנראה שייקח זמן עד שיגיע, בסין זו כבר מציאות.

הכירו את AnBot, רובוט סיור ושיטור שתוכנן והורכב על ידי אוניברסיטת בייג'ינג, במטרה מוצהרת לסייע בפינוי הפגנות. יש לו חזות מינימליסטית ותמימה, אך אם תעצבנו אותו אנבוט ידאג לחשמל אתכם באמצעות שוקר חשמלי מכאיב, והוא אף מסוגל לרדוף אחר חשודים במהירות של כ-18 קמ"ש, תוך שהוא מזהה אותם במדויק מתוך קהל של מאות מפגינים.

לאנבוט יש שני מצבי פעולה: האחד הוא בשליטה מרחוק, על ידי שוטר המנחה את תנועותיו, והשני הוא פעולה אוטונומית לחלוטין. מפתחי הרובוט טוענים כי הוא מסוגל לזהות בעצמו מצבים מסוכנים, להגיב אליהם באגרסיביות הדרושה, ולחמוק ממכשולים. על הרובוט מותקן כפתור חירום עליו יכולים ללחוץ אזרחים החשים מאוימים, ולאחר הלחיצה יפעל הרובוט להגנתם וגם יזעיק את כוחות המשטרה לאזור.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

בניגוד לשוטרים אנושיים, הרובוט הסיני איננו זקוק למנוחה או חופש ויכול לפעול כשמונה שעות ברציפות בין טעינה לטעינה. בעוד שהחוקרים באוניברסיטה טוענים כי מחירו זול מספיק על מנת לצייד את כוחות הביטחון באלפי רובוטים, הממשל הסיני טרם הודיע האם בכוונתו לאמץ את הפרויקט ולרכוש את אנבוט לניסיון או שמה ישאר הרובוט רק בגדר קונספט מבשר רעות לגבי העתיד הקרוב.

רובוט סיני לפיזור הפגנות. צילום מסך
אל תכריח אותי להתגלגל עד אליך./צילום מסך

ד"ר הו כבר היה שם

  • עוד באותו נושא:
  • רובוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully