וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטודנטים לא הבינו כל הסמסטר שעוזרת ההוראה היא אינטליגנציה מלאכותית

אילן גלר

9.5.2016 / 6:39

במשך חודשים נעזרו הסטודנטים של פרופסור אסוק גואל מאוניברסיטת ג'ורגיה בעוזרת המחקר שלו, ג'יל ווטסון, מבלי לדעת שהיא רובוט שעונה למיילים

סיפור בדקה/וואלה

אחד הניסויים המסקרנים ביותר שנעשו לאחרונה בתחום האינטליגנציה המלאכותית (AI) נערך על ידי פרופסור אסוק גואל מאוניברסיטת ג'ורגיה שבארה"ב; הוא החליט כי קבוצת הנסיינים המושלמת תהיה הסטודנטים התמימים שלו.

בשיעור הראשון של הקורס, כמקובל, העביר גואל לסטודנטים את כתובת המייל של עוזרת ההוראה, ג'יל ווטסון. הוא כמובן לא טרח לספר להם שג'יל אינה קיימת במציאות, והיא למעשה תוכנת מחשב. אינטליגנציה מלאכותית שמתקשרת רק באמצעות מייל.

ג'יל תוכנתה על ידי אסוק, ועוזרי המחקר שלו, באמצעות טכנולוגיה מבית IBM ובמהלך תהליך האימונים שלה לקראת, העבודה מול הסטודנטים, היא סרקה כ-40,000 פוסטים שונים שפורסמו במערכת הפורומים של האוניברסיטה.

לאחר שהופעלה הצליחה ג'יל לענות באופן מדויק מספיק על שאלות בנוגע למועדי ההגשה של עבודות, או נושאים טכניים שונים הקשורים בתחום מדעי המחשב. חלק מהסטודנטים חשדו כי התשובות אינן טבעיות לחלוטין, אך אף אחד מהם לא היה בטוח בכך מספיק בכדי לחשוף את התרמית.

רובוטית. ShutterStock
עברה את המבחן./ShutterStock

בעקבות הצלחת הניסוי, מתכנן גואל לשכלל את התהליך ולבצע מבחן טיורינג - בשנה הבאה, הוא מתכוון להודיע לסטודנטים שלו מראש כי אחת מעוזרות ההוראה של הקורס היא למעשה אינטליגנציה מלאכותית, אך לא יספר להם מי היא. מסקרן יהיה לגלות בסוף השנה האם רוב הסטודנטים הצליחו לנחש מי מבין עוזרות ההוראות היא למעשה ישות מלאכותית, או שטכנולוגיית ה-AI תצליח לשטות בהם לגמרי.

מבחן טיורינג הוא אחד המדדים המוכרים בעולם לבחינת אינטליגנציה מלאכותית. במהלך הניסוי אמור אדם לנהל דיאלוג עם אדם ועם מכונה, מבלי לדעת מי זה מי ואם הוא לא מצליח לזהות חד-משמעית מי האדם ומי המכונה, אז המכונה עברה את המבחן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully