וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משטרת בלגיה: אל תשתמשו בתגובות האימוג'י החדשות של פייסבוק

אילן גלר

20.5.2016 / 7:18

לא ברור מדוע בחרו הרשויות לשחרר אזהרה רשמית בשל סיבה שלכאורה חוקית לחלוטין, אבל לפי משטרת בלגיה עדיף להסתפק בלייק אם אנחנו לא רוצים פרסומות חכמות יותר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא ברור למה אבל למשטרת בלגיה יש בעיה עם הפיצ'ר הזה./מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודש פברואר האחרון, לאחר חודשים ארוכים של בדיקות וניסויים, הוסיפה הרשת החברתית פייסבוק אפשרויות תגובה חדשות לפוסטים מלבד כפתור הלייק המוכר. התגובות החדשות כוללות סמלי אימוג'י של שמחה, כעס, בכי, צחוק והתלהבות. בעוד הגולשים חלוקים בדעתם בכל הנוגע לתועלת שבחידוש הזה, משטרת בלגיה פרסמה לאחרונה המלצה חד-משמעית: המנעו מלהשתמש בתגובות החדשות.

הסיבה שהובילה את המשטרה הבלגית להודעה המפתיעה הזו היא חשש לפרטיות המשתמשים, ורצון להגברת המודעות על השלכות הפעילות ברשת החברתית הפופולרית. לפי ההמלצה שפורסמה באתר הרשמי של המשטרה, התגובות אינן משתמשות רק להבעת דעה ורגשות, אלא גם מאפשרות לפייסבוק למדוד באופן מדויק יותר את האפקטיביות של פרסומות, ולהציג פרסומות בדיוק בזמן שבו קיים הסיכוי הגבוה ביותר לתגובה חיובית מצדכם.

"על ידי הגבלת אפשרויות התגובה, פייסבוק בונה על כך שתביעו את רגשותיכם באופן פשוט יותר וכך האלגוריתמים שלה יהיה יותר אפקטיביים", כך לפי משטרת בלגיה. "הקלקות העכבר שלכם מלמדות את פייסבוק בדיוק מה הופך אתכם לשמחים… החברה תלמד באילו רגעים אתם פתוחים יותר להצעות, ותמכור למפרסמים מיקומים יקרים יותר מתוך ההנחה שקיים סיכוי גבוה שתגיבו".

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully