וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה לינקים באינטרנט תמיד צבועים בכחול?

אילן גלר

27.5.2016 / 6:58

אפשר לצבוע אותם באיזה צבע שרוצים בקלות, אבל מאז ימיו הראשונים של דפדפן מוזאיק מכבדים את המסורת ומקפידים על כחול

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
וכך נולד הצבע הכחול./מערכת וואלה!, צילום מסך

האם תהיתם פעם למה לינקים (היפר-קישורים) המופיעים בתוך טקסט ברשת או במסמכים במחשב צבועים תמיד בצבע כחול? צבעם של קישורים באינטרנט הם מסוג הדברים שרוב המשתמשים פשוט מקבלים כמובנים מאליהם, אך בעקבות ניסוי אותו ערכה גוגל לאחרונה, במסגרתו הוצגו קישורים בתוצאות חיפוש באתר בצבע שחור דווקא, עלתה השאלה למה בעצם הצבע הכחול הוא זה שנבחר לייצג לינקים דיגיטליים?

טים ברנרס-לי, "אבי האינטרנט המודרנית", האחראי במידה רבה לאופייה של הרשת כפי שאנו מכירים אותה היום, הוא כנראה האדם הנכון לשאול. לדבריו, רוב הקישורים באינטרנט מופיעים בכחול, מפני שזהו הצבע שנבחר עבור הדפדפן "מוזאיק", שהיה למעשה התוכנה הגרפית הראשונה בהיסטוריה לגלישה בעמודי WWW. הבחירה בכחול הגיעה כנראה מהרצון להבדיל את הקישורים מטקסט רגיל ושחור, אך לשמור אותם כהים מספיק בכדי שניתן יהיה לקרוא אותם בקלות.

הדפדפן הראשון "מוזאיק", הושק לראשונה בינואר 1993. הוא זכה לעדכונים במשך כארבע שנים ואז רבים מהמהנדסים שעבדו עליו באוניברסיטת אילנוי החלו לעבוד בחברת נטסקייפ, שפיתחו דפדפן משלהם אותו אנחנו מכירים היום בשם פיירפוקס. את השלד שנותר מהדפדפן המקורי קנתה מיקרוסופט ועליו פיתחה את האינטרנט אקספלורר שלה שיצא לראשונה בשנת 1995.

ברנרס-לי עצמו, אגב, העדיף להשתמש דווקא בצבע ירוק לקישורים, מתוך אהבתו לטבע ומחשבה על כך שמדובר בצבע מרגיע ונעים. אם גישתו הייתה מתקבלת בקרב יתר המפתחים, סביר להניח שכל הקישורים ברשת אכן היו ירוקים, וכנראה שאף אחד מאיתנו לא היה חושב שזה מוזר - או שאולי עדיף לצבוע אותם בכחול.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דפדפן מוזאיק - האבא של הדפדפנים./מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • היפר לינק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully